Elektromobilių tobulinimo lenktynės: kokių naujovių sulauksime šiais metais

Daug automobilių gamintojų ėmė stipriai kvėpuoti „Teslai“ į nugarą. „Volvo“ ketina nuo 2019 metų nebegaminti vidaus degimo varikliais varomų automobilių, o „Toyota“ planuoja pradėti masinę elektromobilių gamybą Kinijoje.

2017-aisiais ne viena valstybė prabilo apie konkrečias datas, kada jų gatvėse turėtų nebelikti automobilių su vidaus degimo varikliais.<br>newspress.co.uk nuotr.
2017-aisiais ne viena valstybė prabilo apie konkrečias datas, kada jų gatvėse turėtų nebelikti automobilių su vidaus degimo varikliais.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita Čeponytė, LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt

Mar 10, 2018, 2:12 PM

Degalinių tinklas „Circle K“ pranešė, kad iki 2020 metų savo degalinėse pastatys 60 greitojo įkrovimo stotelių (keturias ir Lietuvoje).

O „Toshiba“ 2019 metais nori pradėti masinę per 6 minutes įkraunamų baterijų gamybą – jos leistų po tokios trukmės įkrovimo nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų, pasakojama LRT radijo laidoje „Ryto garsai“.

2017-aisiais ne viena valstybė prabilo apie konkrečias datas, kada jų gatvėse turėtų nebelikti automobilių su vidaus degimo varikliais.

Skiria visą dėmesį

Gamintojai taip pat visą savo laiką skiria hibridinių ar elektra varomų automobilių kūrimui bei technologijos tobulinimui. Jau tada svarbiausių automobilių parodų ryškiausios šviesos krypo į gamtai draugiškesnes transporto priemones.

Iki šiol ryškiausias elektromobilių vėliavnešys buvo JAV kompanija „Tesla“ – ji užsibrėžusi tikslus užkariauti didžiausią automobilių rinką Kiniją ir keliuose žemynuose pastatyti baterijų gamyklas.

Ekspertai juokauja, kad siekiama kiekvieną kiną aprūpinti elektromobiliu.

Toks tikslas ambicingas, bet užtikrintų bet kuriai kompanijai neįtikėtiną sėkmę, nes Kinija – didžiausia automobilių rinka pasaulyje. Įsitvirtini ten – šluostai nosis konkurentams.

Itin greitai įkraunamos „Toshiba“ baterijos jau dabar naudojamos kai kuriuose elektriniuose dviračiuose ir Japonijos rinkai skirtuose elektromobiliuose.

Tačiau, pasak specialistų, tokių baterijų gamyba paspartintų prekybą elektrinėmis transporto priemonėmis.

Kinija nenusileidžia

Žinoma, reikia nepamiršti ir pačios Kinijos gamintojų, kurie taip pat nori užpildyti savo rinką elektromobiliais.

Vienas didžiausių Kinijos valstybinių automobilių gamintojų „Beijing Automative Group“ gruodį pranešė, kad iki 2025 metų palaipsniui atsisakys vidaus degimo variklių. Iki 2020 metų jų nebeliks Pekine, o vėliau – ir visoje Kinijoje.

Beje, šalies valdžia planavo jau šiemet įvesti sudėtingą kvotų sistemą, kuri numatytų, kiek iš kiekvienos gamyklos turi išriedėti elektromobilių.

Tačiau Vokietijos bei kitų šalių gamintojai dėl to labai susirūpino – nespės pasiruošti išaugusioms išlaidoms bei krisiančiam pelnui, todėl Kinijos valdžia sutiko atidėti sprendimo įsigaliojimą iki 2019 metų.

Pradeda justi atsilikimą

Šiose elektromobilių lenktynėse Europa pasijuto atsiliekanti. Už energetiką atsakingas eurokomisaras Marošas Šefčovičius perspėjo, kad Europa privalo pradėti gaminti elektromobilių baterijas.

Jis sakė, kad dabar pagrindinis tikslas turi būti kuo greičiau į gatves išvaryti daugiau alternatyvia energija varomų transporto priemonių.

O tai bus bandoma pasiekti ir skyrus 2 mlrd. eurų moksliniams tyrimams šioje srityje. Neatmetama mintis ir įvesti kvotas gamintojams.

Specialistai sako, kad šie metai bus itin įdomūs, nes visi gamintojai suplukę tobulins technologijas.   Visi sieks 2019 metais vairuotojams pristatyti daugiau transporto priemonių, kurios būtų patogios, o vienu įkrovimu nuvažiuotų kilometrų skaičius nenusileistų vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams.

Be to, svarbi ir išvaizda – norima įtikti įvairiam skoniui, o kaina taip pat turėtų būti ne per didelė vidutiniam vairuotojui.

Išsiskiria viena šalis

Šiuo metu didžiausia problema – infrastruktūra. O elektromobilių pardavimai kol kas labiausiai džiugina Norvegijoje. Čia kas antras parduodamas naujas automobilis – hibridinis arba varomas elektra.

Keista gal tik tai, kad pati Norvegija – daugiausia naftos išgaunanti valstybė Vakarų Europoje.

Hibridus ar elektromobilius perkantiems norvegams šalis negaili lengvatų.

Perkantys elektromobilį nemoka beveik jokių mokesčių, gali nemokamai važinėti mokamais keliais, keltis keltais, važiuoti autobusams skirtomis juostomis ir nemokėti už stovėjimą viešose aikštelėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.