Šioje srityje Europa nusiteikusi labai rimtai ir į Senąjį žemyną ateina trečiasis itin greitas elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklas.
Vyksta aktyvi plėtra
Pirmasis tinklas yra IONITY, kuris priklauso BMW, „Mercedes“, „Ford“ ir „Volkswagen“.
Planuojama, kad šio tinklo 350 kW įkrovimo stotelės bus didžiojoje dalyje Europos, įskaitant Belgiją, Prancūziją, Nyderlandus, Austriją, Čekiją, Vengriją, Lenkiją, Slovakiją, Slovėniją ir Jungtinę Karalystę.
Pirmosios 20 stotelių, 120 kilometrų atstumais viena nuo kitos, bendradarbiaujant su „Tank & Rast“, „Circle K“ ir OMW jau atidarytos prie pagrindinių kelių Vokietijoje, Norvegijoje ir Austrijoje.
Šiais metai, tinklas turėtų išsiplėsti iki 100 elektrinių transporto priemonių įkrovimo stotelių, o 2020 metų pabaigoje pasiekti stotelių skaičius turėtų pasiekti 400.
Veiks antras tinklas
Antrasis tinklas „Ultra-E“ priklauso kompanijoms „Allego“, BMW, „Magna“, „Renault“, „Hubject“ ir kt. Šis projektas pareikalaus 13 milijonų eurų investicijų, iš kurių 50 proc. sudarys Europos Sąjungos fondo lėšos.
Kita dalis lėšų bus kompanijų investicijos. Šiuo metu planuojama pastatyti 25 greitojo įkrovimo stoteles, o visas tinklas turėtų būti pilnai užbaigtas 2018 metais.
Abu šie tinklai pasiūlys 350 kW įkrovimo stoteles, todėl elektrinės transporto priemonės galės būti įkrautos žymiai greičiau nei naudojantis šiuo metu veikiančiomis įkrovimo stotelėmis.
20 minučių įkrovimo turėtų užtekti nuvažiuoti 300 kilometrų.
Prieš keletą savaičių buvo pristatyta pirmoji „Ultra-E“ tinklui priklausanti elektrinė stotelė.
Planuoja didžiulį projektą
Dabar „Allego“ paskelbė apie dar didesnio elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklo kūrimą. Jį pavadino „Mega-E“, kurį sudarys 322 itin greito įkrovimo stotelės (iki 350 kW) ir 27 išmanūs įkrovimo centrai 20-tyje Europos šalių.
Siekdama sukurti šį tinklą „Allego“ kompanija bendradarbiaus su Suomijos elektros kompanija „Fortum“.
Projektą padės finansuoti Europos Sąjunga, o esami projekto vystytojai kviečia prisijungti ir kitas kompanijas.
Tikimasi, kad finansiniai klausimai bus išspręsti per šių metų pirmąjį pusmetį ir iškart pradėtas tinklo diegimas.
Projekto startas numatomas Belgijoje, Danijoje, Estijoje, Suomijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Liuksemburge, Nyderlanduose, Norvegijoje, Lenkijoje, Švedijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Artėja svarbi data
Tai jau yra trečiasis itin greitas (350 kW) elektrinių transporto priemonių įkrovimo tinklas, kuris veiks Europoje.
Įskaitant besitęsiančią keletos kitų mažesnių ir ne tokių galingų tinklų plėtrą, Europa juda tinkama linkme.
Dauguma šių tinklų bus baigti iki 2020 metų, būtent tada, kai dėl vis griežtėjančių išmetamų teršalų standartų Europoje turėtų prasidėti tikras elektromobilių bumas.