Skandalo kaina: kas laukia „Volkswagen“ imperijos?

Į pasaulinį taršos rodmenų skandalą įsivėlęs Vokietijos automobilių pramonės milžinas netrukus taps mažesnis. Bent jau tuo įsitikinę ekspertai.

Nesunku nuspėti, kad pelną kraunančios „Volkswagen“ ar „Audi“ gamyklos tikrai išliks dabartinių savininkų rankose.
Nesunku nuspėti, kad pelną kraunančios „Volkswagen“ ar „Audi“ gamyklos tikrai išliks dabartinių savininkų rankose.
„Volkswagen“ gali atsisakyti tiek „Bugatti“ automobilių, tiek „Ducati“ motociklų gamybos padalinių, kurie nėra pagrindinė kompanijos verslo dalis.<br>„ViDA Press“ nuotr.
„Volkswagen“ gali atsisakyti tiek „Bugatti“ automobilių, tiek „Ducati“ motociklų gamybos padalinių, kurie nėra pagrindinė kompanijos verslo dalis.<br>„ViDA Press“ nuotr.
„Volkswagen“ gali atsisakyti tiek „Bugatti“ automobilių, tiek „Ducati“ motociklų gamybos padalinių, kurie nėra pagrindinė kompanijos verslo dalis.
„Volkswagen“ gali atsisakyti tiek „Bugatti“ automobilių, tiek „Ducati“ motociklų gamybos padalinių, kurie nėra pagrindinė kompanijos verslo dalis.
„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo.<br>AP nuotr.
„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo.<br>AP nuotr.
„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo.<br>AP nuotr.
„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo.<br>AP nuotr.
„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo.<br>AP nuotr.
„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

„Lietuvos rytas“

Oct 22, 2015, 10:15 PM, atnaujinta Oct 8, 2017, 10:15 AM

Naujoji „Volkswagen“ vadovybė neseniai paskelbė, kad bus persvarstomos visos investicijos. Mat akivaizdu, kad koncernui reikės milžiniškų lėšų kompensacijoms ir baudoms.

Jau pasigirdo svarstymų, kad kai kurie padaliniai išvis gali būti parduoti. Minimos ir sportinių automobilių „Bugatti“, ir sunkvežimių MAN gamyklos.

Įklimpo iki ausų

8,5 milijono dyzelinu varomų automobilių Europoje ir dar mažiausiai pustrečio milijono kitose šalyse. Tiek koncerno „Volkswagen“ mašinų galimai turėjo nelegalią įrangą, kuri sumažindavo taršos duomenų rodmenis, kai jie buvo tikrinami.

Šiuos automobilius teks atšaukti į servisus ir pašalinti nustatytus trūkumus. Tai kainuos labai daug, tačiau šios sumos – menkniekis, palyginti su gresiančiomis baudomis.

Kiek reikės lėšų, paties koncerno vadovai nekalba. Tačiau Bergiš Gladbacho (Vokietija) aukštosios mokyklos Automobilių valdymo centro vadovas Stefanas Bratzelis agentūrai „Bloomberg“ teigė, jog šis skandalas gamintojams kainuos apie 30 mlrd. eurų.

Iš kur paimti pinigų?

Tokia suma net ir šiam milžinui pernelyg didelė, kad būtų galima nesunkiai surinkti ar pasiskolinti. Greičiausiai teks išparduoti dalį turto. Tačiau kurią?

Nesunku nuspėti, kad pelną kraunančios „Volkswagen“ ar „Audi“ gamyklos tikrai išliks dabartinių savininkų rankose. Kaip ir „Porsche“.

Užtat, anot S.Bratzelio, „Bugatti“, „Lamborghini“ ar motociklų gamintojas „Ducati“ tikrai nėra koncerno verslo ašys, todėl šios įmonės pirmiausiai gali atsidurti ant prekystalio.

Banko „NordLB“ analitikas Frankas Schwoppe rėžė dar griežčiau: „Prekės ženklas „Bugatti“ yra skirtas tiktai koncerno įvaizdžiui pagerinti gerais laikais, tačiau iš esmės jis nereikalingas.“

Apie pelną net nekalba

„Volkswagen“ vadovai kol kas nepatvirtino, kad gali būti parduota dalis verslo. Anot jų, kompanijoje perversmų ar revoliucijų nebus.

Tačiau ir nepaneigė, kad gali būti atsikratyta sportinius automobilius gaminančių padalinių. Juolab kad nuo tada, kai „Volkswagen“ įsigijo šias kompanijas, atskirai jų apyvartos ar pelno rezultatai neskelbiami.

Žinoma tik tiek, kad „Lamborghini“ per pirmąjį pusmetį pardavė 1882 automobilius, o „Bugatti“ – vos 17. Tiesa, kiekvieno iš pastarųjų kaina gerokai viršijo milijoną eurų.

Užtektų ir „Škoda“

Analitikų nuomone, spaudimą turėtų justi ir „Seat“. Nuo 2007 metų šis padalinys neduoda jokio pelno, o jo gaminamus automobilius daugelyje valstybių nustelbė to paties šeimininko valdomos „Škoda“ modeliai.

Vis dėlto nusprendęs paskelbti išpardavimą „Volkswagen“ turbūt daugiausia gautų už sunkvežimių MAN gamybos verslą. Šiuo metu Vokietijos kompanija gamina ir juos, ir „Scania“.

Pastarieji yra kur kas pelningesni. „Scania“ padalinio pelnas pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pasistiebė iki 503 mln. eurų, o MAN – sumenko 17 proc. – iki 185 mln. eurų. („www.manager-magazin.de“ LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.