A.Juknevičius atskleidė didžiausius miesto visureigių mitus

Dar visai neseniai idealiu šeimos automobiliu buvo laikomas erdvus ketverių durų sedanas, o dabar prekybos centrų aikštelės ir daugiabučių kiemai užkimšti aukštais ir stambiais miesto visureigiais. Kuo jie skiriasi nuo tikrųjų visureigių?

Tarsi diena ir naktis: varžybose dalyvaujantys ir bekelei skirti visureigiai (nuotr.) išvaizda labai skiriasi nuo puošniųjų miesto brolių, tačiau kai kuriomis techninėmis savybėmis juos tikrai pranoksta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Tarsi diena ir naktis: varžybose dalyvaujantys ir bekelei skirti visureigiai (nuotr.) išvaizda labai skiriasi nuo puošniųjų miesto brolių, tačiau kai kuriomis techninėmis savybėmis juos tikrai pranoksta.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė ("Lietuvos rytas")

2014-11-25 16:11, atnaujinta 2018-01-20 15:52

Didesnis pravažumas ir saugumas. Taip savo pasirinkimą pagrindžia miesto visureigių pirkėjai.

Tačiau patyręs visureigių lenktynininkas, Dakaro ralio dalyvis Antanas Juknevičius neslėpė: tokia transporto priemonė tėra pagražintas įprastas automobilis.

„Tai tiktai visureigio įvaizdis. Miesto visureigis yra tiesiog lengvasis automobilis, tik truputį pakeltas ir papūstas, o pakaba tokia pat. Tikras visureigis turi rėmą, o miesto visureigiai – kėbulinės konstrukcijos“, – skirtumus vardijo specialistas.

Nėra palėtintos pavaros

Ne veltui miesto visureigiai vadinami parketiniais.

Dauguma jų gaminami tik su dviem varančiaisiais ratais, bet iki tikram visureigiui įveikiamų klampynių ir sniegynų neprivažiuotų net ir keturiais ratais varomi „miestiečiai“.

„Tikri visureigiai turi palėtintą pavarą su atskira galios perdavimo dėže.

Parketiniai jos neturi. Juose būna palėtinimo funkcija, valdoma kompiuterio, bet tai ne tas pat.

Tikra palėtinta pavara montuojama šalia įprastos pavarų dėžės ir jungiama atskirai. Ji automobiliui suteikia labai daug galios važiuojant itin lėtai, todėl toks visureigis gali ropoti per visišką bekelę“, – aiškino A.Juknevičius.

Nuvažiuoja pora metrų toliau

Skirtingų gamintojų duomenimis, visais ratais varomų miesto visureigių parduodama tik apie 5–20 proc., tačiau ir jų 4x4 pavara paprastai būna ne nuolatinė, o kompiuteriu dalijamos galios.

Tai reiškia, kad didžiąją laiko dalį automobilis varomas tik priekiniais ratais, o galiniai įjungiami automatiškai, vairuotojui nė nežinant, kai automobilio kompiuteris nusprendžia, kad to reikia.

Miesto visureigiams šiek tiek didesnio pravažumo suteikia tik aukštesnė prošvaisa, tačiau nuo įprastų automobilių ji paprastai skiriasi tik 2–3 centimetrais arba nesiskiria visai ir siekia apie 20 centimetrų.

Tuo metu tikrų visureigių dugnas nuo žemės pakilęs dar bent dešimčia centimetrų aukščiau.

„Net varomi visais ratais parketiniai visureigiai negali toliau nuvažiuoti, nes jų pakaba yra silpnesnė.

Antiblokavimo sistemos, slydimo kontrolė ir kitos elektroninės sistemos yra didelis privalumas vairuotojams, kurie nėra lenktynininkai ir neturi daug patirties. Tačiau jos nepadaro automobilio tikru visureigiu“, – neslėpė A.Juknevičius.

Padangos – itin svarbios

Kitas miesto visureigių mėgėjų dažnai kartojamas argumentas – didesnis saugumas.

Tačiau tokį modelį įsigiję žmonės dažnai tarsi užsnūsta nuo tokios iliuzijos ir pataupo padangoms.

Skirtos didesnio pravažumo automobiliui jos kainuoja apie trečdalį brangiau nei įprasto lengvojo, todėl vairuotojai ieško pigesnių padangų. Tačiau tai tik sumažina saugumą.

A.Juknevičius pabrėžė, kad net galingiausiems visureigiams itin svarbu parinkti tinkamas padangas, nes tik jos lemia, kaip automobilis sukibs su kelio paviršiumi.

Mados gūsių nesmerkia

Smūgio atveju miesto visureigio dydis taip pat menkai gelbėja.

„Teoriją pagrindžia fizika – kai susiduria du kūnai, labiau nukenčia lengvesnis. Bet nereikia apsigauti, nes parketiniai visureigiai nėra itin sunkūs.

Jie gali turėti 100–150 kilogramų persvarą, tačiau ji nėra esminė. Svarbesnės saugumo technologijos – kiek yra saugos pagalvių, kaip jos veikia, kiek tvirtas kėbulas“, – atskleidė lenktynininkas.

Tačiau atskleidęs skirtumus A.Juknevičius tikrai nekritikavo besirenkančiųjų miesto visureigius. Juk ne visiems reikalingas visur galintis važiuoti automobilis.

Tik svarbu žinoti, ką vairuojate, ir realiai vertinti savo automobilio galimybes.

„Tikras visureigis labai brangus. Užtat rinkodaros specialistai greitai pastebėjo, kad žmonės varvina seilę žiūrėdami į jį.

Todėl pirkėjams ir pasiūlė tai, ko jie norėjo, – pigesnių, panašiai atrodančių miesto visureigių“, – tvirtino lenktynininkas.

Sukruto kone visi

Miesto visureigių modelius siūlo iš esmės visi automobilių gamintojai, nuo mažųjų miesto visureigių pradininko „Nissan“, „Mazda“ ar KIA iki prabangių vokiškų BMW ar „Audi“, kurie yra išleidę ištisas miesto visureigių serijas.

Miesto visureigį gaminti planuoja net „Bentley“, o „Porsche“ neslepia, kad „Cayenne“ paklausa maitina visą įmonę – iš 135,6 tūkst. šįmet pasaulyje parduotų „Porsche“ net 51 tūkst. buvo „Cayenne“.

Tikrųjų visureigių rinkoje liko visai nedaug – tai klasikiniai „Toyota Land Cruiser“, „Nissan Patrol“, „Jeep Wrangler“ ir dar keletas modelių.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.