Paryžiuje automobilių gamintojai šovė išsivadėjusį šampaną

Daugiau nei šimtmetį Paryžiuje kasmet vykstanti automobilių paroda garsėja kaip vienas svarbiausių šios pramonės įvykių pasaulyje. Tačiau šįmet visiems teko nusivilti: naujienų joje buvo neįtikėtinai mažai.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 11, 2014, 6:00 AM, atnaujinta Jan 27, 2018, 6:44 PM

Šįmet Paryžiaus parodoje neatsirado nė vieno automobilio, į kurį žvelgiantys pro neva paslaptingą užklotą lankytojai būtų nežinoję, kas po juo slepiasi.

Mat svarbiausi čia demonstruojami automobilių modeliai uždaruose renginiuose buvo parodyti gerokai anksčiau.

Kviestinė publika jau spėjo apžiūrėti sportiškąjį „Mazda MX-5“, stiprųjį „Volvo XC90“, prabangųjį „Jaguar XE“.

Kai kuriuos, pavyzdžiui, antrosios kartos BMW X6, turėjome progą pamatyti net Lietuvoje.

Tam gamintojai išrado net naują terminą: šįmet Paryžiuje populiarų šūkį „pasaulinė premjera“ vis dažniau keitė „pirmasis pristatymas publikai“.

Net ir kiti automobiliai, nedemonstruoti prabangiuose vakarėliuose, nebebuvo paslaptis.

Iš esmės visi automobilių gamintojai dar prieš pristatymą Paryžiuje atskleidė naujų modelių nuotraukas ir informaciją apie pokyčius.

Slėpė sportišką modelį

Išimtis buvo tik koncepcinis „Volkswagen XL Sport“.

Sportiška futuristinių formų automobilio XL1 versija parodoje sulaukė ne mažiau dėmesio nei ką tik iš krosnies ištraukti prancūziški rageliai Paryžiaus kepyklose.

Vos 890 kilogramų sveriantis iš magnio ir aliuminio lydinių sukonstruotas modelis varomas sportiniams automobiliams visiškai nebūdingu motociklams „Ducati 1199 Superleggera“ skirtu 200 arklio galių (AG) V2 formos dviejų cilindrų varikliu.

Maksimalus automobilio greitis siekia 270 km per val., o įsibėgėjimas iš vietos trunka 5,7 sek.

Tai neatrodo labai daug, tačiau tikrųjų superautomobilių zonoje vyravo visiška tyla. Dėmesio vertą naujieną pristatė tik „Lamborghini“.

Dieną prieš parodos atidarymą pademonstruotas įspūdingų formų hibridinis modelis „Asterion“ varomas 602 AG 5,2 litro V10 benzininiu varikliu, naudojamu „Huracan“ modelyje, ir dviem elektriniais varikliais.

Visos sistemos galia siekia net 906 AG, tačiau „Lamborghini“ pavėlavo į pernai kilusią hibridinių superautomobilių bangą, kai rinkoje debiutavo „Porsche 918 Spyder“, „Ferrari LaFerrari“ ir „McLaren P1“.

Be to, „Lamborghini“ modelis net nėra serijinis.

Šiai naujienai pamėgino prilygti „Ferrari“, pristačiusi bestogę „458 Speciale“ modelio versiją. Itališkų sportinių automobilių gamintojas išleis vos 499 „458 Speciale A“ kabrioletus, varomus 597 AG 4,5 litro V8 formos variklių.

Nauja ir praktiška karta

Serijinius, plačiajai visuomenei skirtus modelius Paryžiuje demonstravo visi didieji automobilių gamintojai.

„Fiat“ nesiliovė naudotis retro stiliaus 500-ojo modelio sėkme ir atgabeno miesto visureigį 500X, o „Honda“ atgaivino kompaktinės klasės visureigį H-RV. Priekinius varomuosius ratus jame suka 1,5 l benzininis arba dyzelinis variklis.

Nusipirkti šį „Jazz“ pagrindu sukurtą automobilį bus galima jau kitų metų vasarą.

Ūgtelėjęs „Hyundai i20“ ir trečiosios kartos „Škoda Fabia“ ruošiasi pasivaržyti su „Volkswagen Polo“ ir „Ford Fiesta“.

Didesnių automobilių gerbėjams svarbiausios naujienos – trečiosios kartos dar didesnis „Kia Sorento“, „Renault Espace“ ir „Ford S-MAX“.

Virto pardavėjų salonu

Visi šie modeliai yra neabejotinai svarbūs naujų automobilių pirkėjams, bet jų techniniai duomenys buvo žinomi dar prieš Paryžiaus parodą.

Kodėl gamintojai nebeišlaiko paslapčių? Jie taip elgiasi dėl dviejų priežasčių.

Anksčiau pristatę automobilį verslininkai užsitikrina, kad jis neliks nepastebėtas ir žinia apie automobilį nepaskęs parodos metu plūstančiame milžiniškame naujienų sraute.

Be to, kiekvienas gamintojas nori kuo greičiau, nelaukdamas du kartus per metus vykstančių svarbiausių parodų (pavasarį Ženevoje ir rudenį pakaitomis Paryžiuje bei Frankfurte), pradėti pardavinėti naujuosius modelius.

Todėl gamintojams šiųmetėje parodoje liko medžioti potencialius pirkėjus, kurie jau turėjo pakankamai laiko pamąstyti, kokio automobilio norėtų, o galutiniam sprendimui priimti jiems trūko tik pamatyti patį modelį. Patogu, ar ne?

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.