Taip jie tikisi įprasminti vis labiau nuvertėjančias santaupas.
Automobilių gamintojai, atsižvelgdami į stiprų rublio nuvertėjimą, jau ėmė kelti automobilių kainas Rusijoje. Bet nujausdami, kad kitais metais laukia dar didesnis kainų augimas, rusai ėmė graibstyti prabangiuosius „Porsche“ ir „Lexus“.
Kaip karštos bandelės
„Porsche Cayenne“ paklausa lapkritį išaugo net 55 proc., o „Lexus“ - net 63 proc. „Toyota Motor“ patvirtino, kad „Lexus“ pardavėjai Rusijoje net turėjo laikinai priimti daugiau darbuotojų, kad būtų kam aptarnauti plūstelėjusį klientų srautą, rašo bloomberg.com
Dėmesio sulaukė ir paprastesnių markių automobilių prekeiviai. Ankstyva rudenį Rusijos žiniasklaida buvo pranešusi, kad naujų automobilių rinka drastiškai smunka, bet rublio vertei staiga kritus žmonės atsigręžė ir į pigesnius naujus automobilius.
„Automobiliai, nesvarbu, ar ekonominės, ar „premium“ klasės, dabar graibstomi kaip karštos bandelės. Negaliu prisiminti tokio bumo per pastarąjį dešimtmetį“, - sakė vieno iš didžiausių Rusijoje automobilių pardavėjų „Rolf Group“ vadovė Tatjana Lukovetskaja.
Pasak jos, kad ir kaip automobilių gamintojai vengtų kelti kainas, jų augimas kitamet neišvengiamas, nes verslininkai nenori parduoti su nuostoliu ir net Rusijoje gaminamų automobilių surinkimas stipriai priklausomas nuo detalių iš užsienio.
Naudojasi nuvertėjimo nepasivijusiomis kainomis
Nuo lapkričio 1 dienos Rusijos rublis smuko 19 proc. JAV dolerio atžvilgiu, bet automobiliai atrodo neblogas būdas išvengti pinigų nuvertėjimo. Automobilių kainos per paskutinį metų ketvirtį pakilo 5-7 proc., o infliacija vien per praėjusį mėnesį siekė 9,1 proc.
Bankininkas Aleksejus lapkritį nusipirko naują „Audi A7“. Įskaičiavus rublio nuvertėjimą, jis už automobilį sumokėjo 40 tūkst. JAV dolerių (apie 110 tūkst. litų) mažiau, nei būtų mokėjęs metų pradžioje.
„Krizės metu žmonės į automobilius žiūri kaip į investiciją. Įsisenėjusi taisyklė, kad automobilis praranda 20 proc. vertės vos išvažiavęs iš salono, jau nebegalioja“, - tikino „Mercedes-Benz“ Rusijos padalinio komunikacijos vadovas Andrejus Rodionovas.
„Esant neįprastoms aplinkybėms vyksta neįprasti dalykai. Mažmeninėje rinkoje paklausa pastarosiomis savaitėmis yra neįtikėtina, ją kursto vyriausybinės subsidijos ir vartotojų noras užbėgi už akių laukiamam kainų kilimui. Gruodžio rinkos prognozės taip pat daug žadančios“, - tvirtino AEB automobilių gamintojų komiteto pirmininkas Joergas Schreiberis.