Toks autobusas Kaune bus vienas, o iš viso keleiviai bus vežiojami 14 naujų suspaustomis dujomis varomais autobusais „Castrosua City Versus CNG”
Planuojama kad šie autobusai pakeis 15 nusidėvėjusių ir aplinką teršiančių autobusų, pagamintų daugiau nei pries 20 metų. Tikimasi naujuosius autobusus naudoti artimiausius 15 metų ir nuvažiuoti daugiau nei 13 mln.km. Į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekis sumažinimas per šį laikotarpį skaičiuojamas iki 1 tūkst. 744 tonų.
„Naujieji autobusai ne tik ekologiški ir mažiau teršiantys gamtą, tačiau patogūs bei draugiški keleiviams. Juose įrengti oro kondicionieriai, vietos neįgaliesiems ir patogios sėdynės užtikrins kokybišką ir patogią kelionę.
Be to, šių autobusų kuro sąnaudos taip pat mažesnės lyginant su senaisiais, o tai leis pasiekti dar efektyvesnį kuro naudojimą“, - tvirtino Kauno miesto tarybos narė Edita Gudišauskienė.
„Matome, jog visuomeninio transporto technologijos sparčiai tobulėja, ir greičiausiai einame ta linkme, jog troleibusų palaipsniui mažės, o iki 2025 metų juos sėkmingai pakeis elektra varomi autobusai“, - sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
„15 naujų transportų priemonių į Kauno gatves stengsimės paleisti kaip įmanoma greičiau, kuomet jos bus patikrintos ir patvirtintos. Tikimės, jog per kelias ateinančias savaites naujieji autobusai jau riedės gatvėmis“, - teigė bendrovės „Kauno autobusai“ atstovas Mindaugas Grigelis.
Pasak M.Grigelio, naujųjų transporto priemonių įsiliejimas į autobusų parką sumažins autobusų amžiaus vidurkį. Bus pakeisti seni 20-25 metų „Volvo“ ir „Scania“ autobusai.
Prieš trejus metus bendrovė „Kauno autobusai“ pateikė paraišką Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui projekto „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant UAB „Kauno autobusai“ autobusų parką“ finansavimui. Patvirtinus šią paraišką Kauną pasiekė 15 naujų autobusų, kurie miestui nieko nekainuos.
„Castrosua City Versus CNG” – 12 metrų ilgio dujiniai žemagrindžiai autobusai pagaminti ant Iveco važiuoklės ir komplektuojami su Iveco dujiniais 213 kw varikliais. 100 kilometrų nuvažiuoti šie autobusai turėtų sunaudoti apie 55 kūb.m gamtinių dujų. Viename autobuse telpa iki 87 keleivių, iš jų – 26 sėdimose vietose.
„Castrosua Tempus CNG/hybrid“ – 11,3 metrų ilgio hibridinis žemagrindis autobusas sukurtas 2008 metais ispanų kompanijos Castrosua.
2009 metais šis modelis buvo pripažintas metų autobusu Ispanijoje. Autobuse yra 18 sėdimų vietų, bendra talpa – iki 84 keleivių. Autobusas varomas elektros variklio, kurio galia – 140 kW, akumuliatorių įkrovimui naudojamas 100 kW CNG variklis.
Hibridinė pavara leidžia naudoti 20 proc. mažiau degalų, nei naudoja kiti panašaus dydžio ir galingumo autobusai.