Nuostolinga „Fiat“ prisijungė pelningą „Chrysler“

Automobilių gamybos sektoriuje – didžiulės permainos. Italijos „Fiat“ suvienijo pajėgas su Jungtinių Amerikos Valstijų „Chrysler“, o naujoji kompanija vadinasi „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA).

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

2014-02-01 05:00, atnaujinta 2018-02-16 20:17

Šių metų pradžioje paskelbusi, kad perims „Chrysler“ akcijas, „Fiat“ nesnaudė: jau sausio pabaigoje pranešė pervedusi už jas pinigus JAV automobilių pramonės darbuotojų pensijų fondui.

Nuostolinga įmonė sugebėjo nupirkti pelnu nesiskundžiantį automobilių gamintoją ir dalį sumos sumokėti pačių amerikiečių pinigais. Toks „Fiat“ manevras nustebino net visko mačiusius automobilių verslo ekspertus, rašo "Lietuvos rytas".

Pagal 4,35 milijardo JAV dolerių (apie 11 mlrd. litų) vertės sandorį, „Fiat“ atiteko 41,46 proc. „Chrysler“ akcijų – tiek, kiek trūko iki šimtaprocentės kontrolės.

Naujas koncernas bus iš tiesų tarptautinis. Pagrindine jo būstine netapo nė vienos iš esamų įmonių biuras – naujoji įmonė įsikūrė Olandijoje.

FCA koncerno akcijomis netrukus bus imta prekiauti Niujorko ir Milano akcijų biržose.

Dauguma automobilių pramonės tyrimų bus atliekama „Chrysler“ centre Detroite ir „Fiat“ „namuose“ Turine, tačiau dėl palankesnių mokesčių įmonė bus registruota Didžiojoje Britanijoje.

Visą schemą sukūrė puikus derybininkas ir strategas Sergio Marchionne. 61 metų „Fiat“ vadovas jau anksčiau pasižymėjo kaip itin įžvalgus verslininkas.

Vos tapęs „Fiat“ vadovu, 2005 metais jis sugebėjo įtikinti „General Motors“ sumokėti „Fiat“ 2 mlrd. JAV dolerių vien tam, kad amerikiečių įmonė atsikratytų galimybės ateityje įsigyti didesnę dalį Italijos automobilių gamintojo akcijų.

„General Motors“ ne tik sumokėjo italams 2 mlrd. JAV dolerių, bet ir grąžino turėtą 20 proc. (po rekapitalizacijos – 10 proc.) „Fiat“ akcijų dalį ir taip visiškai nutraukė vos 5 metus trukusią partnerystę.

Dar po ketverių metų S.Marchionne perėmė 20 proc. bankrutuojančio „Chrysler“ akcijų ir nuo 2009-ųjų po truputį supirko jų vis daugiau.

JAV vyriausybės dosniai paremtas „Chrysler“ netruko atsistoti ant kojų. Jau 10 ketvirčių iš eilės įmonė dirba pelningai, o pasaulyje jo rinkos dalis siekė 9 proc.

O „Fiat“ smunka žemyn – „Fiat“ gamyklos Italijoje dirba tik 41 proc. pajėgumu, o 2007-aisiais turėta 6,7 proc. rinkos dalis Europoje praėjusiais metais susitraukė iki vos 4,5 proc.

Dėl investicijų trūkumo visi „Fiat“ modeliai yra senstelėję, o, be 2011 metais pristatytos „Panda“, pastarasis masiniam vartotojui skirtas modelis buvo 2007-ųjų „Fiat 500“.

Neabejojama, kad „Fiat“ kur kas labiau reikėjo amerikinių automobilių gamintojo nei „Chrysler“ pirkėjo.

Tačiau S.Marchionne’s įžvalgus žingsnis 2009-aisiais investuoti į žlugusią kompaniją atvėrė kelius atsikąsti vis didesnę jo dalį ir taip patį „Fiat“ išgelbėti nuo į nugarą alsuojančio bankroto.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.