Automobilių gamintojai užčiuopė vieną vairuotojų norą: tokių modelių bus daugiau

Per gerą dešimtmetį vaizdas keliuose stipriai pasikeitė. Anksčiau buvusius populiarius sedanus ir vienatūrius praktiškai visai išstūmė miesto visureigiai.

 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
M. Tonnas ir „Ford Edge ST-Line“.
M. Tonnas ir „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.<br> T.Bauro nuotr.
 „Ford Edge ST-Line“.<br> T.Bauro nuotr.
 „Ford Edge ST-Line“.<br> T.Bauro nuotr.
 „Ford Edge ST-Line“.<br> T.Bauro nuotr.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
 „Ford Edge ST-Line“.
Daugiau nuotraukų (12)

Specialiai Lrytas.lt iš Ženevos

Mar 31, 2018, 11:54 AM, atnaujinta Mar 31, 2018, 11:55 AM

Šio tipo modeliai dabar Europoje sudaro net apie trečdalį kasmet parduodamų naujų automobilių ir tai dar nėra pabaiga.

Kitokia raidės S reikšmė

Miesto visureigiai, sutrumpintai vadinami SUV (Sport-Utility Vehicle, angl. – sportiška-praktiška transporto priemonė), atsirado iš noro suderinti vienatūrių talpumą ir iš tikrų visureigių pasiskolintą kiek didesnį pravažumą. Pirmųjų SUV sportiškumas buvo suvokiamas tik kaip jų pritaikymas aktyvaus laisvalaikio mėgėjų poreikiams.

Bet pastaruoju metu gamintojai pastebėjo, kad vairuotojai iš miesto visureigių tikisi ir tikro sportiškumo – nori daugiau galios ir įprastam sedanui ar hečbekui būdingo valdomumo. 

Pirmieji tokius pageidavimus ėmė pildyti prabangių markių gamintojai, bet netrukus ir masinių modelių atstovai atkreipė dėmesį, kad sportiškumo noras yra ne tik turtuolių kaprizas ar prestižo ženklas.

Ženevos automobilių parodoje „Ford“ pristatė didelį sportišką visureigį „Edge ST-Line“. Naujoji visureigio versija išsiskiria gerokai dinamiškesne išvaizda. Į akis krinta dideli, 20 colių skersmens juodi ratlankiai, juodos priekinės grotelės, sparnas ant bagažinės, kampuoti išmetimo vamzdžių antgaliai ir sportiški kėbulo akcentai. 

Bet visureigio sportiškumas neapsiriboja vien išvaizda. „ST-Line“ taip pat reiškia ir tvirtesnę, sportiškam vairavimui pritaikytą važiuoklę nei naują galingą „EcoBoost“ variklį.

Naujasis „Edge ST-Line“ varomas nauju dviejų litrų darbo tūrio V6 formos dyzeliniu varikliu su dviem turbinomis. Jis turi net 238 AG ir komplektuojamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže bei visų varomųjų ratų sistema, kaip ir mažiau galingos šio motoro versijos (150 AG ir 190 AG).

„Ford“ savo gamoje turi ir mažesnį „EcoSport ST-Line“, o tuo tarpu JAV keliuose pasirodė dar galingesnė „Edge ST“ versija net su 336 AG varikliu. 

Iššūkis – suderinti sportiškumą ir pravažumą

„Ford Performance Cars“ programos vyriausiasis inžinierius Matthiasas Tonnas neslepia, kad galingi, sportiški visureigiai atsirado įsiklausus į vairuotojų poreikius.

„Žmonės manė, kad sportinis automobilis turi būti mažas, prilipęs prie žemės, o visureigis – didelis, tinkamas važiuoti į bekelę. Jie kartą per mėnesį važiuoja į išvyką, o kitomis dienomis nori malonaus vairavimo, valdomumo. Kai visureigio ir sportiško automobilio savybės susijungia, tai ir yra, ko nori klientas“, – sakė jis.

Todėl specialistas spėjo, kad sportiškų visureigių ateityje pasirodys dar daugiau. Tiesa, tokį automobilį sukurti nėra paprasta.

„Reikia pravažumo, komforto, bet kartu reikia ir važiuoklę pritaikyti vairavimui posūkiuose. Viskas turi būti pagerinta, ir vairas, ir stabdžiai“, – apie iššūkius kalbėjo M.Tonnas.

Jo manymu, bene didžiausias iššūkis šiai naujai madai yra vis griežtėjantys aplinkosaugos reikalavimai, kuriuos dideliems automobiliams dar sunkiau pasiekti.

Informacija realiuoju laiku

„Ford“ vyriausiasis elektronikos inžinierius Christophas Kellerwesselis pastebėjo, kad vairuotojams taip pat labai svarbu ne tik automobilio valdymas ir praktiškumas, bet jo gebėjimas susijungti su mobiliaisiais įrenginiais ir kuo paprastesnis naudojimas.

„Jaučiamas lengvumo naudotis poreikis – kontrolė balsu, galimybė sujungti programėles su mašina. Tai svarbu ir saugumui. Visuomet reikia žiūrėti vienu žingsniu į priekį. 

Anksčiau pakakdavo automobilyje turėti navigaciją, žemėlapį, o dabar labai svarbu socialinė navigacija, kurioje galima matyti eismo sąlygas realiuoju laiku“, – apie naujus vairuotojų poreikius kalbėjo Ch. Kellerwesselis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.