10 patikimiausių automobilių, dėl kurių neteks sukti galvos

Naujo automobilio pirkimas yra ilgalaikė investicija. Žmonės, kurie ryžtasi vienam svarbiausių gyvenimo pirkinių, tikisi, kad ilgą laiką jiems dėl transporto nepatirs nė paties menkiausio nesklandumo. Tačiau reklaminius pažadus tikrove paverčia toli gražu ne visi modeliai.

Patikimiausių naujų automobilių dešimtuke dominuoja „Toyota“ koncerno produkcija.<br>Gamintojo nuotr.
Patikimiausių naujų automobilių dešimtuke dominuoja „Toyota“ koncerno produkcija.<br>Gamintojo nuotr.
„Mercedes-Benz GLC“.<br>Gamintojo nuotr.
„Mercedes-Benz GLC“.<br>Gamintojo nuotr.
„Toyota 4Runner“.<br>Gamintojo nuotr.
„Toyota 4Runner“.<br>Gamintojo nuotr.
„Lexus GX“.<br>Gamintojo nuotr.
„Lexus GX“.<br>Gamintojo nuotr.
„Infiniti Q70L“.<br>Gamintojo nuotr.
„Infiniti Q70L“.<br>Gamintojo nuotr.
„Lexus GS“.<br>Gamintojo nuotr.
„Lexus GS“.<br>Gamintojo nuotr.
„Toyota Prius“.<br>Gamintojo nuotr.
„Toyota Prius“.<br>Gamintojo nuotr.
„Chevrolet Cruze“.<br>Gamintojo nuotr.
„Chevrolet Cruze“.<br>Gamintojo nuotr.
„Audi Q3“.<br>Gamintojo nuotr.
„Audi Q3“.<br>Gamintojo nuotr.
„Audi Q7“.<br>Gamintojo nuotr.
„Audi Q7“.<br>Gamintojo nuotr.
„Lexus CT 200h“.<br>Gamintojo nuotr.
„Lexus CT 200h“.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Nov 3, 2016, 8:19 PM, atnaujinta May 9, 2017, 4:16 PM

Viena didžiausių vartotojų rekomendacijas ruošiančių agentūrų „Consumer Reports“ kiekvienais metais skelbia išsamius naujų automobilių reitingus.

Neseniai skelbėme automobilius, nuo kurių amerikiečių ekspertai pataria laikyti atokiau, o dabar atkreipsime dėmesį į 10 patikimiausių transporto priemonių, kurias įsigiję vartotojai išvengs brangių apsilankymų servisuose.

Reitingas įvardinamas kaip patikimumo prognozė, tačiau iš tiesų jis sudarytas atsižvelgiant į žmonių, kurie jau įsigijo minimus modelius, atsiliepimus. Šiais metais amerikiečiai surinko duomenis apie daugiau nei 500 tūkst. automobilių.

Tyrimo metu nuodugniai nagrinėjamos visos problematiškiausios vietos automobilio konstrukcijoje. Atsižvelgiama net į tokias iš pažiūros ne itin reikšmingas smulkmenas, kaip cypiantys stabdžiai arba barškanti interjero apdaila.

Tuo pat metu nepamirštant ir esminių trūkumų – brangaus remonto pasibaigus garantiniam laikotarpiui ar kitų keblumų su pagrindiniais mazgais.

Įvertinus kiekvienos problemos svarbą sudaroma bendras patikimumo reitingas. Gautas balas sumuojamas su bandomųjų važiavimų rezultatais, vartotojų apklausos tyrimo duomenimis ir saugumo testų rezultatais.

Gautas bendras taškų skaičius ir tampa galutiniu automobilio įvertinimu.

„Consumer Reports“ tyrime šiais metais vėl nugalėjo „Toyota Prius“. Automobiliai, kurie nedaug atsilieka nuo japonų gamintojo modelio pateikiami rezultatų eiliškumo tvarka.

1. „Toyota Prius“.

Bandyto modelio kaina: 27323 dolerių (24962 eurų).

Naujasis „Prius“ yra ilgesnis, žemesnis ir platesnis už pirmtaką. Platforma, ant kurios gaminamas automobilis nuo šiol turi nepriklausomą galinę pakabą, todėl valdymas tapo tikslesnis, o važiavimas – tolygesnis.

Bandomųjų važiavimų metų vidutinės degalų sąnaudos siekė 4,5 l/100 km, tačiau amerikiečių ekspertai pažymi, kad lyginant su 5,3 l/100 km ankstesnės kartos modelio apetitu, tai yra ženklus patobulėjimas.

Prietaisų skydelyje akį traukia spalvingi ekranai, kurie palengvina ir multimedijos įrangos valdymą. Iki 40 km/val. greičio jis gali važiuoti vien varomas elektra, tačiau kai benzininis motoras įsijungia, jis veikia dar tyliau nei anksčiau.

Visgi reikėtų atkreipti dėmesį, kad sėdynės nėra pačios komfortiškiausio, viduje aiškiai girdimas padangų keliamas triukšmas, o patekti į saloną dėl žemesnės važiuoklės – ne itin patogu.

Apibendrindami ekspertai pažymi, kad „Prius“ visuomet buvo racionalus pasirinkimas siekiantiems mažų eksploatacijos sąnaudų.

2. „Lexus CT 200h“.

Bandymo modelio kaina: 32012 dolerių (24012 eurų).

Šis nedidelis hečbekas naudoja nedaug degalų, tačiau yra rafinuotas kaip ir kiekvienas „Lexus“ modelis. Po 2016 metų atnaujinimo šiek tiek pasikeitė automobilio stilius. Smulkūs pakeitimai buvo padaryti ir konstrukcijoje.

Buvo siekiama pagerinti važiavimo komfortą ir garso izoliaciją. Visgi amerikiečių ekspertai pažymi, kad bandomųjų važiavimų metu tai vis dar išlieka didžiausios šio automobilio problemos.

„CT 200h“ sumontuota praeitos kartos „Prius“ hibridinė jėgainė, taigi nieko stebėtino, kad degalų sąnaudos siekia 5,8 l/100 km. Šiuo rodikliu prabangus hečbekas nusileidžia didesniems „Toyota“ modeliams.

Nedideliu greičiu šis modelis gali važiuoti vien varomas elektra. Valdymas tikslus ir užtikrintas, tačiau pakaba kieta ir kaip reikiant pakrato. Salone panaudotos kokybiškos medžiagos, o surinkimo kokybė nenuvilia.

Kita vertus, galinėse sėdynėse trūksta vietos, bagažinės tūris kuklus, o matomumas atgal – ribotas.

3. „Infiniti Q70“.

Bandyto modelio kaina: 53825 dolerių (49184 eurų).

Q70 sedanas su 330 AG galios V6 tipo varikliu ir sklandžiai veikiančia automatine pavarų dėže yra labai dinamiškas automobilis.

Bandomojo važiavimo metu vidutinės jo degalų sąnaudos siekė 11,2 l/100 km. Pirkėjams siūlomas ir V8 tipo motoras arba hibridinė jėgainė. Valdymas gerą grįžtamąjį ryšį suteikiančiu vairo mechanizmu ganėtinai tikslus.

Standi pakaba neblogai sugeria nelygumus, tačiau visgi nesuteikia tokio komforto, kaip dauguma konkurentų. Q70 salonas taip pat nėra pati tyliausia vieta, o daugiausiai triukšmo girdima varikliui dirbant aukštais sūkiais.

Salono apdailos kokybė pavyzdinga, galinėse sėdynėse nestinga erdvės, o įrangos valdymas – iti paprastas. Tiesa, pats kabinos stilius – asketiškas. Už papildomą mokestį pirkėjams siūloma aklosios zonos stebėjimo sistema.

Norintiems daugiau erdvės taip pat prieinama ilgesnės bazės „L“ versija. Q70 yra senstelėjęs modelis, tačiau sedanas išlieka konkurencingas. Nemaža dalimi tai lemia kaina, kuri yra mažesnė nei daugumos konkurentų.

4. „Audi Q3“.

Bandyto modelio kaina: 40125 dolerių (36663 eurų).

Tvarkingas kompaktiškas visureigis varžosi su tokiais modeliais kaip BMW X1 ar „Mercedes-Benz GLA“. Vairavimo įspūdžiai labai primena didesnįjį „Audi Q5“, tačiau šis modelis yra maždaug 25 centimetrais trumpesnis.

Su šiuolaikiška šešių laipsnių automatine pavarų dėže montuojamo nergingo 200 AG galios 2,0 litrų darbinio tūrio keturių cilindrų su turbokompresoriumi vidutinės degalų sąnaudos bandymų metų siekė 10,7 l/100 km.

Visureigio salone tylu, pakaba standi, tačiau važiavimas komfortiškas, o valdymas – tikslus. Interjero apdaila paprasta, tačiau juntama kokybė.

Kaip trūkumus galima įvardinti masyvius kampinius statramsčius ir ankštoką vairuotojo vietą.

Prietaisų valdymas iš pradžių galia atrodyti sudėtingas, tačiau įpratus tampa logiškas. Klientams siūlomos versijos su priekinių arba visų ratų pavara.

5. „Lexus GX“.

Bandyto modelio kaina: 58428 dolerių (53392 eurų).

Kaip ir technologinis brolis dvynys „Toyota 4Runner“, „Lexus GX 460“ yra vienas iš nedaugelio kadaise populiaria buvusios rėminės konstrukcijos visureigių.

Nepaisant savo neeilinių gabaritų tai yra stebėtinai tylus ir dinamiškas automobilis, kuris taip pat puikiai gali važiuoti bekele arba tempti sunkia priekabą.

4,6 litro darbinio tūrio V8 tipo motoras montuojamas su šešių laipsnių automatine pavarų dėže dirba sklandžiai. Vidutinės jo degalų sąnaudos siekia 13,8 l/100 km.

Valdymas dramblotas, tačiau vairuoti šį visureigį nėra sudėtinga. Pakaba labai komfortiška, tačiau važiuojant nelygiu paviršiumi gali būti juntami didoki svyravimai.

Salonas ištaigingas ir puikiai įrengtas. Nenaudojamą trečią sėdynių eilė galima lengvai paslėpti grindyse, tačiau į šoną atidaromos bagažo skyriaus durys kai kuriais atvejais gali sukelti rimtų nepatogumų.

6. „Lexus GS“.

Bandyto modelio kaina: 58858 dolerių (53780 eurų).

GS yra solidus automobilis, nes sėkmingai apjungia komfortišką važiavimą ir tikslų valdymą su tyliu bei erdviu salonu. Tai yra automobilis, kuris įtraukia vairuotoją savo aštriu, tačiau ne pernelyg kietu charakteriu.

Dinamiškas valdymas ir elastinga pakaba daro jį rimtu konkurentu pripažintiems vokiečių gamintojų modeliams. Bandomųjų važiavimų metu 3,5 litro V6 tipo motoras vidutiniškai sunaudojo 11,2 l/100 km.

Galiniais ratais varomi modeliai komplektuojami su aštuonių laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis, o visais ratais varomos versijos – su šešių laipsnių. Taip pat klientams siūlomas hibridinis modelis su belaipsne transmisija.

Salono erdve sedanas nenusileidžia segmento konkurentams, o apdailos kokybė maloniai stebina.

Multimedijos įranga čia valdoma neįprastu kompiuterio pelę primenančiu valdikliu. Sportiškiausioje GS F modifikacijoje montuojamas 467 AG galios V8 tipo motoras. Šiais metais taip pat pasirodys versija su turbininiu keturių cilindrų motoru.

7. „Mercedes-Benz GLC“.

Bandyto modelio kaina: 40105 dolerių (36650 eurų).

Dabartinės kartos C klasės modelio pagrindu sukonstruotas apvalių formų GLC pakeitė gerokai griežtesnio stiliaus GLK visureigį.

Dėl didesnių gabaritų sėdintiems gale atsirado daugiau erdvės, tačiau ten vis tiek ankštoka. Prašmatni interjero apdaila traukia akį, tačiau taip pat verta atkreipti dėmesį ir į įmantrią „Mercedes“ multimedijos įrangą.

Benzininiam 241 AG galios, 2,0 litrų darbinio tūrio keturių cilindrų varikliui su turbina traukos netrūksta.

Jis montuojamas su automatine devynių laipsnių transmisija, kuri anot amerikiečių ekspertų, kitaip nei daugumoje kitų modelių šiame visureigyje puikiai veikia. GLC užtikrina važiavimo komfortą, be to jį smagu vairuoti.

Avarinio stabdymo sistema yra bazinėje komplektacijoje, tačiau tokios saugumo sistemos kaip aklosios zonos stebėjimo su įspėjimo apie gretimo juostoje esančią transporto priemonę pagalba teks ieškoti gluminančiuose papildomos įrangos sąrašuose.

Galimybės tempti priekabą, atsižvelgiant į segmentą, atrodo solidžiai. Mėgstantiems minkštesnį važiavimą siūloma pneumatinė pakaba. Neseniai pasirodė sportiškiausia AMG GLC43 versija ir stilingesnis kupė pavidalo kėbulas.

8. „Chevrolet Cruze“.

Bandyto modelio kaina: 23145 dolerių (21148 eurų).

Atnaujinto dizaino „Cruze“ suteikia tokius didesniems automobiliams būdingus privalumus kaip komfortiška važiuoklė ir tyla salone.

Bazinės komplektacijos modeliuose montuojamas niekuo neišsiskiriantis benzininis 1,4 litro darbinio tūrio keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi.

Šešių laipsnių automatinė transmisija ir sklandžiai veikianti „start-stop“ funkcija leido bandomųjų važiavimų metu pasiekti 7,8 l/100 km vidutines degalų sąnaudas.

„Cruze“ gamą neseniai papildė ir hečbeko kėbulas bei naujas 1,6 litro dyzelinis variklis. Nauja multimedijos įranga leidžia vartotojams dalį išmaniųjų telefonų funkcijų perkelti į tiesiai į centrinį salono monitorių.

Atsižvelgiant į segmentą galinė sėdynė pakankamai erdvi, tačiau priekinės nesuteikia patogios atramos keleivių nugaroms. Šiuolaikinės aktyvaus saugumo sistemos siūlomos tik aukščiausios komplektacijos modeliams.

9. „Audi Q7“.

Bandyto modelio kaina: 68695 dolerių (62768 eurų).

Prabangus „Audi“ visureigis su trimis sėdynių eilėmis yra įspūdingas automobilis. Netgi europietiškos produkcijos įprastai nemėgstantys amerikiečiai pripažino, kad tai vienas geriausių jų bandytų modelių.

3,0 litrų darbinio tūrio V6 tipo variklis su mechaniniu kompresoriumi suteikia įspūdingą dinamiką. Puikiai suderinta automatinė aštuonių laipsnių transmisija veikia itin sklandžiai, o vidutinės degalų sąnaudos bandymuose siekė 11,8 l/100 km.

Q7 salone itin tylu ir tai yra vienas iš automobilių, kurie leidžia mėgautis ramybe. Norintiems tikro važiavimo komforto rekomenduojama rinktis pneumatinę pakabą, kadangi įprasta važiuoklė yra kietoka.

Gerą grįžtamąjį ryšį suteikiantis vairo mechanizmas suteiks pakankamai daug pasitikėjimo automobiliu. Pavyzdingai įrengtas salonas išsiskiria paranga. Čia rasite puikias sėdynes ir didžiulį ryškų skaitmeninį prietaisų skydelį.

Kaip į kituose „Audi“ modeliuose, įrangos valdymas reikalauja šiek tiek praktikos. Q7 aprūpintas pagalbinėmis sistemomis, kurios vairuotojui panorėjus neleis visureigiui nukrypti nuo pasirinktos eismo juostos ir automatiškai sustabdys jį iškilus pavojui.

10. „Toyota 4Runner“.

Bandyto modelio kaina: 37425 dolerių (34200 eurų).

Kitaip nei dauguma šiuolaikinių visureigių, pikapo pagrindu sukonstruotas „4Runner“ yra iš tiesų puikiai paruoštas važiavimui bekele. 4,0 litrų darbinio tūrio V6 tipo motoro darbas skamba grubokai, tačiau galios jam netrūksta, o degalų sąnaudos – patenkinamos.

Kita vertus, važiavimas netolygus, o valdymas – vangus. Posūkiuose kėbulas juntamai svyra į šoną, o šokinėjant ir švytuojant pakabai tampa sudėtinga pasitikėti automobiliu.

Ribota serija leidžiamos versijos su geresnį valdymą suteikiančią standesnę važiuoklę, tačiau čia nukenčia komfortas.

Dėl aukštų slenksčių ir žemų lubų patekti į saloną ir jame patogiai įsitaisyti ne visuomet yra lengva. Trečia sėdynių eilė montuojama už papildomą mokestį, o vienas iš praktiškiausių priedų yra atidaromas galinis langas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.