Rusijai klimpstant į krizę ryškėja stebinantis turtuolių elgesys

Rusijos ekonominė krizė vis gilėja, bet keliuose atsiranda vis daugiau prabangių „Porsche“ ir „Rolls-Royce“ automobilių.

Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Prabangūs „Ferrari“ Rusijoje graibstomi ir per krizę.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

2016-02-08 17:30, atnaujinta 2017-06-08 19:06

Toks paradoksas stebina visą pasaulį – masinės gamybos automobilių pardavimai šalyje krito taip pat sparčiai, kaip ir naftos kainos, bet prabangių automobilių pirkėjai niekur nesitraukia.

Priešingai, „Porsche“, „Bentley“ ir „Lexus“ paklausa pernai dar išaugo.

Mažėjanti atlyginimų vertė daugybę žmonių atbaidė nuo naujų automobilių pirkimo įvairiuose kainų segmentuose, bet įdomu tai, kad labiausiai pasiturintiems rusams dabar yra labai geras metas pirkti aukščiausio lygio automobilius.

Skirtumas tarp atlyginimų – didžiulis

Didžiulė atskirtis tarp automobilių pardavimų atspindi ir atskirtį visuomenėje. Atsižvelgiant į infliaciją, vidutinės rusų pajamos 2015-aisiais nukrito 9,5 proc., kaip skelbia Rusijos vyriausybė.

Daugumai rusų neįperkami net pigiausi nauji automobiliai. Populiariausias naujas modelis Rusijoje pernai buvo „Lada Granta“ sedanas, kainuojantis 368,9 tūkst. rublių (4,3 tūkst. eurų).

Gruodį vidutinis atlyginimas šalyje buvo 42 tūkst. 684 rubliai (497 eurai) – tai yra labai daug, nes tradiciškai paskutinį mėnesį išmokamos įvairios premijos. Per visus 2015 metus vidutinis atlyginimas Rusijoje siekė tik 34 tūkst. 029 rublius (396 eurus) neatskaičius mokesčių.

Minimalus atlyginimas Rusijoje – 6204 rubliai (72 eurai) per mėnesį.

Net penkis su puse karto siekiantis skirtumas tarp minimalaus ir vidutinio atlyginimo šalyje reiškia, kad vidurkį stipriai pakelia neįtikėtinai dideles pajamas gaunantys žmonės.

„Net per krizę yra žmonių, kurie turi pinigų. Greičiausiai, krizė yra būtent tas laikas, kai jie mano, kad verta nusipirkti brangų automobilį“, – sakė „VTB Capital“ analitikas Vladimiras Bespalovas.

Investuoja į automobilius

Susilpnėjęs rublis prarado apie 20 proc. vertės palyginus su JAV dolerio kursu prieš metus. Tai reiškia, kad Vakaruose pagaminti prabangūs automobiliai dabar Rusijoje yra gerokai pigesni, nei anksčiau.

Pavyzdžiui, naujas „Porsche 911 Turbo S“ kabrioletas Rusijoje kainuoja 11,8 mln. rublių (137,46 tūkst. eurų. Toks pats automobilis JAV kainuoja 200,4 tūkst. JAV dolerių (180,52 tūkst. eurų).

„Rolf“ salonų grupės vadovė Marija Malinskaja atskleidė, kad kai kurie „premium“ klasės modeliai rubliais kainuoja net 2-3 kartus pigiau, nei doleriais.

Turtingi rusai į prabangius automobilius žiūri kaip į investiciją, nes einant laikui jie Rusijoje nenuvertėja taip sparčiai, kaip Vakaruose.

Pernai „Bentley“ pardavimai kilo 7 proc, „Rolls-Royce“ – 5 proc., „Lexus“ – 6 proc., o „Porsche“ – net 12 proc.

„Tai buvo impulsas paversti grynuosius turtu, labai vertingu turtu. Tai labai padėjo brangioms ir išskirtinėms automobilių markėms“, – tvirtino „IHS Automotive“ ekspertas Timas Urquhartas.

Tačiau masinės gamybos automobilių rinka kenčia nuosmukį.

Po dešimtmetį trukusio stabilaus augimo, 2013-aisiais ji patyrė stiprų smukimą kartu su visa Rusijos ekonomika. Tais metais staiga ėmė kristi naftos kainos, kurios, kartu su sankcijomis dėl karo Ukrainoje, tiesiogiai paveikė Rusijos ekonomiką.

Pernai naujų automobilių pardavimai Rusijoje sumažėjo 36 proc., o šįmet Europos verslininkų asociacija taip pat pranašauja mažėjimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.