Aiškėjant tragedijos detalėms „Tesla“ vadovas E. Muskas pašėlo

Plačiai pasklidus žiniai apie tai, kad „Tesla“ vairuotojas žuvo automobiliui važiuojant autopiloto režimu, kompanija įsivėlė į atkaklią ir keistai aršią gynybą.

E.Muskas išliejo įniršį ant žurnalistų, kad šie paviešino nepalankią žinią.<br>AP ir „Twitter“ nuotr.
E.Muskas išliejo įniršį ant žurnalistų, kad šie paviešino nepalankią žinią.<br>AP ir „Twitter“ nuotr.
Diskusijos dėl „Tesla“ išmaniųjų autonominio vairavimo technologijos ateityje taps dar aštresnės.<br>Scanpix nuotr.
Diskusijos dėl „Tesla“ išmaniųjų autonominio vairavimo technologijos ateityje taps dar aštresnės.<br>Scanpix nuotr.
E.Muskas išliejo įniršį ant žurnalistų, kad šie paviešino nepalankią žinią.<br>AP ir „Twitter“ nuotr.
E.Muskas išliejo įniršį ant žurnalistų, kad šie paviešino nepalankią žinią.<br>AP ir „Twitter“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 8, 2016, 1:10 PM, atnaujinta May 19, 2017, 12:33 PM

Į šią kovą aktyviai įsitraukė ir pats jos įkūrėjas bei vadovas Elonas Muskas.

Agentūra „Reuters“ atkreipė dėmesį, kad informacija už eismo saugumą atsakingas valstybės įstaigas, o galiausiai ir visuomenę pasiekė šiek tiek pavėluotai.

Lyg tyčia, avarija buvo slepiama kol „Tesla“ įvykdė 2 mlrd. JAV dolerių vertės akcijų pardavimo sandorį.

Nuslėpė nuo investuotojų

Vairuotojo gyvybę nutraukusi avarija įvyko gegužės 7 dieną, tačiau naujienų tarnyba sako, kad valdžios institucijas kompanija informavo tik gegužės 16 dieną, o NHTSA apie pradėtą tyrimą viešai paskelbė tik birželio 30 dieną.

„Fortune“ žurnalo teigimu, gegužės 18 dieną „Tesla“ ir E.Muskas pardavė įmonės akcijų už daugiau nei 2 mlrd. JAV dolerių, nepratarę nė žodžio apie nelaimę.

Leidinio žurnalistas rašo, kad E. Muskas neatskleidė labai svarbaus fakto apie tai, kad žmogus žuvo naudodamasis autonominio vairavimo technologija, kurią „Tesla“ rinkodaros specialistai atkakliai reklamavo kaip garantuojančią saugumą ir todėl itin svarbią kompanijos klientams. 

Po to, kai ši informacija pasirodė „Fortune“ leidinyje, E.Muskas tiesiog pašėlo. Į komentarą, kad tokios informacijos slėpimas padėjo užtikrinti kompanijos finansinę gerovę, jis atsakė, jog žinia apie avariją nebuvo „materiali“.

Į „Fortune“ redaktoriaus Alano Murray komentarą, kad informacija vis tik turėjo materialią reikšmę (po žinios apie vairuotojo žūtį „Tesla“ akcijų vertė smuktelėjo nuo 212 iki 206 JAV dolerių), E.Muskas piktai atsakė: „Taip, tai buvo materialu jums – jūsų š* straipsnis padidino jūsų reklamos pajamas. Tai nebuvo materialu tik „Tesla“, kaip parodė rinka.“

Pradėjo karą su žiniasklaida

„Fortune“ redakcijai skirtame laiške E.Muskas vėliau dėstė, kad „Tesla“ autonominio vairavimo technologija yra gera ir veikia puikiai, o įdiegta visuose automobiliuose padėtų išgelbėti daugybę gyvybių.

E. Musko teigimu, jei kažkas nepatingėtų šiek tiek paskaičiuoti, suprastų, kad iš maždaug vieno milijono žuvusių keliuose visame pasaulyje, maždaug pusę milijono pavyktų išgelbėti, jei visiems būtų prieinama „Tesla“ autopiloto sistema.

Supykęs kompanijos vadovas netgi pareiškė, kad prieš rašydami straipsnius kitą kartą amerikiečių žurnalistai užuot klaidinę visuomenę pirmiausia turėtų prisiminti matematiką.

„Twitter“ socialiniame tinkle nuo E. Musko kliuvo ir apytikslius skaičiavimus atlikusiam „Forbes“ žurnalistui Samui Abuelsamidui.

Kompanijos vadovas pareiškė, kad šis pasielgė neteisingai, kai bandydamas nustatyti, kiek gyvybių padėtų išgelbėti autonominio vairavimo sistema, į savo skaičiavimus įtraukė tik automobilių keleivius. Anot E. Musko, autopilotas taip pat padėtų išvengti ir dviratininkų bei pėsčiųjų žūčių. 

E.Muskas „Fortune“ redakciją „Twitter“ tinkle tiesiog apipylė įvairiomis žinutėmis, kuriose liepia pažiūrėti į kitus automobilių gamintojus arba aiškina, kad žiniasklaida, viešindama „Tesla“ problemas, tik ieško sau pelno.

„Tesla“ net sukūrė tinklaraščio įrašą, skirtą specialiai „Fortune“ tekstui, pavadintą „Misfortune“ (angl. nelaimė arba žodžių žaismas, reiškiantis, kad „Fortune“ prašovė pro šalį), kuriame išsamiai pakartoja visus autopiloto sistemos privalumus.

Keistas verslininko elgesys atkreipė ir viešųjų ryšių specialistų dėmesį. Jie sutaria, kad neadekvati E.Musko reakcija „Tesla“ gali padaryti dar daugiau žalos, nei vairuotojo žūtis.

Natūralu, kad istorijos apie atvejus, kai aktyvuota autonominio vairavimo sistema nesuveikė, sulaukia gerokai daugiau dėmesio nei tie atvejai, kai fiksuojamas pavyzdingas jos darbas, todėl diskusijos dėl „Tesla“ išmaniųjų technologijų ateityje taps tik dar aštresnės.

Parengta pagal autoblog.com.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.