Populiaraus prancūziško modelio istorija kupina įdomių detalių

„Renault Clio“ yra ypatingas automobilis. Pasikeitus jau keturioms jo kartoms pasaulio rinkose buvo parduota daugiau kaip 13 milijonų egzempliorių, taigi tai yra pats populiariausias visų laikų prancūziškas modelis.

„Renault Clio“ yra sėkingiausias visų laikų prancūziškas automobilis.<br>Gamintojo nuotr.
„Renault Clio“ yra sėkingiausias visų laikų prancūziškas automobilis.<br>Gamintojo nuotr.
1993 m. ribota serija išleistas „Renault Clio Williams“.<br>Gamintojo nuotr.
1993 m. ribota serija išleistas „Renault Clio Williams“.<br>Gamintojo nuotr.
Pirmos kartos „Renault Clio“ (1990 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Pirmos kartos „Renault Clio“ (1990 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Pirmos kartos „Renault Clio“ (1990 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Pirmos kartos „Renault Clio“ (1990 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Renault Clio“ (1998 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Renault Clio“ (1998 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Renault Clio“ (1998 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Renault Clio“ (1998 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Renault Clio“ (1998 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Antros kartos „Renault Clio“ (1998 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Atnaujintas antros kartos „Renault Clio“ (2001 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Atnaujintas antros kartos „Renault Clio“ (2001 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Beprotiškasis „Renault Clio V6“ su centre sumontuotu 230 AG galios, 3,0 l darbinio tūrio V6 tipo varikliu. (2001 m.)<br>Gamintojo nuotr.
Beprotiškasis „Renault Clio V6“ su centre sumontuotu 230 AG galios, 3,0 l darbinio tūrio V6 tipo varikliu. (2001 m.)<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos „Renault Clio“ (2005 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Trečios kartos „Renault Clio“ (2005 m.).<br>Gamintojo nuotr.
2013 m. pristatytas 200 AG galios „Renault ClioR.S.“.<br>Gamintojo nuotr.
2013 m. pristatytas 200 AG galios „Renault ClioR.S.“.<br>Gamintojo nuotr.
Specialiai lenktynių serijai paruošas „Renault Clio R.S.“.<br>Gamintojo nuotr.
Specialiai lenktynių serijai paruošas „Renault Clio R.S.“.<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos „Renault Clio“ (2012 m.).<br>Gamintojo nuotr.
Ketvirtos kartos „Renault Clio“ (2012 m.).<br>Gamintojo nuotr.
2015 m. debiutavęs 220 AG „Clio R.S. Trophy“<br>Gamintojo nuotr.
2015 m. debiutavęs 220 AG „Clio R.S. Trophy“<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

2016-06-26 11:06, atnaujinta 2017-05-20 15:39

Būtent „Clio“ tapo pirmuoju prestižinio „Europos metų automobilio“ titulo laimėtoju. Taip pat kai ką galbūt nustebins faktas, kad šį titulą jis pelnė du kartus. Kitas įdomus faktas, į kurį dėmesį atkreipia „Renault“ – 18 iš 25 paskutinių metų tai yra geriausiai parduodamas automobilis Prancūzijoje.

Kitose Europos rinkose šiam modeliui taip pat sekasi neprastai. Gamintojas skelbia, kad jis buvo populiariausias savo klasėje 2014 ir 2015 metais.

Graikų mitologijoje Klėja (lot. Clio) yra mūza, o žodžio kilmė – kleio – reiškia „išgarsintas“ – kaip juokauja „Renault“ atstovai, tai tiesiog pranašiškas mažojo automobilio vardas, mat jis buvo populiarus nuo pat pirmosios kartos.

Debiutavo 1990 metais

Būdamas sėkmingojo „Renault 5“ įpėdiniu, „Clio“ turėjo itin didelį iššūkį pakartoti jo sėkmę, nors ir nesekė savo žymiojo pirmtako vėžėmis. Modelis buvo pristatomas kaip „universalus, mažas automobilis, suprojektuotas ir pagamintas pagal tuos pačius griežtus reikalavimus, kaip ir jo didieji broliai“.

Tai reiškė, kad naujasis „Clio“ taikė į aukštesnę klasę, kurioje vis daugiau pirkėjų reikalavo tokios pačios įrangos ir technologijų, kurios tradiciškai buvo siūlomos tokiuose automobiliuose, nors jo dydis buvo beveik toks pats kaip „Renault 5“ (pirmos kartos „Clio“ ilgis siekė 3,70 m).

1991 metais, siekdami patenkinti klientų norus naudotis naujomis technologijomis ir šiuolaikine įranga „Renault“ pristatė prabangią „Clio Baccara“ versiją, kurios sėdynės buvo aptrauktos pilka oda, o salone buvo riešutmedžio pavarų svirties antgalis ir chromuotos rankenėlės. 1998 metais ją pakeitė „Clio Initiale“, kuri tapo automobiliu, turėjusiu aukščiausio lygio įrangą.

„Renault 5“ pakeitimas „Clio“ buvo reikšmingas žingsnis: nuo šiol visi gamintojo modeliai nebebuvo žymimi skaičiais, o jiems suteikiami vardai, taip siekiant, kad jie taptų labiau įsimenami ir turintys daugiau žmogiškų savybių.

1991 metais „Clio“ buvo išrinktas Europos metų automobiliu. Komisija atkreipė dėmesį, kad mažasis „Renault“ automobilis „pasižymėjo ypatingu stiliumi, kokybe, erdviu salonu ir bagažine, taip pat tokia gausia įranga, kokios anksčiau šio dydžio modeliams nesiūlė nei vienas kitas gamintojas“.

Aukštesnio segmento įranga

Pirmosios kartos „Clio“ turėjo ABS, klimato kontrolės sistemą, elektronika valdomą automatinę pavarų dėžę, signalizaciją, vairo stiprintuvą ir netgi elektra reguliuojamus ir šildomus šoninius veidrodėlius. Pasiūlęs tokią išskirtinę įrangą, gamintojas iš esmės supurtė Europos miesto automobilių segmentą, pristatęs universalų mažą automobilį.

Antrosios kartos „Clio“ buvo pristatytas 1998 metais. Jis buvo septyniais centimetrais ilgesnis už pirmtaką ir pirmą kartą gavo 16 vožtuvų variklius. Visuose modeliuose sumontavus ABS sistemą ir priekines bei šonines saugos pagalves, pagaliau tapo ir ganėtinai saugus.

Trečiosios kartos „Clio“ pasirodė 2005 metais, o jo pirmtakas buvo toliau pardavinėjamas kaip „Campus“ modelis. Dar ilgesnis (ilgis siekė 3,99 m) ir erdvesnis modelis lepino vairuotojus.

Jis buvo siūlomas su laisvų rankų įranga, navigacijos ir pastovaus greičio palaikymo sistemomis, taip pat turėjo iki aštuonių saugos pagalvių ir galėjo pasigirti geru aktyviuoju ir pasyviuoju saugumu.

„Renault“ giriasi, kad jis tapo pirmuoju savo klasės automobiliu, pelniusiu maksimalų penkių žvaigždučių „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą. Taip pat šios kartos „Clio“ pirmą kartą buvo pasiūlytas ir universalo kėbulas.

Šie privalumai leido „Clio“ 2006 metais dar kartą pelnyti prestižinį Europos metų automobilio apdovanojimą. Per visą 43 metų apdovanojimų istoriją, tai buvo pirmas kartas, kai tas pats modelis buvo apdovanotas antrą kartą.

Ketvirtosios kartos „Clio“ pasirodė 2012 metais. Įkvėptas prieš dvejus metus Paryžiaus automobilių parodoje 2010 m. pristatyto koncepcinio „DeZir“ automobilio, tai buvo pirmasis kompanijos modelis, perėmęs naują markės dizainą. „Clio“ siūlė daug įrangos: integruotą multimedijos planšetę su internetu ir kokybišką žemų dažnių garso atkūrimo aparatūrą.

Efektingos rinkodaros kampanijos

Kaip pažymi „Renault“, rinkodaros specialistų vaidmuo buvo gyvybiškai svarbus užsitikrinant „Clio“ pardavimų sėkmę ir įtvirtinant rinkoje mažųjų automobilių vardą.

1992 metais, po šaltojo karo pabaigos, naujasis Rusijos prezidento favoritas Leonidas Komarovas buvo pavaizduotas vairuojantis „Clio“, kurio reklaminis šūkis skelbė: „Ar visa ši prabanga prieinama visiems? Tai komunistų svajonė! Kai galite įsigyti „Clio“, kam jums reikia didesnio automobilio?“

Po Kremliaus kitas „Clio“ etapas buvo Persijos įlankos regionas, kur turtingas emyras savo milžinišką palikimą pažadėjo sūnui – su sąlyga, kad jis atsisakys savo „Clio“. Kai jo sūnus nesutiko, emyras pareiškė: „Tai nepakankamai brangu, mano sūnau“.

Didžiojoje Britanijoje viena iš ilgalaikės „Clio“ reklamos kampanijos „Nicole ir tėtė“ veikėjų Nicole tapo antruoju labiausiai žinomu asmeniu šalyje – atlikta apklausa atskleidė, kad tuo metu daugiau britų nežinojo kas toks tuometinis ministras Johnas Majoras, o žinojo kas ji tokia.

Be to, antrosios kampanijos metu naudotas išsireiškimas „Va Va Voom“ buvo įtrauktas į Oksfordo anglų kalbos žodyną.

Sportiško automobilio genai

Tapęs žvaigžde mažuosiuose ekranuose mažasis „Clio“ tuo pat metu toliau mankštino raumenis. Per visus 25 metus keliuose, žiedinių lenktynių ir ralio trasose nuolatos pasirodydavo sportiškosios modelio versijos, patvirtindamos „Renault“ atsidavimą automobilių sportui.

1998 metais Paryžiaus automobilių parodos metu buvo atskleista ypatingai galingo modelio mįslė. Paslaptingasis automobilis buvo „Clio V6“, kuris po itin palankių atsiliepimų, buvo pradėtas gaminti ribota serija.

Turėdamas trijų litrų, šešių cilindrų bazėje sumontuotą variklį, šis „Clio“ iš pradžių po variklio gaubtu siūlė 230 AG, o po penkerių metų atnaujinta šio variklio modifikacija jau turėjo 255 AG ir karštajam „Renault“ hečbekui nuo 0 iki 100 km/val. padėdavo įsibėgėti vos per 5,8 sekundes.

Su montuojamais vis galingesniais varikliais, visų kitų „Clio“ kartų modelių gamos viršūnėje būdavo sportiškasis „Renault Sport“ variantas – 2006 m. pasirodė 197 AG „Clio R.S.“, 2013 m. – 200 AG „Clio R.S.“, o visai neseniai – 2015 m. debiutavęs 220 AG „Clio R.S. Trophy“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.