Elonas Muskas pašiepė vairuotojų priklausomybę

„Nuo šiol elektromobiliai nebeužknis“, – per pirmojo „Tesla“ modelio „Roadster“ pristatymą 2006 metais pasakė vienas garsiausių šių laikų verslininkų Elonas Muskas.

Investuodamas į „Tesla“ Elonas Muskas norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Investuodamas į „Tesla“ Elonas Muskas norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Investuodamas į „Tesla“ Elonas Muskas norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Investuodamas į „Tesla“ Elonas Muskas norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 29, 2016, 4:48 PM, atnaujinta Apr 16, 2017, 8:26 PM

Tačiau investuodamas į „Tesla“, jis siekė ne pelningo elektromobilių verslo, o norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą šalyje ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos. „Degalai – keistas meilės objektas“, – yra pasakęs verslininkas.

Neseniai Lietuvoje išleistoje knygoje „Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“ rašoma, kad Elonui mažai rūpėjo „Tesla“ kaip turtas, kurį būtų galima parduoti už gerą kainą. Jis kūrė bendrovę siekdamas palikti pėdsaką automobilių pramonėje ir iš esmės pakeisti žmonių požiūrį į elektromobilius.

Užuot ėjęs Silicio slėnyje įprastu keliu, nuo vieno projekto prie kito, E. Muskas kasėsi gilyn. Norėdami išsiaiškinti ličio baterijų veikimo principus, inžinieriai jų susprogdino tūkstančius, tačiau tyrimų rezultatai leido išspręsti dideles elektromobilių saugumo spragas.

„Vėlavome išleisti produktą, viršijome biudžetą, viskas strigo, o jis nenorėjo nei parduoti bendrovės, nei atsisakyti kontrolinio akcijų paketo, – pasakoja vyriausiasis „Tesla“ technikas Jeffrey Brianas Straubelis. – Jis nusprendė eiti „va bank.“

Ne kartą priartėjo prie bankroto

Savo užsispyrimu ir ryžtingu tikslo siekimu E. Muskas sugebėjo palikti žymę automobilių, atsinaujinančios energetikos ir kosmoso srityse ir taip pelnyti vieno didžiausių šių dienų novatorių vardą.

Jau vien ko vertas faktas, kad kelis kartus ant bankroto ribos atsidūrusi „Tesla“ atsitiesė, plečia savo įkrovimo stočių ir pardavimo salonų, primenančių „Apple“ įrangos salonus, tinklą.

E. Musko gabumai buvo pastebimi jau vaikystėje. Gavęs pirmąjį kompiuterį, jis rašydavo elementarias programas.

Baigęs studijas, su broliu įsteigė „Zip2“, internetinį įmonių katalogą, kurį sėkmingai pardavęs toliau investavo – būdamas nepatenkintas lėtu bankų veikimu, prisidėjo prie „PayPal“ įkūrimo, o tikėdamas elektromobilių ateitimi, įsteigė „Tesla“.

Knygos autorius A. Vance sako, kad Elonas geba pagalvoti apie tokius dalykus, kurių vartotojai nenumano norintys – „paskandintas“ kėbule durų rankenėles, pasirodančias tik atidarant dureles, ar milžinišką lietimui jautrų ekraną.

Daugelį gedimų galima išspręsti nuotoliniu būdu, „Tesla“ inžinieriams naktį prisijungiant prie automobilio ir įdiegiant programinės įrangos naujinius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.