Pigiausio hibridinio „Lexus“ modelio testas: po 300 km kelionės pateikė staigmenų

Kokias emocijas gali sukelti keturios įprastos dienos, praleistos sniegu nukloto Vilniaus gatvėse su egzotišku rytiečiu „Lexus CT200h“?

Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.<br> Š. Meškio nuotr.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
Šis prestižinis japoniškas „Lexus“ modelis „CT200h“ pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
  „Toyota Auris“.<br> Gamintojo nuotr.
 „Opel Signum“.<br> Gamintojo nuotr.
 „Opel Signum“.<br> Gamintojo nuotr.
 Ar priverstų šis japoniškas samurajus išsižadėti itališkos gražuolės? Ne. Bet apie ją – kitą kartą.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Ar priverstų šis japoniškas samurajus išsižadėti itališkos gražuolės? Ne. Bet apie ją – kitą kartą.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Ar priverstų šis japoniškas samurajus išsižadėti itališkos gražuolės? Ne. Bet apie ją – kitą kartą.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Ar priverstų šis japoniškas samurajus išsižadėti itališkos gražuolės? Ne. Bet apie ją – kitą kartą.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (41)

Lrytas.lt

Mar 4, 2018, 5:15 PM

Nuvažiavus 300 km tapo aišku, ką reiškia tos raidės „CT“. Tai – „CiTy“, kompaktiškas, miesto automobilis. Kovingai, veržliai atrodantis, aštriabriaunis hibridinis samurajus bandymo metu pateikė staigmenų.

Bet ne visos jos buvo malonios.

Pigiausias ir mažiausias prestižinis japonų gamintojo „Lexus“ modelis, pakliuvęs į mano rankas, pagamintas 2017 metais ir pagerintas „Executive“ komplektacijos įranga.

Solidus, griežtų linijų hečbekas vos žvilgtelėjus į jį užsimena apie galimus aštrius pojūčius vairuojant.

Pirmas žvilgsnis

„Lexus CT200h” į gatves išriedėjo dar 2011 metais, vėliau kelis kartus atnaujintas jo interjeras, patobulintos eksterjero detalės pagal naujausias tendencijas.

Vis tik tam tikru kampu pažvelgus į šį automobilį, akyse ima rodytis jau kažkur matytas siluetas. Ar tik tai ne „Opel Signum“ užuominos, padailintos naujausio „Toyota Auris“ dizaino sprendimais? 

Tačiau žemesnė pakaba, išraiškingi galiniai ir priekiniai LED žibintai, agresyvumo suteikiančios smėlio laikrodžio formos grotelės ir kitos modernios dizaino detalės be abejonės atitolina vaizdą nuo anksčiau minėto grubaus vokiško modelio.

Gatvėje šis, nors ir pilkos spalvos, hečbekas išsiskirs iš minios Toyotų, Opelių ir Volkswagenų.

Priėjus arčiau prie japoniškos kokybės etalono įtarimų sukėlė prisilietimų pojūčiai – pliką skardos garsą uždarant dureles nustelbė tik plastikininis bagažinės dangtis.

Gal tai mėginimas išvengti korozijos lietuviškose druskų upėse šaltuoju metų laiku? Gal bandymas atsikratyti per didelio svorio? Kad ir kas tai bebūtų, prestižinių automobilių gamintojas „Lexus“, plastikinės bagažinės durelės ir skardos gausmas nedera.

Variklis ir trauka

Po pikta samurajaus kauke plaka dviguba širdis – benzininė ir elektrinė. Paspaudus variklio įjungimo mygtuką suzirzia ne kas kitas, o 1,8 l darbinio tūrio benzininis variklis (73 kW/5200 aps.min.), kurį papildo elektrinis motoras.

Agregatai tokie patys kaip ir „Toyota Prius“ modelyje, kurį itin pamėgę sostinės ir kitų didmiesčių taksi vairuotojai. Įpratusius prie mechaninės ar tradicinio „automato“ nustebins sklandus, nejuntamas, bet vangokas nuolatinio kintamo veikimo (CVT) greičių dėžės darbas.

Bendrai „Lexus“ hibridinė sistema (Hybrid Synergy Drive) sugeneruoja 136 arklio galias (iš viso – 100 kW). Tačiau tokia galia iki 100 km automobilį išjudina tik per 10,3 sekundės. Tad sportiškumo ir vikrumo tikėtis neverta – juk tai mūsų planetą nuo užterštumo saugantis hibridinis automobilis!

Vidus

Komforto įrangos jame – užtektinai. Vos atsisėdus prie vairo nesunku suprasti, kad tai solidų įvaizdį puoselėjančio miesto verslininko automobilis.

Tam specialiai pritaikyta ir komforto įranga – šviesus odinis salonas, šildomos priekinės sėdynės, adaptyvūs galinio vaizdo veidrodėliai, galinio vaizdo kamera, trylikos garsiakalbių „Mark Levinson Premium Surround“ garso sistema, 10,3 colių skersmens multimedijos ekranas, navigacija ir daugybė vairavimą palengvinančių bei saugumą kelyje didinančių kompiuterinių sistemų, daviklių, jutiklių. Juk taip ir turi būti naujame automobililyje.

Japoniškai preciziška surinkimo kokybė džiugina, kur tik pažiūrėsi. Nuo plastiko iki odos minkštumo ir idealių siūlių. Čia viskas standžiai suveržta, niekas nebarška, pagaminta iš aukščiausios rūšies medžiagų.

Vis tik didesnis nei 174 cm ūgio žmogus šiame automobilyje gali pasigesti erdvės – elekra valdomos sėdynės skirtos nebent tik vidutinio kūno sudėjimo vairuotojui ir keleiviams.

Be to, vietą salone tarp vairuotojo ir keleivio sumažina gremėzdiškas prietaisų blokas. Tarsi iš praėjusio dešimtmečio likęs ir senstelėjusio dizaino ekranas, kuriame galima matyti salono ventiliacijos indikatorių, temperatūrą bei laikrodį.

Čia pat po pavarų perjungimo svirtimi įmontuota medijos bei navigacijos valdymo „pelė“, kuri leidžia taikikliu multimedijos ekranėlyje pasirinkti norimą funkciją. Ar tai patogu, galima sužinoti tik gerai įgudus ja naudotis.

Žinoma, praktikuotis vertėtų sustojus – tam reikalinga laisva dešinė ranka ir į ekraną sukoncentruotas žvilgsnis. Vienok, sprendimas originalus.

Vairavimas

Apie 1,4 tonos sveriantis hečbekas, turintis 136 arklio galias, didžiuliu veržlumu nepasigirs. Tačiau norintys šiek tiek individualumo gali pasinaudoti „Eco-Normal-Sport“ režimo funkcija.

„Eko“ režimu važiuosite ramiai, prietaisų skydelyje mirkčios švieselės, rodančios elektros panaudojimą ir kuro sąnaudas. Tuo tarpu pasirinkus „Sport“ režimą prietaisų skydelyje jau įsijungia variklio apsukų matuoklis – tachometras, nebelieka kuro sąnaudų rodmenų. Automobilis tampa šiek tiek vikresnis, aštriau dirba motoras, pasigirsta ūžesys.

Išvažiavus į greitkelį, gausmas tampa intensyvesnis – nors mieste garso izoliacija pasirodė pakankama, važiuojant greičiau nei 100 km/h greičiu triukšmas automobilyje toks, kad norisi pasigarsinti skambančią muziką.

Pasiekus 110-120 km/h greitį, tampa galutinai aišku, kad tai – miestui sukurtas automobilis. Be to, važiuojant lietuvišku, duobėtu ir brokuotu keliu norisi daugiau stabilumo, mažesnių kelio nelygumų sukeliamų vibracijų.

Degalų sąnaudos

Vis tik nemalonia staigmena tapo šio hibridinio automobilio benzino sunaudojimas.

Nuvažiavus maždaug 300 kilometrų (200 km užmiestyje, 100 km mieste) kuro sąnaudos kardinaliai skyrėsi nuo tų, kurias nurodo gamintojas. Anot jų, „Lexus CT200h” hibridinis automobilis vidutiniškai sunaudoja apie 3,5 l/100 km (CO2 esmisija – 81–94 g/km). Tačiau realybėje jos buvo kone dvigubai didesnės – kompiuteris paskaičiavo, kad bandymo metu prireikė net 7,0 l/100km. Tai yra dvigubai daugiau, nei teigia gamintojas.

Apie gerokai didesnes nei oficialios kuro sąnaudas pranešė ir greitai ištuštėjęs kuro bakas. Tiesa, šis tėra vos 45 litrų talpos. Tad nesunku paskaičiuoti, kad baką pildyti teks kas 500-600 km, priklausomai nuo važiavimo įpročių.

Kokybiškas ir išskirtinis darbo įrankis

Keturios dienos su 2017 metų gamybos „Lexus CT200h” paliko dvejopus pojūčius ir įspūdžius. 

Griežtas, kovingai nuteikiantis kėbulo dizainas patraukia žvilgsnius, o stulbinanti surinkimo kokybė primena, kad tai yra preciziškai pagamintas japonų kūrinys, kompaktiška, prestižinė, kasdieninė miesto transporto priemonė.

Gausi pagalbos vairuotojui įranga pasitarnaus važinėjant tiek judriomis, tiek transporto spūsčių užgrūstomis gatvėmis ir leis jaustis patogiai. Tačiau tolimesnėje kelionėje gali pritrūkti vietos ir erdvės salone, varuodami dirbsite, nes automobilio kontrolė reikalaus daugiau jūsų dėmesio.

Testuojamo „Lexus CT200h Executive” kaina siekia 36 tūkst. eurų. Bazinės versijos kaina – beveik 29 tūkst. eurų.

Degalų sąnaudos: oficialios – 3,5 l/100km, realios – 7,0 l/100km.

Palyginkime su panašia..

Tuo tarpu panašios komplektacijos hibridinio „Toyota Auris“ su 1,8l benzininiu varikliu kaina siekia apie 22 tūkst. Bazinio modelio kaina – apie 18,5 tūkst. eurų.

Degalų sąnaudos ir kiti techniniai parametrai – panašūs.

...ir kitokia

Itališka „Alfa Romeo Giulietta Sportiva“. Benzininis 1,4l „MultiAir“ variklis. 125 kW/5500 aps. min. 170 AG.

Naujo automobilio kaina apie 25-29 tūkst. eurų, kaina gali keistis priklausomai nuo komplektacijos. Bazinio modelio kaina – nuo 20 tūkst. eurų.

Degalų sąnaudos važiuojant mišriomis sąlygomis – 8,5 l/100km. Gamintojas nurodo, jog degalų sąnaudos yra apie 5,7l/100 km. CO2 – 131 g/km.

Iki 100 km įsibėgėja per 7,8 sekundės.

Ar priverstų šis japoniškas samurajus išsižadėti itališkos gražuolės? Ne. Bet apie ją – kitą kartą.


 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.