Kauno automobilių turgus atgijo, bet laukia nauja grėsmė

Kauno automobilių turguje nuotaikos kur kas geresnės nei metų pradžioje – pavasarį suaktyvėjo naudotų automobilių prekyba.

Atėjus pavasariui prekyba Kauno automobilių turguje suaktyvėjo, bet prekeiviai su nerimu laukia gegužės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Atėjus pavasariui prekyba Kauno automobilių turguje suaktyvėjo, bet prekeiviai su nerimu laukia gegužės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vytenis Radžiūnas, lrt.lt

Apr 7, 2015, 5:23 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 9:19 AM

„Pardavimai įsibėgėja, per dieną grįžta vidutiniškai 15 pakrautų autovežių, tai turgelis nėra miręs“, – sakė UAB „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.

Kur kas liūdniau turgus atrodė sausį – automobilių aikštelės buvo tuščios, pagrindiniai pirkėjai atostogavo, Vakarų šalyse tuo metu buvo užsidarę garažai.

„Dabar prekyba po truputį įsibėgėja, jau kur kas smagiau, nei sausį. Daugelis žmonių pavasarį keičia automobilius. Tikėjomės, kad atvyks daugiau kirgizų, bet jų vaikšto vienas kitas.

Pagrindiniai pirkėjai yra mūsų kaimynai: latviai, estai, lenkai, atvyksta vienas kitas moldavas, o ukrainiečių nesulaukiame“, – pasakojo V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas skaičiuoja, kad per dieną grįžta vidutiniškai 15 pakrautų autovežių.

„Tai toks nemiręs turgelis, nors ir nėra labai gyvybingas, kaip buvome pripratę. Tačiau mes buvome pripratę prie labai gerų laikų, todėl dabar taip ir jaučiamės. Bet verslas galėtų gyvuoti ir tokiai situacijai, kokia yra dabar, esame patenkinti“, – apibendrino V.Naujanis.

Automobilių prekeiviai labiausiai nerimauja dėl pagrindinių pirkėjų – kirgizų. Kirgizija jau gegužę gali prisijungti prie Muitų sąjungos.

„Prieš naujus metus kirgizai išsivežė labai daug automobilių, tačiau jie juos veža ir į kitas šalis. Matyt, neišpardavė visų automobilių, todėl ir nebeatvyksta pas mus. Jei būtų išsipardavę, pirktų daugiau ir vėl vežtųsi, bet ten yra užstrigusi prekyba.

Panaši situacija kartais būna ir pas mus: jei automobiliai neparduodami, naujų į Vokietiją niekas nevažiuoja parvežti“, – aiškino V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas tikino, kad euras naudotų automobilių prekybai turguje neturėjo jokios įtakos, mat tiek prieš euro įvedimą, tiek po valiutos keitimo automobiliai buvo perkami ir parduodami eurais arba doleriais: „Lietuva eurą įsivedė nuo naujų metų, o mes daugybę metų dirbame su šia valiuta.

Daugiau įtakos turi doleris: jei jo kursas pakyla, mūsų ankstesni pagrindiniai pirkėjai – kirgizai, tadžikai, moldavai, baltarusiai – aktyviai perka automobilius, o jei nukrinta – prekyba stoja.“

Perkamiausi Lietuvoje – 11–15 metų senumo automobiliai. Tarp populiariausių naudotų automobilių modelių dominuoja vokiškos transporto priemonės.

Lietuvoje populiariausiu naudotu modeliu išlieka „Volkswagen Passat“, antroje vietoje – „Opel Zafira“.

Kauno automobilių turgus laikomas vienu didžiausių Rytų Europoje, šiandien jame stovi apie 4 tūkst. transporto priemonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?