Kandidatai išrikiuoti: kas bus geriausias?

Startavus jau aštuonioliktajam Metų automobilio konkursui kyla klausimas - kas šįmet bus pats geriausias? Šįmet rinkimams pateiktų mašinų skaičius nėra rekordinis – 30. Tačiau komisijos nariams vargu ar bus lengviau.

Brangiausias iš modelių – „Jaguar F-Type Coupe“, kurio kaina siekia 358 tūkst. litų.
Brangiausias iš modelių – „Jaguar F-Type Coupe“, kurio kaina siekia 358 tūkst. litų.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė ("Lietuvos rytas")

Nov 8, 2014, 8:32 AM, atnaujinta Jan 22, 2018, 12:32 AM

Turint galvoje, kad pastaraisiais metais automobilių gamintojai buvo pristabdę naujų modelių gamybą ir pristatymą rinkai, trys dešimtys kandidatų į Metų automobilio titulą yra daugiau nei pakankamai.

Juk tereikia vieno – paties geriausio. Bet atsakyti į klausimą, kuris automobilis yra tas vienintelis, ir yra sunkiausia užduotis.

Tobulas vienam, nesąmonė kitam

Sunkiausia todėl, kad vienareikšmio atsakymo nėra. Jei būtų vienas idealaus automobilio receptas, visi važinėtume vienodomis mašinomis.

Tačiau iš tikrųjų vienam žmogui labai patinkantis automobilis kitam gali atrodyti kaip visiškas nesusipratimas.

Nemeluosiu, pasitaiko tokių modelių, į kuriuos įsėdus kyla tik vienas klausimas – kodėl? Kodėl taip nepatogiai išdėstytas prietaisų skydelis? Kodėl tokia minkšta važiuoklė? Kodėl nepakankamai galingas variklis?

Pasitaiko, kad nustebina sprendimai, kurie nėra nei praktiški, nei gražūs. Tačiau užtenka pasikalbėti su kitais žmonėmis ir vis tiek bent vienas nustebęs tarsteli: „O man patiko.“

Reikalavimai kyla kartu su kaina

Todėl bandydama kiekvieną automobilį stengiuosi įsijausti į būsimo tokio automobilio vairuotojo kailį.

Natūralu, kad naują „Mercedes-Benz“ pirkti ketinantis verslininkas nesidairys į „Volkswagen“ todėl, kad šis pigesnis.

Bet palyginti su „Audi“ ar BMW smalsu. Kaip ir miesto visureigių gerbėjas nesirinks mažo automobilio vien todėl, kad šis ryja mažiau degalų.

Geriausias automobilis yra tas, kurio visi privalumai, kad ir kokie jie būtų, puikiai pasireiškia, degalų sąnaudos neviršija variklio galios, o pavojingose situacijose nekyla klausimo, ar mašina norėtų jus užmušti.

Taip pat svarbu, kad automobilis būtų vertas savo kainos ir pateisintų tikslą. Pavyzdžiui, sportinio automobilio dinamikos ir važiuoklės reikalavimų kartelė pakelta gerokai aukščiau nei paprasto miesto mažylio.

Suprantama, kad prabangaus modelio automobilio salonas turi būti kur kas geriau įrengtas nei kuklaus, keturis kartus pigesnio hečbeko.

Galiu išduoti paslaptį, kad iki pat konkurso finalo, tiesioginės transliacijos televizijoje, patys 10 komisijos narių dar nežino, kuris automobilis pelnys geriausiojo titulą. Tik susumavus balsus paaiškėja, kuris automobilių gamintojas per metus labiausiai stengėsi.

Aišku, ir tuomet atsiranda tokių, kuriems pats geriausias automobilis jų senas „Audi“ ar „Golf“. Bet nepamirškite, kad jie kažkada taip pat buvo nauji.

Šiemet rinkimuose – nemažai naujovių

Konkurse „Metų automobilis 2015“ dalyvauja „Audi A6“, „BMW 2 Active Tourer“, „BMW 4 Gran Coupe“, BMW X6, „Cadillac CTS“, „Citroën C4 Cactus“, „Ford Mondeo“, „Jaguar F-Type Coupe“, „Jeep Cherokee“, „Kia Optima“, „Kia Soul“, „Kia Sportage“, „Lexus NX300h“, „Mercedes-Benz C220“, „Mercedes-Benz V“, „Mini Hatch“, „Nissan e-NV200“, „Nissan Juke“, „Nissan Leaf“, „Nissan Pulsar“, „Nissan Qashqai“, „Nissan X-Trail“, „Opel Adam Rocks“, „Peugeot 508“, „Porsche Macan“, „Seat Leon ST“, „Subaru WRX STI GT“, „Škoda Fabia 1,2 TSI Style“, „Volkswagen Golf Sportsvan“, „Volkswagen Passat“.

Pirmą kartą lietuviškuose geriausio automobilio rinkimuose dalyvauja daugelio svajonių markė – „Porsche Macan“ automobilis, kurį atgabeno oficialusis gamintojo atstovas Lietuvoje „Prime Auto“.

Lietuviškų konkursų istorijoje debiutuoja ir „Cadillac“ automobilių markė, kurios CTS modelis, kaip prognozuojama, taps rimtu konkurentu pripažintiems „premium“ segmento lyderiams – BMW X5, „Audi A6“, E klasės „Mercedes-Benz“ ir kitiems.

„Metų automobilio 2015“ rinkimuose debiutuoja ir elektromobilis. Net ne vienas, o iškart du – „Nissan e-NV200“ ir „Nissan LEAF“, kuriuos konkursui pateikia oficialusis „Nissan“ importuotojas Baltijos šalyse „Nissan Nordic Europe Oy“.

Iš visų iki šiemečio konkurso rinkimų rėtį jau perėjusių 443 automobilių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 99, pretendavę į pagrindinę – Metų automobilio nominaciją. Iš jų geidžiamiausią titulą pavyko laimėti tik 17.

Daugiausia – po 4 kartus – tokio įvertinimo Lietuvoje sulaukė „Škoda“ ir „Ford“ gamintojų įvairių modelių automobiliai.

Nedaug atsilieka 3 kartus geriausiojo titulą paveržę vokiški „Volkswagen“.

Po kartą Lietuvoje Metų automobiliais nominuoti japoniški „Subaru“ ir „Mazda“, korėjietiški „Hyundai“ ir „Kia“, vokiškas „Mercedes-Benz“ ir prancūziškas „Peugeot“.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.