„Mitsubishi“ emblema suformuota sujungiant du Iwasaki šeimos herbus – tris vieną ant kito sudėtus deimantus ir tris ąžuolo lapus.
Sparčiai auganti kompanija neapsiribojo vien laivininkyste. 1881 metais įmonė pradėjo anglies gavybą, kiek vėliau atidarė geležies gamyklą, įsigijo laivų statyklą.
Laivų statybos pramonėje įgyta patirtis ir technologinės žinios buvo panaudotos tolimesnėje verslo plėtroje, įtraukiant popieriaus, stiklo, plieno, elektronikos, orlaivių, automobilių, naftos produktų gamybą.
„Mitsubishi“ sukūrė konglomeratą, kuris suvaidino vieną svarbiausių vaidmenų Japonijos pramonės modernizavime.
Dabar korporacija vienija kelias dešimtis stambių firmų, užsiimančių įvairiausiomis verslo šakomis visame pasaulyje.
Modelis „A“
„Mitsubishi“ transporto priemonių padalinio istorija siekia 1917-uosius, kuomet nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis masinis japoniškas automobilis – „Modelis A“ (angl. Model A). Šis modelis pralaužė kelią japoniškų automobilių masinei gamybai.
Per du pirmuosius automobilių gamybos dešimtmečius „Mitsubishi“ Japonijoje įsitvirtino kaip novatorė – 1931 metais sukūrė pirmą japonišką dyzelinį variklį 450AD, pirmą autobusą B46, o taip pat – pirmąjį visų varančiųjų ratų lengvojo automobilio prototipą PX-33 bei pirmąjį dyzelinį sunkvežimį T1.
Po Antrojo pasaulinio karo „Mitsubishi“ didžiausią dėmesį skyrė didelių autobusų ir triračių transporto priemonių gamybai. Nuo 1960 metų prasidėjo iki šiol besitęsianti lengvųjų automobilių era.
Šeimos automobiliai
1960-ųjų pradžioje atsigaunant Japonijos ekonomikai ir didėjant darbo užmokesčiui, į madą atkeliavo šeimos automobilio idėja.
Šį poreikį užpildė „Mitsubishi 500“. 1962 metais pasirodė keturių sėdimų vietų kompaktiškas automobilis „Minica“ su dviguba oro srove aušinamu 359 kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliu.
Tais pačiais metais pristatytas ir pirmasis „Colt-a“, didesnis ir komfortiškesnis šeimos automobilis, o 1969 metais – pirmasis „Galant“. Pastarajame modelyje buvo įmontuota viskas, kas tik tuo metu buvo geriausio ir moderniausio.
Ralio užkariautojai
Neatsiejama „Mitsubishi“ įmonės dalis – sėkmingas dalyvavimas ralio lenktynėse bei prestižiniame Dakaro dykumų maratone.
Praėjusio šimtmečio 70-ajame dešimtmetyje automobilių sporto viršūnėje „Mitsubishi“ karaliavo su „Galant“ ir „Lancer“ modeliais. Pastarasis tapo tikra legenda ir sukūrė gamintojo reputaciją automobilių sporte.
Viena po kitos skinamos pergalės leido ne tik kurti „Mitsubishi“ prekinio ženklo įvaizdį, bet ir pergalingas technologijas transformuoti į serijinius modelius.
Geriausias pavyzdys – „Lancer Evolution“ sedano pasirodymas.
Atskirtas transporto padalinys
1970 metų „Mitsubishi Heavy Industries“ buvo atskirtas motorinių transporto priemonių skyrius ir įkurta „Mitsubishi Motors Corporation“ arba MMC. Šis žingsnis – ambicingo korporacijos siekio plėsti automobilių gamybą atspindys.
1973 metais pasirodė naujasis „Lancer“ – būtent šiuo modeliu koncernas pradėjo aktyvesnę veiklą Europoje. Plėtros tikslams užtikrinti 1974 metais Jungtinėje Karalystėje įkurta bendra „Mitsubishi Corporation“ ir „Colt Automotive Limited“ įmonė „Colt Car Company“.
Apie sėkmingus įmonės žingsnius Europos rinkoje skelbia „Mitsubishi“ automobilių apdovanojimai. „Pajero“ („Shogun“) iškovojo „4x4 Metų automobilio“ apdovanojimus Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Australijoje, Ispanijoje ir tuometinėje Vakarų Vokietijoje.
Stengėsi būti pažangūs
1990 metais MMC pristatė traukos kontrolės sistemą, keturių varančių ratų sistemą, pažangią ABS įrangą ir elektroninę automatinę transmisiją.
1994 metais pradėta elektromobilio „Libero“ gamyba, o 1996 metais sukurtas tiesioginio įpurškimo variklis . Tuo metu „Pajero“ toliau dominavo pasauliniuose ralio reiduose.
Tommi Mäkinenas su „Lancer“ keturis kartus iš eilės laimėjo pasaulio ralio čempionatą. Be to, „Lancer“ užtikrintai pirmavo „Grupės N“ čempionatuose.
2000 metais MMC ir „Daimler Chrysler“ pasirašė verslo partnerystės susitarimą – JAV koncernas įsigijo 37 proc. akcijų.
Nors 2004 metais „Mitsubishi grupė“ akcijų paketą iš „Daimler Chrysler“ perpirko, abi įmonės išlaikė sėkmingo verslo santykius ir toliau dalijosi B ir C segmento automobilių platformomis ir varikliais.
2007 metais buvo iškovota dvyliktoji „Mitsubishi“ pergalė Dakaro ralyje.
Elektromobilių eros pradžia
2009 metais pasirodęs I-MiEV pasaulio automobilių pramonei tapo rimtu pareiškimu, kad masinė elektromobilių gamyba yra ne rytojus, o dabartis.
2013 metais „Mitsubishi Outlander“ šeima pasaulinės šlovės sulaukė į jos gretas įstojus įkraunamam hibridiniam modeliui.
2016 metais MMC pratęsė savo konceptualią kelionę pasaulinei arenai pristatydama visiškai naują visureigį, aprūpintą „Mitsubishi Motors“ hibridinio elektromobilio technologija „Ground Tourer“.
„Mitsubishi“ pastaraisiais metais sukūrė ir pristatė keliolika koncepcinių modelių, kuriais koncernas mėgina užčiuopti potencialių klientų reakciją.
Naujausias dizainerių darbas – kompaktiškas miesto visureigis XM.
2016-aisiais pristatyti ir 2017 metų laidos „Mirage“, atnaujintas legendinis visureigis „Pajero“ bei „Pajero Sport“, speciali pikapo L200 laida, atnaujintas kompaktiškas miesto visureigis ASX bei furgonas „Delica“.
Nauji iššūkiai
Šimtmetį įmonė pasitinka naujame amplua. Po alinančių degalų ekonomijos skandalų Rytų rinkose – pasirašyta sutartis su „Renault-Nissan“ aljansu.
Pastarasis įsigijo 34 procentus MMC akcijų. Po šio sandorio „Nissan“, „Renault“ ir „Mitsubishi“ aljansas tapo vienu iš trijų didžiausių automobilių gamintojų grupių pasaulyje.
Sutartis leis įmonėms suremti pečius ir dalintis visu sukauptu technologijų bei gamybos žiniomis.
„Mitsubishi“ į aljansą atsineša įkraunamų hibridinių technologijų žinias, stiprų įdirbį visureigių, keturiais ratais varomų modelių ir pikapų gamyboje. „Nissan“ pirmauja pagal elektromobilių pardavimus, tad abi įmonės turės kuo viena su kita pasidalinti.
Šiandien, MMC gamina automobilius 30 pasaulio šalių, 170 šalių turi savo pardavimo atstovybes.
Tarp sėkmingiausių modelių patenka „Colt“, „Galant“, „Carisma“, „Lancer“, „Spacestar“, „GT“, „L200“, „Pajero“ ir „Outlander“.