Turtingi rusai tiesiog dievina „Tesla Model S“ ir už importuojamus automobilius moka įspūdingas pinigų sumas. Visgi, kaip skelbia „Bloomberg“, elektromobilių gamintojas neketina pradėti Rusijoje oficialios prekybos.
Kol kas įsigyti norimą transporto priemonę rusams nėra itin paprasta. Vienas programinės įrangos kūrimo vadovas pasakoja JAV įsigijęs „Model S“ už 75 tūkst. dolerių (68 tūkst. eurų), vėliau sumokėjęs dar 12 tūkst. dolerių (11 tūkst. eurų) už jo skraidinimą į Maksvą ir 50 tūkst. dolerių (46 tūkst. eurų) muitinės reikalams.
Vėliau jis nusipirko antrą tokį automobilį ir šiuo metu ieško trečio.
Tarp žinomų sportiško elektrinio sedano savininkų yra pirmųjų dviejų Vladimiro Putino kadencijų metu ekonomikos ministru buvęs dabartinis „Sverbank“ vadovas Hermanas Grefas.
Nors JAV ekonominės sankcijos atkirto jo banką nuo pasaulinės finansų sistemos, tačiau jis vis tiek išliko didžiulis amerikietiško „Model S“ elektromobilio mėgėjų.
Rusiškame transporto priemonių skelbimų portale Avto.ru galima rasti apie trisdešimt „Model S“ sedanų, o jų kainos svyruoja nuo 4 iki 11 mln. rublių (58-178 tūkst. eurų).
Kadangi „Tesla“ oficialiai Rusijoje nevykdo komercinės veiklos, šalyje nėra nei techninio aptarnavimo centrų, nei specializuotų greitojo įkrovimo stotelių.
Artimiausias gamintojo servisas yra Suomijoje, maždaug už 900km nuo Maskvos.
„Tesla“ nenorą imtis verslo Rusijoje objektyviai pateisina statistika. Nors šalyje gyvena 144 mln. gyventojų, registruota tik maždaug 300 elektromobilių, neįskaitant neoficialiai importuotų transporto priemonių.
Palyginimui, vos 1,3 mln. gyventojų turinčioje Estijoje registruota maždaug 1200 elektromobilių.