Rusų perkami automobiliai atskleidė, kaip gyvena paprasti žmonės

Užsienio automobilių gamybos koncernų atstovai susiėmę už galvos – pirkėjų pastaraisiais mėnesiais tenka nebe laukti, o tiesiog juos medžioti. Ne ką džiugiau gyvena ir naudotų mašinų pardavėjai.

Prabangių automobilių Rusijoje parduodama vis daugiau.<br>Gamintojo nuotr.
Prabangių automobilių Rusijoje parduodama vis daugiau.<br>Gamintojo nuotr.
Rusai vis dažniau vietoj vakarietiškų naudotų nusprendžia rinktis čia pagamintus automobilius: kokybė nekokia, tačiau kainos pernelyg nesikandžioja.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Rusai vis dažniau vietoj vakarietiškų naudotų nusprendžia rinktis čia pagamintus automobilius: kokybė nekokia, tačiau kainos pernelyg nesikandžioja.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Prabangių automobilių Rusijoje parduodama vis daugiau.<br>Gamintojo nuotr.
Prabangių automobilių Rusijoje parduodama vis daugiau.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Aleksandras Procenka („Lietuvos rytas“)

Jun 28, 2015, 12:41 PM, atnaujinta Oct 29, 2017, 12:39 AM

Anksčiau 3–8 metų automobiliai Rusijoje buvo graibstyte graibstomi.

Dabar – toli gražu: pirkėjai vis rečiau ryžtasi atverti pinigines išvydę naudotas mašinas.

Importas staigiai sumenko

Nieko keista, nes visa Rusijos automobilių rinka išgyvena tiesiog katastrofą.

Antai naujų užsieninių automobilių importas susitraukė net 54 procentais. Praėjusių metų sausį–gegužę Rusijoje jų buvo parduota 290 tūkst., o šįmet per tą patį laikotarpį – vos 133,5 tūkst.

Negana to, nuosmukis, atrodo, tiktai įsibėgėja. Mat gegužę naujų importinių automobilių pardavėjams pavyko rasti vos 21 tūkst. klientų – kone tris kartus mažiau negu tą patį 2014-ųjų mėnesį, kai pasisekė parduoti 61 tūkst. mašinų.

Prabangių automobilių perka vis daugiau

Įskaitant ir Rusijoje pagamintus naujus automobilius, visa šalies rinka per metus susitraukė net 37,7 proc. – iki 641,9 tūkst. mašinų. Per 5 mėnesius tokiai valstybei tai tikrai kuklus skaičius.

Tačiau panašu, kad turtuolių rato šalies problemos neliečia.

Nuosmukio laikais sekasi tik prabangių automobilių pardavėjams, ypač siūlantiems aukščiausios klasės limuzinus.

Federalinės muitų tarnybos duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius buvo įvežta 66 proc. daugiau nei prieš metus „Rolls-Royce“ automobilių. „Bentley“ importas išaugo net 72 proc., o „Lamborghini“ – išvis penkis kartus.

Kainas teko apkarpyti

Naudotų verslo ir ekonominės klasės automobilių kategorijoje nuosmukis šiek tiek mažesnis.

Sausį–gegužę jų paklausa krito 24 proc. – iki 1,8 mln. vienetų. Vien gegužę, palyginti su tuo pačiu 2014-ųjų mėnesiu, jų parduota 29,5 proc. mažiau.

Užtat šių automobilių kainas teko gerokai apkarpyti. Vien nuo metų pradžios naudoti kompaktiniai automobiliai atpigo apie 17 proc., miesto visureigiai – maždaug dešimtadaliu.

Patys pardavėjai pripažįsta, kad automobilių jų sandėliuose pilna, net nebėra kur statyti. Tad geriau skelbti nuolaidas ir patirti mažesnių nuostolių, nei nuolatos mokėti už saugojimą.

Maža to, pirkėjai vis dažniau svarsto, ar vietoj keleto metų senumo naudoto automobilio nebūtų protingiau nusipirkti naują, nors ir pagamintą Rusijoje. Tad pigiausių rusiškų automobilių perkama visai nemažai.

Paklausą kurstė gandai

Beje, birželis naudotų automobilių pardavėjams, kaip spėja ekspertai, turėjo būti labai neprastas.

Mat šio mėnesio pradžioje pasklido gandai, kad Kremlius uždraus tokių mašinų importą iš Europos Sąjungos, JAV ir kitų valstybių. Neva tai turėjo būti atsakas į sankcijas Rusijai.

Ekonominės plėtros ministerija jau buvo numačiusi, kad į draudžiamųjų prekių sąrašą gali patekti ir automobiliai, ir netgi drabužiai.

O mašinų pardavėjai jau pradėjo braižyti schemas, kaip naudotus amerikinius ar europinius automobilius būtų galima atgabenti per kitas šalis, pavyzdžiui, Baltarusiją.

To neprireiks: prieš porą dienų paaiškėjo, kad šios prekės nepateko į draudžiamų įvežti sąrašą. Vis dėlto sunerimę klientai birželį naudotus automobilius pirko gerokai aktyviau.

Pirkėjai taps išrankesni

Ko dar galima tikėtis iš automobilių pardavėjų Rusijos rinkoje? Greičiausiai vis didesnių nuolaidų ir kuo aukštesnės kokybės. Mat senų mašinų čia ir taip per akis.

„Rinka dabar perpildyta ir naujų, ir naudotų automobilių, todėl iš Europos jau niekas nebeskuba jų gabenti.

Greičiausiai pirkėjai, kurių dar liko, taps dar išrankesni“, – spėjo automobilių salono Sankt Peterburge savininkas Sviatoslavas Danilovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.