Kai kurie kiti šio mėnesio vertinime dalyvavę automobiliai su dyzeliniais varikliais kelyje vis dar išmeta 12 kartų daugiau azoto oksidų nei leidžiama oficialiuose „Euro-6“ bandymuose.
Rugpjūčio mėnesį į vertinimą EQUA oro kokybės indeksu buvo įtraukta daugiau kaip 20 naujų automobilių, kuriuos pristatė tokie gamintojai kaip „Audi“, BMW, „Hyundai“, „Mercedez-Benz“ ir „Renault“.
Ne visiems sekėsi gerai
Naujasis „Tiguan“ su 2,0 l dyzeliniu varikliu tapo penktuoju „Volkswagen“ modeliu ir aštuntuoju koncerno automobiliu, kuriam suteiktas toks įvertinimas.
Jis reiškia, kad tokių modelių realiomis sąlygomis išmetamas NOx kiekis yra mažesnis arba prilygsta laboratorijoje užfiksuotai „Euro-6 reikšmei“.
Du nauji „Renault“ modeliai, „Espace“ su 1,6 l dyzeliniu varikliu ir „Megane“ su 1,5 l dyzeliniu varikliu, buvo įvertinti žemiausiu indeksu „H“, reiškiančiu, kad kelyje jie išmeta 12 kartų daugiau azoto oksidų nei nustatyta oficialiais bandymais.
Taip pat atsiliko ir „Hyundai“: i40 modelis su 1,7 l dyzeliniu varikliu ir „Santa Fe“ modelis su 2,2 l dyzeliniu varikliu kelyje išmeta iki aštuonių kartų „Euro-6“ ribą viršijantį NOx kiekį, todėl jie įvertinti indeksu „F“.
Indeksą naudos plačiai
Vertinimai EQUA indeksu skelbiami viešai ir laisvai prieinami visiems – tiek automobilių gamintojams, tiek vartotojams – bei yra tęstinė programa, pateikianti rodiklius, leidžiančius lengvai suvokti informaciją apie automobilio parametrus.
„Emissions Analytics“ sukurtas EQUA indeksas padeda gamintojams pristatyti savo automobilių švarumo parametrus ir pateikti valdžios atstovams duomenis apie savo pastangas gerinti oro kokybę.
EQUA taršos indeksas, papildantis būsimus „Real Driving Emissions“ reikalavimus, taikomus sertifikuojant naujas transporto priemones.
Jis padės stebėti automobilio parametrus, įprastai važiuojant keliais ir naujų reikalavimų veiksmingumą.