Praėjusią savaitę „Volkswagen“ pranešė siūlanti savo klientams 500 JAV dolerių vertės iš anksto apmokėtų „Visa“ dovanų čekių, tokios pat vertės kortelę paslaugoms kompanijos tiekėjų salonuose ir nemokamą 24 val. techninę pagalbą trejiems metams.
Iš viso įvairioms į skandalą patekusių automobilių savininkų kompensacijoms bendrovė turėtų išleisti mažiausiai 120 mln. JAV dolerių (112 mln. eurų).
„Volkswagen“ atstovė Jeannine Ginivan teigė, kad dovanų čekius sutiko gauti tik minėti 120 tūkst. klientų – vos ketvirtadalis iš visų 482 tūkst. automobilių savininkų, dėl kurių transporto priemonių patikrų ir kilo šis skandalas.
Vokietijos koncerno teigimu, sutikę kompensaciją gauti asmenys ir toliau gali dėl patirtų nuostolių kreiptis į teismą.
Jungtinėse Valstijose vokiečių gamintojams jau pateikta šimtai kaltinimų.
Po skandalo susidariusioms išlaidoms padengti „Volkswagen“ jau atsidėjo 6,5 mlrd. eurų.
JAV aplinkos apsaugos agentūra nurodė, kad iš viso bendrovei „Volkswagen“ gali tekti sumokėti 18 mlrd. JAV dolerių (16,84 mlrd. eurų) baudų.
Vadinamasis dyzelino skandalas kilo paaiškėjus, kad šiais degalais varomi automobiliai „atpažįsta“, jog matuojama tarša, ir ją sumažina.
Neseniai pasirodė žinių, kad tokia sistema galėjo būti montuojama ir į benzininius variklius. Iki šiol „Volkswagen“ koncernas buvo prisipažinęs tik vieno benzininio variklio modelio – tai 1,4 litro darbinio tūrio agregatai, kurie dažniausiai buvo montuojami į „Polo“ modelius.
Tačiau išaiškėjo, kad tokią įrangą turi ir trijų cilindrų vieno litro darbinio tūrio benzininiai, 1,8 litro keturių cilindrų TFSI ir dviejų litrų TFSI benzininiai automobilių varikliai.
Šie agregatai buvo montuojami į daugelį „Volkswagen“, „Audi“, „Seat“ ir „Škoda“ automobilių. (ELTA, LR)