Sunkiai valdomas „Cadillac“ išdavė padangų problemą

Apie padangų privalumus, jų kainą ir prekės ženklus automobilių žurnalistai galėtų kalbėti ištisas valandas. Apie jų įtaką Lietuvos „Metų automobilio 2017“ konkurse – ne ką trumpiau.

Ant sausos dangos ir esant apie 0 laipsnių temperatūrai dygliuotos žieminės padangos ženkliai nusileidžia nedygliuotoms.<br>newspress.co.uk nuotr.
Ant sausos dangos ir esant apie 0 laipsnių temperatūrai dygliuotos žieminės padangos ženkliai nusileidžia nedygliuotoms.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 8, 2016, 3:50 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 11:47 PM

Jau daugelį metų visi geriausio Lietuvos automobilio konkurso dalyviai bandymų metu yra apauti vienodomis žieminėmis padangomis – „Continental“. Ar to privalumus vertina komisijos nariai?

Gali pakeisti nuomonę

Šeštus metus „Metų automobilio“ konkurso komisijoje dirbanti lrytas.lt portalo Auto rubrikos redaktorė Ilona Steponėnė išskyrė vieną, anot jos, svarbiausią privalumą: ant visų dalyvių sumontuotos vienodos padangos leidžia objektyviai įvertinti skirtingų automobilių savybes.

„Padangos yra nepaprastai svarbi dalis – juk tik jomis automobilis liečiasi prie kelio. Taigi esminiai vairavimo pojūčiai, kaip automobilis elgiai ant kelio, koks jo stabilumas, paklusnumas, minkštumas ir net akceleravimas bei stabdymas – priklauso nuo padangų.

Vienodos padangos konkurse yra nepaprastai svarbios, nes taip išryškinamos pačių automobilių savybės“, – įsitikinusi I. Steponėnė.

TV laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas ir „Metų automobilis 2017“ komisijos narys Dainius Leonavičius pritarė kolegei ir pridūrė, jog prastos arba tiesiog netinkamos padangos gali labai lengvai sugadinti įspūdį apie automobilį.

Automobilių inžinieriai gali nuveikti stebuklus, tačiau transporto priemonę įsigijęs ir netinkamomis padangomis ją apavęs žmogus gali sugadinti visus jų pasiekimus.

Taip sportiškas ir vasarą idealiomis valdymo savybėmis pasižymintis automobilis žiemą, sumontavus ne gamintojo rekomenduojamas padangas, gali tapti nestabilumo etalonu.

„Puiku, kad „Continental“ jau daugelį metų yra kartu su konkursu „Metų automobilis“. Komisijos nariai renka geriausią automobilį, tad svarbu, kad kiti dalykai, nuo kurių priklauso jų savybės, būtų geriausi. Bandant naujausius modelius nereikia sukti galvos, kaip automobilis važiuotų, jei padangos būtų geros. Tiesiog mums, komisijai, nereikia svarstyti, kaip būtų, jeigu būtų...“, – pabrėžė automobilių žurnalistas.

Šiais metais visi Lietuvos „Metų automobilis 2017“ konkurso automobiliai buvo apauti naujausio modelio „Continental Winter Contact TS860“ padangomis.

Geras ar nelabai?

D. Leonavičius prisiminė keletą pavyzdžių, susijusių su padangų įtaka bandant automobilius. Vienas jų – apie skirtingus įspūdžius apžvelgiant tą patį automobilį, nes komisijos nariai dalį modelių būna išbandę užsienio šalyse organizuojamuose tarptautiniuose pristatymuose.

„Kartą bediskutuodami apie vieno automobilio valdymo savybes, komfortą bei pakabos darbą komisijos nariai ilgai ginčijosi, nes vienam atrodė vienaip, kitam – kitaip.

Žinoma, mes dažnai diskutuojame ir dalinamės nuomonėmis – tai normalu ir suprantama. Tada prisiminėme, kad tą patį automobilį žmonės bandė skirtingomis sąlygomis, ir išlindo yra iš maišo.

Pasirodo, kažkas tą patį automobilį bandė vasarą Ispanijoje su vasarinėmis padangomis ir šioje stovykloje nespėjo pravažiuoti.

Kitas spėjo pasivažinėti tuo pačiu automobiliu, apautu minkšto mišinio žieminėmis padangomis. Rodos, smulkmenos, bet bandytojų įspūdžiai skiriasi kardinaliai“, – teigė „Ne vienas kelyje“ žurnalistas.

Kitas pavyzdys – iš šių metų bandymų stovyklos Druskininkuose. Kartais „Metų automobilio“ dalyviai į Lietuvą atvyksta tik prasidedant konkurso bandymų stovyklai ir jų atstovai nespėja pakeisti padangų“.

Taip nutiko su „Cadillac CT6“, kuris į ją atvyko tiesiai iš kitos šalies bei buvo apautas dygliuotomis kito gamintojo padangomis. Kai kuriems komisijos nariams, pirmiems išbandžiusiems prabangų amerikietišką sedaną, pasirodė keista jo elgsena.

„Automobilis kažkaip keistai elgiasi posūkiuose, nėra informatyvios vairo reakcijos į kelią, atsakas į pasukimą vėluoja ir tam tikrose situacijose jo priekis labai linkęs slysti į posūkio išorę.

Be to, keista, kad daugiau nei 5 metrų ilgio sedano pakabos darbas yra labai komfortiškas, variklio garso izoliacija puiki, bet kelio triukšmas – santykinai stiprus“, – stebėjosi D. Leonavičius.

Kalti „Cadillac“ inžinieriai? Anaiptol: kaltos dygliuotos padangos. Įpratę, kad visi automobiliai apauti vienodomis padangomis, komisijos nariai įprato netikrinti jų prieš įsėdant į mašiną.

Tokio tipo padangų savybės ant sausos dangos ir esant apie 0 laipsnių aplinkos temperatūrai ženkliai nusileidžia nedygliuotoms žieminėms padangoms, o stovyklos Druskininkuose metu vyravo būtent toks oras.

Automobilį išbandžius su permontuotomis „Continental“ padangomis, minėtų trūkumų nebeliko ir „Cadillac CT6“ buvo puikiai įvertintas visų komisijos narių.

„Štai tada ir paaiškėjo, kad netikėtai atsiradusius automobilio „trūkumus“ galima nurašyti padangoms.

Kai visi automobiliai apauti vienodomis padangomis, tokių situacijų išvengiama ir eliminuojamas vienas galimas kintamasis“, – pabrėžė „Metų automobilio 2017“ komisijos narys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.