Naudotų automobilių kainos šovė į neregėtas aukštumas

483 eurai – tiek per metus pakilo vidutinė naudotų automobilių kaina. Ji paaugo beveik tiek pat, kiek siekia vidutinis lietuvio mėnesio atlyginimas (apie 570 eurų).

Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Naudoti automobiliai per metus vidutiniškai pabrango beveik 15 proc.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 28, 2016, 1:33 PM, atnaujinta Jun 9, 2017, 11:45 PM

Skelbimų portalo autoplius.lt duomenimis, šių metų pradžioje už naudotą automobilį lietuviai vidutiniškai mokėjo 3,8 tūkst. eurų, arba net 14,7 proc. daugiau nei prieš metus. Visų amžiaus grupių automobilių kainos pastebimai paaugo (5,2–15,6 proc.) ir paskutinį 2015 m. ketvirtį. Labiausiai – 15,6 proc. – padidėjo prieš 11–15 metų pagamintų automobilių vidutinė kaina. Per paskutinį 2015 m. ketvirtį ji ūgtelėjo 349 eurais ir vidutiniškai siekė 2,6 tūkst. eurų.

Pasak autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, naudotų automobilių vidutinės kainos šuoliui įtakos turėjo brangstančios transporto priemonių detalės bei paslaugos autoservisuose. Matydami, kad už tą pačią paslaugą įvedus eurą tenka sumokėti iki dviejų kartų daugiau, pardavėjai didino ir automobilių kainas.

Ekspertas pastebi, kad naudotų automobilių vidutinė kaina augo ir dėl nevaldomo kainų apvalinimo, kuris pasireiškė būtent įvedus eurą.

„Įvedus eurą šalyje prasidėjo tai, ką prognozavo daugelis automobilių rinkos ekspertų: kainas pardavėjai pradėjo apvalinti į didesnę pusę. Tai lėmė, kad tokios pačios techninės būklės ir amžiaus automobilis prieš daugiau nei metus kainavo 1500 litų (434 eurai), o dabar 500 eurų (1726 litus)“, – teigia M.Buzelis.

Pasak automobilių eksperto, kainų pakilimą galima paaiškinti ir besikeičiančiais vairuotojų poreikiais. Pirkėjai vis labiau ieško prabangesnių automobilių ir jiems negaili santaupų.

„Volkswagen“, „Opel“ ar „Ford“ keičia į BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“ automobilius ir nebūtinai į tokio pat amžiaus – net ir į senesnius, tačiau „premium“ segmento atstovus“, – pastebi M.Buzelis.

Puikūs naujų automobilių pardavimo rodikliai

Per metus pastebimai pakilo ir naujų automobilių vidutinės kainos. Naujo automobilio vidutinė kaina 2015 m. paskutinį ketvirtį buvo 20,9 tūkst. eurų. Tai 660 eurų daugiau nei 2014 m. tuo pat laikotarpiu. Tiesa, metų pabaigoje, palyginti su 2015 m. trečiu ketvirčiu, naujų automobilių vidutinė kaina šiek tiek sumažėjo.

Kylančios naujų automobilių kainos pardavimams įtakos neturėjo. Lietuvoje naujų automobilių prekybos apimtys pernai augo labiausiai iš trijų Baltijos šalių – nupirkta 19,4 tūkst. automobilių, t. y. beveik 3 tūkst. daugiau nei 2014 metais, rodo autoplius.lt, valstybės įmonės „Regitra“ ir „AutoTyrimai“ duomenys.

„Naujų automobilių pardavimas dažniausiai rodo gyventojų pragyvenimo lygio kilimą, geresnes verslo nuotaikas. Atrodo, kad jos šiuo metu yra optimistinės. Tiesa, iki krizinio laikotarpio – 2008 metų, kai buvo parduotas rekordinis automobilių skaičius – 25,2 tūkst., remiantis tokiomis tendencijomis, dar teks palaukti metus kitus“, – situaciją vertina M.Buzelis.

Augusi naujų automobilių rinkos dalis pagerino naujų ir naujai įvežtų automobilių santykį šalyje. 2015 m. vienam naujam nupirktam automobiliui teko 6 importuoti. 2014 m. šis santykis buvo 1 prie 8.

2015 m. paskutinį ketvirtį daugiausia buvo parduota „Volkswagen“ markės naujų automobilių – 877 vienetų, net 40,1 proc. daugiau nei 2014 m. tuo pat laikotarpiu. Šios markės automobiliai iš pirmos vietos išstūmė „Fiat“, kurių buvo parduota 676 vnt. Toliau penketuke rikiuojasi „Škoda“ (467 vnt.), „Toyota“ (463 vnt.) ir „Nissan“ (366 vnt.).

Latvijoje, kaip ir Lietuvoje, praėjusių metų paskutinį ketvirtį geriausiai parduodamų naujų automobilių penketuko viršūnėje karaliavo „Volkswagen“ automobiliai (666 vnt.). Estijoje lyderio pozicijos neužleido „Toyota“ (633 vnt.).

Geriausiai parduodamų naujų automobilių modelių dešimtuko viršūnėje Lietuvoje – „Fiat 500“. Spalio–gruodžio mėnesiais jų buvo nupirkta 365 vnt., nors didžioji dalis yra reeksportuojama. Latvijoje ir Estijoje populiariausio modelio karūną laiko „Nissan Qashqai“ automobiliai. Latvijoje jų parduota 210 vnt., Estijoje – 263 vnt.

Parduota 28 tūkst. mažiau automobilių

Nors praėjusiais metais pardavėjai džiaugėsi pagyvėjusia naujų automobilių prekyba, vertinant bendrą naujų, naujai įvežtų naudotų ir Lietuvoje registruotų automobilių sandorių skaičių, reikia atsižvelgti į 2014 m. viduryje priimtos automatinio automobilių išregistravimo tvarkos pasekmes. Ši tvarka 2014 m. paskatino parduoti nenaudojamus automobilius ir padidino sandorių skaičių vidinėje rinkoje. Dėl minėtos priežasties 2015 m. Lietuvoje įvyko net 28 tūkst. mažiau sandorių (iš viso – 364,9 tūkst.) nei 2014 m. Šalyje registruotų automobilių pardavimas nukrito 7 proc. (nuo 247,2 tūkst. iki 229,7 tūkst.), o naujai įvežtų naudotų transporto priemonių – net 10,4 proc. (nuo 115,7 tūkst. iki 102,3 tūkst.).

„Mažėjančios automobilių pardavimo apimtys lydėjo rinką visus praėjusių metų ketvirčius. Prekybos tempus sulėtino ne tik kylanti vidutinė naudotų automobilių kaina, bet ir tai, jog dalį poreikio patenkino į rinką grįžusios transporto priemonės, kurios buvo automatiškai išregistruotos 2014 metais priimta tvarka“, – teigė M.Buzelis.

Praėjusiais metais paklausiausi išliko 11–15 metų automobiliai. Šiai grupei priklauso beveik kas trečias automobilis šalyje.

„11–15 metų amžiaus grupės automobilių pardavimas augo visose trijose Baltijos šalyse. Lietuvoje jie padidino užimamą rinkos dalį 4,7 proc. 2015 metais šios grupės transporto priemonės sudarė 44,2 proc. visų naujai įvežtų automobilių, tai 51,1 tūkst. naujai įvežtų transporto priemonių“, – skaičiuoja M.Buzelis.

Naudoti automobiliai: karaliauja vokiška produkcija

Populiariausių naudotų automobilių penketukas praėjusiais metais didelių staigmenų nepateikė. Pasak M.Buzelio, čia užtikrintai karaliauja pirkėjų pasitikėjimą įgiję vokiškos kilmės automobiliai. Tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje, tiek Estijoje lyderio pozicijų neužleidžia „Volkswagen“.

Lietuvoje naudotų šios markės transporto priemonių paskutinį 2015 m. ketvirtį buvo parduota 5428 vnt. (16,9 proc. mažiau nei 2014 m. tuo pat laikotarpiu), Latvijoje – 2270 vnt., o Estijoje – 1104 vnt.

Teigiamą šuolį penketuke užfiksavo tik BMW markės naudoti automobiliai. Paskutinį praėjusių metų ketvirtį jų parduota 3040 vnt., t. y. net 826 vnt. daugiau nei 2014 m. tuo pat metu.

Populiariausių naudotų automobilių modelių dešimtukas pasikeitė nedaug. Geriausiai parduodamo naudoto automobilio titulą 2015 m. paskutinį ketvirtį išsaugojo „Volkswagen Passat“ (1925 vnt.), antroje vietoje laikosi „Audi A6“ (1535 vnt.), o trečioje  – „Opel Zafira“ (1347 vnt.).

Latvijoje populiariausių naudotų automobilių dešimtuke lyderiauja „Audi A4“ (675 vnt.), o Estijoje, kaip ir Lietuvoje, dešimtuko viršūnėje puikuojasi „Volkswagen Passat“ automobiliai (440 vnt.).

Talpinkite skelbimą nemokamai ir parduokite savo automobilį Rinka.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.