Galingiausi traukos lenktynių bolidai susirinks Palangoje

1000 km lenktynių programoje atsirado vietos ir automobilių traukos lenktynėms.

Traukos lenktynės atvyksta į Palangą.<br>Organizatorių nuotr.
Traukos lenktynės atvyksta į Palangą.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 3, 2014, 6:46 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 6:25 AM

Jau pačią pirmąją jų dieną, liepos 17-ąją, Palangos lenktynių miestelyje apsilankiusių žiūrovų kraują kaitins traukos lenktynių („drago“) meistrai ir jų vairuojami monstrai, kai kurie iš jų išvystantys net po 1000 AG.

Šįkart varžybos didžiausiame šalies kurorte kartu bus ir šių metų šalies „Drago čempionato“ trečiojo etapo kova, todėl laukiama visų pajėgiausiųjų šią automobilių sporto šaką kultivuojančių meistrų ir svečių iš užsienio.

„Tai akimirkos sportas, kai lenktynininkai varžosi labai trumpoje distancijoje, kurią įveikti neprireikia nė dešimties sekundžių, o tai akimirkai automobilių dirbtuvėse bei įvairiuose garažuose sportininkai kartu su mechanikais ruošiasi ištisus metus, - sako 1000 km lenktynes organizuojančios „Promo events“ direktorius Darius Jonušis. – Todėl nenuostabu, jog drago meistrai finišo liniją kerta didesniu nei „Formulės 1“ bolidų greičiu, o tokie momentai patinka žiūrovams, kurie visuomet tirštai apgula trasą“.

„Drago čempionato“ dalyviai varžosi klasikinėse 1/4 mylios (402,336 metro) arba 1/8 mylios (201,168 metro) ilgio trasose. Iki čempionato pabaigos likusių dviejų etapų lenktynėse, tame tarpe ir Palangoje, jo dalyviai išmėgins jėgas 1/8 mylios ilgio trasose.

Kaip su eiliniais, tegu ir greitais serijinės gamybos automobiliais įmanoma pasiekti tokius stulbinančius greičius? Tiesą sakant dažniausiai traukos lenktynių trasa skriejantį automobilį su serijine gamyba besieja nebent jo pavadinimas.

„Rekordiniam važiavimui, trukusiam nepilnas devynias sekundes, rengiausi trejus metus“, - po Kazlų Rūdos aerodrome pasiekto rekordo kalbėjo vienas tituluočiausių šalies „drago“ meistrų vilnietis Ježis Chmelevskis.

Jis tada 1/4 mylios (402,336 metro) distanciją nuskriejo per 8,99 sekundės, ties finišo linija išvystydamas stulbinantį 273 km/val. greitį.

Žvelgdamas į jo ištobulintą „Volkswagen Corrado“ sunkiai beįžiūrėsi pirmykščių automobilio bruožų. Pakitusiu veidu, praturtintas rėmine konstrukcija jo gamybos „Eamvracer Jezomobil“, kurio ratus suka vos 2 litrų darbo tūrio 16 vožtuvų „Volkswagen“ variklis, išvysto sunkiai įtikėtiną 856 AG pajėgumą.

Ir tai dar ne riba. Įdiegta azoto suboksidą, savotišką deguonį į variklio degimo kamerą tiekianti NOS sistema, šią arklių kaimenę padidina dar 150 AG. Tad galima sakyti, kad po „Eamvracer Jezomobil“ variklio dangčiu tūno šiek tiek daugiau, nei 1000 arklių galia, leidžianti labai trumpoje distancijoje išvystyti tokį fantastišką greitį.

Dar vienas „drago“ lenktynių meistras, vairuojantis itin originaliai atrodantį savos konstrukcijos „BMW Altered“ ir paskui save sutraukiantis minias gerbėjų, yra klaipėdietis Aivaras Štikelis.

Jis ne kartą gerino varžovams ir sau pačiam priklausiusius greičio rekordus RWD (automobilių, varomų galiniais ratais) klasėje.

Beje, pakeliui į Palangą Aivaras Kazlų Rūdoje šalies traukos lenktynių čempionato antrojo etapo lenktynėse, kuriose varžėsi ir Latvijos sportininkai, pasiekė naują šalies rekordą 1/8 mylios (201,168 metro) ilgio trasoje, ją nuskriejęs per 6,11 sek.

Tokio pat ilgio trasoje ir Palangoje startuosiantis A.Štikelis šį pasiekimą laiko orientyru ir kupinas ryžto jį pagerinti.

Kaip ir dar du šalies atstovai, praėjusiame etape tapę šalies rekordininkais – FWD (priekiniais ratais varomų automobilių klasė) su „Ford Escort“ 201,168 metro trasą nuvažiavęs per 7,7 sek. Martynas Kieras ir jau minėtas J.Chmelevskis AWD (visais keturiais ratais varomų automobilių klasė) šią distanciją įveikęs per lygiai 6 sekundes.

„Praėjęs etapas kaip niekad buvo dosnus rekordų. Tačiau svarbiausia, jog visų rekordininkų bei lyderių technika nė kiek nenukentėjo, ir visi jie kupini ryžto Palangoje važiuoti dar greičiau, tuo džiugindami 1000 km lenktynių žiūrovus, - sako Jonavos automobilių sporto klubo „Žaibelis“, daug prisidedančio organizuojant „Lietuvos drago čempionatą“, direktorius Edvinas Preckailo. - Ko reikia, kad šis greičiausiųjų lenktynininkų susitikimas Palangoje taptų tikra švente patiems sportininkams ir žiūrovams? Tik gero oro ir sausos trasos, o entuziazmo bei parako mums tikrai nestinga“.

„Lietuvos drago čempionato“ trečiojo etapo dalyviai Palangoje varžysis dėl Lietuvos policijos, skatinančios tik gerai organizuotas lenktynes ir norinčios, kad žmonės lenktyniautų trasose, o ne gatvėse, įsteigtų taurių.

Priminsime, jog neoficialus automobilių traukos lenktynių pasaulio rekordas priklauso amerikiečiui Nicolasui Brunetui, kuris savos konstrukcijos bolidu, varomu modifikuoto 2 litrų „General Motors“ variklio, ketvirtį mylios įveikė per 6,71 sekundės, o finišo liniją kirto 333 km/val. greičiu.

Naujas rekordas keturcilindrių variklių kategorijoje liko neoficialiu tik todėl, kad lenktynių metu „Napierviille“ (Kanada) lenktynių trasoje nebuvo oficialų rekordą fiksuoti įgaliotų atstovų.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.