„Opel“ naujiena Ženevoje – mažylis su dar mažesniu varikliu

Ženevos automobilių parodoje prieš metus debiutavęs kompaktiškas miesto automobilis „Adam“ bus pristatytas su nauju trijų cilindrų varikliu, pasižyminčiu veiksmingumu net ir esant žemoms variklio apsukoms.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-02-17 12:40, atnaujinta 2018-02-16 05:20

Naujausios kartos variklis bus derinamas su naujausia šešių laipsnių mechanine transmisija.

„Adam“ bus pirmasis „Opel” modelis su visai nauju aliumininiu 1 l „Ecotec“ varikliu su tiesiogine degalų įpurškimo sistema, kuris buvo sukurtas tarptautiniame techniniame centre Riuselsheime, Vokietijoje.

Šį variklį bus galima rinktis iš dviejų galių versijų - 66 kW/90 AG ir 85 kW/115 AG; abu pasižymi dideliu 166 Nm sukimo momentu, net ir esant 1800 aps./min.

Gamyba prasidės vasarą

Kaip ir du naujos kartos 1,6 l vidutinio dydžio benzininiai „Opel“ varikliai (1,6 l „Ecotec“ su tiesiogine degalų įpurškimo sistema ir 1,6 l CDTI), 1 l „Ecotec“ variklis su tiesiogine degalų įpurškimo sistema pasižymi itin mažu triukšmingumu ir vibracija.

Šis naujas trijų litrų mažylis derinamas su visai nauja šešių laipsnių pavarų dėže bei „Start/Stop“ funkcija, standartinėje komplektacijoje.

66 kW/90 AG „Adam“ versija pasižymi mažomis degalų sąnaudomis, vos 4,3 l/100 km, važiuojant mišriu ciklu, o anglies dvideginio tarša neviršija 99 g/km (preliminarūs duomenys pagal NEDC bandymus). Efektyvumą užtikrina tiesioginė degalų įpurškimo sistema, kintamo vožtuvų darbinio laiko sistema, lengvo svorio aliuminio konstrukcija ir reguliuojamas vandens siurblys.

Modelis su 1 l varikliu prekyboje pasirodys antroje šio pavasario pusėje, o gamyba startuos vasarą.

Sumažino vibracijas

Pradedant nauju istorijos etapu, „Opel” inžinieriai iš Riuselsheimo pasirengę pašalinti minusus, dėl ko trijų cilindrų varikliai tampa ne tokie patrauklūs.

„Mes ne tik sumažinome degalų sąnaudas ir anglies dvideginio taršą, tačiau norime įrodyti, jog trijų cilindrų varikliai gali būti patrauklesni už keturių cilindrų agregatus, – sakė „Opel“ mažų benzininių variklių vyriausiais inžinierius dr. Matthiasas Altas. - Mes išsprendėme ir kitas tipines trijų cilindrų variklių problemas – tai triukšmingumo ir vibracijos, tad esame įsitikinę, jog „Adam“ klientai liks tuo patenkinti.“

Cilindro blokas pagamintas iš aukšto slėgio aliuminio liejinio, todėl sumažėja ne tik variklio keliamas triukšmas, bet ir jo svoris. Didelio slėgio degalų purkštukai struktūriškai izoliuoti nuo cilindro galvutės, kad sumažėtų vibracija degalų įpurškimo metu.

Dar vienas patobulinimas – tai balansinio veleno įmontavimas į tepalo karterį. Dėl velenėlių, grandinės ir alkūninio veleno konstrukcijos bei gero svorio išbalansavimo, dingsta vibracija, būdinga 3 cilindrų varikliams.

Kitos garso mažinimo priemonės: akustiškai optimizuoti variklio dangčiai priekyje ir viršuje, įsiurbimo kolektorius ir paskirstymo veleno korpusai, alkūninis velenas izoliuotas geležiniais guoliais, patobulintos formos paskirstymo veleno grandinių dantračiai, žemo slėgio turbokompresorius ir žemiau sumontuotas plieninis variklio karteris.

Dėl tokių inžinerinių savybių, naujas 1,0 l „Ecotec“ tyliau dirba nei keturių cilindrų agregatas. Pavyzdžiui, bandant variklį specialiame stende ir jam dirbant maksimaliu greičiu, buvo nustatytas mažesnis skleidžiamas triukšmas nei 1,6 l benzininio agregato.

Mažo dydžio variklis su didele galia

„Adam“ 1 l „Ecotec“ su tiesiogine degalų įpurškimo sistema išvysto 166 Nm sukamąjį momentą jau esant 1800 aps./min. ir tai yra 30 proc. daugiau, nei 1,6 l variklis dirbantis tokiomis pat apsukomis.

Naujos kartos variklis montuojamas su visai nauja šešių laipsnių mechanine pavarų dėže ir papildo dabar esamas „Adam“ versijas su atmosferiniais keturių cilindrų varikliais, kurie montuojami su penkių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis; 1,2 l variklio galia 51 kW/70 AG ir sukimo momentas 115 Nm, o dviejų 1,4 l 64 kW/87 AG ir 74 kW/100 AG variklių sukimo momentas siekia 130 Nm.

Pasižyminti precizišku perjungimu bei itin trumpu pavarų perjungimo svirties žingsniu bei labai mažu pasipriešinimu, naujoji transmisija savyje suderina daugumą patobulinimų, neseniai debiutavusių kitose „Opel“ naujos kartos pavarų dėžėse.

Tarp patobulinimų – pavaros su plačiais, asimetriškai išpjautais dantračiais, trigubais sinchronizatoriais pirmai ir antrai pavaroms bei dvigubais trečiai ir ketvirtai. Atbulinės eigos pavara taip pat sinchronizuota. Naujos pavarų dėžės pristatomos ne tik su „Adam“, bet ir su kitais „Opel“ modeliais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.