Netikėti faktai: kurio naujo automobilio 1 AG – pigiausia?

Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai, kurių kainos svyruoja nuo 11 iki 72 tūkstančių eurų, arklio galių skaičius – nuo 84 iki 370, o bagažinės talpa – nuo 255 iki 1 231 litrų.

„Opel Insignia“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Opel Insignia“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Alfa Romeo Stelvio“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Alfa Romeo Stelvio“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
6 serijos BMW „Gran Turismo“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
6 serijos BMW „Gran Turismo“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Fiat Tipo“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Fiat Tipo“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Ford Fiesta“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Ford Fiesta“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Kia Picanto“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Kia Picanto“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Kia Rio“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Kia Rio“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Kia Stinger“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Kia Stinger“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvauja 34 modeliai.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Nissan Micra“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Nissan Micra“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Opel Crossland X“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Opel Crossland X“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Peugeot 308 SW“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Peugeot 308 SW“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Peugeot 5008“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Peugeot 5008“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Suzuki Swift 4x4“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
„Suzuki Swift 4x4“.<br>Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

2017-11-21 11:41

Tačiau ne visada geriausias tas, kuris didžiausias ar galingiausias – viską įvertinus per kainos prizmę, gaunami labai įvairūs rezultatai.

„Šiaulių banko“ analitikai padėjo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijai palyginti įvairius automobilius per kainos prizmę – pavyzdžiui, vertinant, kurio automobilio arklio galia ar bagažinės litras yra pigiausi.

Pabrėžiama, jog čia vertinami konkurse dalyvaujančių automobilių parametrai, tačiau kainos – bazinių modelių, todėl įmanomi nedideli neatitikimai.  

Pigiausia 1 AG – 77 eurai

Galingiausias konkurso dalyvis yra „Kia Stinger“, jo V6 variklis pasiekia 370 arklio galių. Mažiausiai galingą, vos 84 AG variklį, turi taip pat „Kia“ modelis – „Picanto“.

Jis dar yra ir pigiausias konkurso dalyvis, bazinė jo kaina nesiekia nė 11 tūkstančių eurų. Tačiau vertinant vienos arklio galios kainą, nei vienas iš šių modelių į lyderius nepretenduoja. Viena „Stinger“ arklio galia kainuoja 124 eurus, o „Picanto“ nežymiai atsilieka – 130 eurų.   

Geriausias rezultatas šioje srityje – „Opel Insignia“, kurio viena AG tekainuoja 77 eurus. Antras geriausias rezultatas – „Kia Rio“ su 99 eurais, trečias – „Honda Civic“ su 105.

Variklių darbinis tūris tarp konkurso dalyvių svyruoja nuo 0,9 iki 3,3 litro. Mažiausią turi „Nissan Micra“, didžiausią – „Kia Stinger“.

Tačiau vertinant, kuris variklis yra efektyviausias – iš kurio darbinio tūrio išspausta daugiausia arklio galių – nugali itališkas „Alfa Romeo“. Šio krosoverio 2 litrų motoras pasiekia 280 AG.  

Jeigu vertintume, kurio variklio darbinis tūris kainuoja mažiausiai, nugalėtų vėlgi itališkas automobilis – „Fiat Tipo“, kurio 1,6 l dyzelinio variklio kubinis centimetras kainuoja 8,1 euro.

Nedaug nuo jo atsilieka svečias iš Pietų Korėjos „Kia Picanto“ su 8,8 euro už vieną kubinį centimetrą darbinio tūrio.

Keturių ratų pavara

Konkurse iš 34 dalyvių lygiai pusė, septyniolika, turi dyzelinius, kita pusė – benzininius variklius.

Septyni sukomplektuoti su mechaninėmis pavarų dėžėmis, o 27 – su automatinėmis. Dviejų modelių „automatuose“, „Jeep Compass“ ir E klasės „Mercedes-Benz“ kupė, yra po 9 pavaras.

Devyniolika automobilių turi keturis varančius ratus, penkiolika varomi dviem. O kurių modelių varantieji ratai yra pigiausi?

3 483 eurų – tiek kainuoja „vienas varantysis ratas“ „Opel Crossland X“ modelyje. Kitaip sakant, tai – pigiausias konkurso keturiais ratais varomas automobilis. Nedaug atsilieka ir „Suzuki Swift 4x4“, jo „vieno varančio rato“ kaina – 3 500 eurų.

Vertinant automobilių įsibėgėjimą iki 100 km/val., geriausias kainos ir greičio santykis yra vėlgi iš Korėjos – „Kia Rio“.

Tuo tarpu maksimalaus greičio ir kainos santykyje lygių neturi „Ford Fiesta“. Beje, pastarasis modelis nugali ir kitose kaštų varžybose – jo techniniai aptarnavimai iki 100 tūkst. km kainuoja 606 eurų.

Degalų sąnaudų ir anglies dioksido emisijos rungtyse nugalėtojas tas pats – „Fiat Tipo“. Panašu, kad itališkas 1,6 l dyzelinis variklis yra ne tik pigus, bet ir labai efektyvus.

Pigi bagažinė – nebūtinai maža

Vertinant automobilių bagažines, lygių nepaliko septynvietis „Peugeot 5008“ – jo bagažinėje telpa daugiau nei 1 000 litrų krovinio, o jos vieno litro kaina tėra vos 19 eurų.   

Įdomu tai, kad antroje šio matavimo vietoje taip pat „Peugeot“ automobilis – 308 SW bagažo skyriaus talpa yra 610 litrų, o vienas jos litras kainuoja 26 eurus. Trečias „pigiausias litras“ – „Fiat Tipo“ su 29 eurai už litrą.

Trumpiausias konkurso automobilis yra „Kia Picanto“ (kėbulo ilgis – 3 595 milimetrai), o ilgiausias –  6 serijos BMW „Gran Turismo“ (5 091 milimetras). Tačiau daugiausiai automobilio kėbulo ilgio už kainą gausite įsigiję „Opel Crossland X“.

Lengviausias automobilis – vėlgi „Kia Picanto“ (884 kilogramai), o daugiausiai, beveik triskart daugiau, sveria E klasės „Mercedes-Benz“ kupė – 2 360 kilogramus. Tuo metu „pigiausia masė“ – 1 395 kilgoramus sveriantis „Fiat Tipo“ (9 eurai už kilogramą).

Konkurso dalyvių kainos skiriasi bene 7 kartus – nuo pigiausio 10 990 eurų vertės „Kia Picanto“ iki 72 420 eurų kainuojančio 6 serijos BMW „Gran Turismo“.

Šių automobilių mėnesinė lizingo įmoka – nuo 116 eurų („Picanto“) iki 769 eurų (BMW).   Norint šiuos automobilius įsigyti lizingu, „į rankas“ uždirbti reikėtų atitinkamai 300 ir 1 945 eurų. Žinoma, tai – tik preliminarūs apskaičiavimai nevertinant konkretaus kliento įsipareigojimų ir kitų parametrų.

Įdomu, kad pigiausias konkurso automobilis „Kia Picanto“ yra ir lengviausias, trumpiausias bei mažiausiai galingas.

Tuo tarpu didžiausias konkurso automobilis, 6 serijos BMW „Gran Turismo“, tuo pačiu yra ir brangiausias modelis. Bendra konkurso automobilių parko vertė – daugiau nei milijonas eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.