Brangu išlaikyti automobilį? Norvegijoje neužtektų ir visos lietuvių algos

Automobilio remontui išleistas šimtas eurų vairuotojams Lietuvoje atrodo nemaža suma, tačiau norvegams toks rūpestis atrodytų juokingas. Šioje šalyje išlaikyti mašiną yra tikra prabanga.

Tarptautinės lizingo kompanijos specialistai apskaičiavo, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja išlaikyti naują automobilį.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tarptautinės lizingo kompanijos specialistai apskaičiavo, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja išlaikyti naują automobilį.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tyrimo metu buvo skaičiuojamos mažų ir vidutinės klasės automobilių eksploatacijos išlaidos.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tyrimo metu buvo skaičiuojamos mažų ir vidutinės klasės automobilių eksploatacijos išlaidos.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tarptautinės lizingo kompanijos specialistai apskaičiavo, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja išlaikyti naują automobilį.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tarptautinės lizingo kompanijos specialistai apskaičiavo, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja išlaikyti naują automobilį.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tarptautinės lizingo kompanijos specialistai apskaičiavo, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja išlaikyti naują automobilį.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Tarptautinės lizingo kompanijos specialistai apskaičiavo, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja išlaikyti naują automobilį.<br>LeasePlan ir Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 13, 2017, 6:04 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 5:49 AM

Tarptautinė lizingo kompanija „LeasePlan“ atliko tyrimą, kurio metu siekė išsiaiškinti, kiek skirtingose Europos šalyje kainuoja naujo automobilio išlaikymas.

Buvo atsižvelgiama į visas savininkų išlaidas pradedant nuo degalų, draudimo ir atsarginių detalių bei baigiant dėl nuvertėjimo patiriamais nuostoliais.

Norvegijoje – tikra prabanga

Išnagrinėjus 24 šalių vartotojų išlaidas paaiškėjo, kad brangiausiai benzininio automobilio išlaikymas kainuoja norvegams. Jie per mėnesį tam išleidžia vidutiniškai 708 eurus – tai daugiau nei vidutinis atlyginimas Lietuvoje. Vengrijoje toks patogumas kainuoja beveik dvigubai mažiau – 364 eurus.

Didžiausia prabanga vairuoti naują dyzelinį automobilį yra Nyderlanduose. Olandai per mėnesį tam išleidžia 685 eurus.

Čia vėlgi patraukliausia šalis yra Vengrija, kurioje dyzelinį modelį galima vairuoti už 369 eurus per mėnesį.

Tyrimą atlikusi kompanija skelbia, kad buvo skaičiuojamos mažų ir vidutinės klasės automobilių išlaikymui reikalingos išlaidos. Minimi tokie modeliai kaip „Renault Clio“, „Opel Corsa“, „Volkswagen Golf“ ir „Ford Focus“.

Skaičiavimai atlikti įtraukiant pirmųjų trijų metų eksploatacijos išlaidas, kai per metus nuvažiuojama 20 tūkst. kilometrų.

„LeasePlan“ specialistai pažymi, kad automobilių savininkai neturi galimybių ženkliai sumažinti išlaidas. Didžiausią jų dalį arba net 37 proc. sudaro transporto priemonės nuvertėjimas.

Daugiausiai lemia mokesčiai

Vengrijoje vidutinės naujų automobilių kainos yra mažesnės nei kitose šalyse, todėl nuostoliai jiems prarandant vertę yra ne tokie dideli.

Tyrimo išvadose taip pat rašoma, kad brangų automobilio išlaikymą Skandinavijos šalyse, Italijoje ar Nyderlanduose daugiausiai lemia dideli kelių ir pridėtinės vertės mokesčiai.

Ir atvirkščiai – šalyse, kuriose minėti mokesčiai yra mažiausi, važinėti nauja mašina yra gerokai pigiau.

Taip pat tai siejama su aktyviais žaliųjų judėjimais, kurių įtaka matoma per didžiulius ekologinius mokesčius.

Automobilio priežiūra ir remontas daugiausiai kainuoja Švedijoje. Vidutiniam vartotojui tai sudaro 15 proc. bendros išlaidų sumos. Pigiausiai pasirūpinti, kad mašina važiuotų, gali turkai, pastariesiems tam užtenka vos 28 eurų per mėnesį.

Šis rodiklis nestebina, nes ženklią dalį remonto išlaidų sudaro užmokestis už darbą, o Švedijoje valandinis įkainis yra kone tris kartus didesnis nei Turkijoje.

Džiaugiasi pigiu benzinu

Brangiausiai už automobilio draudimą moka šveicarai. Tiek dyzeliniam, tiek benzininiam modeliui šios išlaidos gali siekti iki 117 eurų per mėnesį.

Mažiausiai benzininio automobilio draudimas kainuoja Čekijoje – 37 eurus per mėnesį.

Didžiulis eismo saugumui skiriamas dėmesys Švedijoje davė įdomių rezultatų. Nors automobilio išlaikymas šioje šalyje yra brangus, dyzelinio modelio draudimas čia kainuoja vos 39 eurus per mėnesį.

Skaičiuojant metinę 20 tūkst. kilometrų ridą, statistinis europietis degalams per mėnesį išleidžia 100 eurų, jei vairuoja benzininį modelį, ir 67 eurus, jei turi dyzelinį automobilį.

Dideli degalų akcizai lemia, kad daugiausiai – 136 eurus per mėnesį – išleidžia italai. Tuo metu naftos atsargas sukaupę rusai gali džiaugtis pigiais degalais, benzinui išleidžia vos 54 eurus per mėnesį.

Tyrimo duomenimis, pigiausias dyzelinas yra Lenkijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.