Ką lemia komercinio automobilio dizainas? Pirkėjų poreikiai – skirtingi

Vykstant trečiajam „Lietuvos komercinio automobilio“ konkursui komisijos nariai pripažįsta, kad nors renkantis tinkamą automobilį reikšmingiausias svertas – skaičiai, apibrėžiantys, ar konkretų modelį pirkti apsimoka, modelio dizainas anaiptol ne paskutinėje vietoje.

Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Lietuvoje vėl bus renkamas geriausias komercinis automobilis.<br>Vytauto Pilkausko nuotr.
Vitoldas Milius.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Vitoldas Milius.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

2018-05-03 16:18

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, pasakoja, kad per daugybę žurnalistinio darbo metų jam tekę dalyvauti ne vieno komercinio automobilio pristatyme ir bendrauti su dizaineriais.

Visi jie, anot komisijos nario, gali valandų valandas pasakoti, kiek daug įdėjo širdies, fantazijos ir darbo į konkretų modelį.

„Kaip bebūtų, komercinis automobilis yra dėžė ant ratų ir specialistai iš visų jėgų stengiasi, kad ta dėžė būtų graži. Ar jiems pavyksta, ar ne – jau kitas klausimas.

Tačiau jų užduotis nėra lengva, nes sukurti gražų „Ferrari“ yra gerokai lengviau nei tokiu paversti komercinį automobilį“, – įsitikinęs V. Milius.

Galvoja apie reprezentaciją

V. Milius prisimena savo patirtį, kai prieš daugelį metų jam priklausė nedidelis keleivinių mikroautobusų parkas ir įsijausti į pirkėjo poziciją teko pačiam.

„Išvaizda man tikrai buvo svarbi. Be abejonės, žiūrėjau ir į skaičius bei kitus rodiklius, bet faktas tas, kad iš karto atmečiau tuos modelius, kurie man buvo negražūs“, – pamena „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ komisijos narys.

Jis pabrėžia, kad į komercinio automobilio išvaizdą dėmesį kreipia ne tik mažesnės, bet ir didžiosios įmonės.   

Anot V. Miliaus, ne vieną kartą tekę girdėti, kad kažkuris modelis lyg ir geras, tačiau jo dizainas nėra tinkamas įmonei reprezentuoti.

Svarbu ir tai, kokia perkamo komercinio automobilio paskirtis.

Viena, anot specialisto, yra tada, kai perkamas automobilis kroviniams nedideliais atstumais vežti, kita – kai ieškoma to, kuriam teks važiuoti tūkstančius kilometrų kas savaitę.

Vienokie kriterijai lemia pasirinkimą tada, kai ieškoma automobilio darbininkams iš darbo ir atgal vežioti, kitokie, kai mikroautobusas bus naudojamas, pavyzdžiui, populiarios grupės koncertiniam turui.

Dėmesys – vairuotojo vietai

Pasak V. Miliaus, kalbant apie komercinio automobilio dizainą, šis negali būti ypatingai šokiruojantis ar itin ekstravagantiškas, mat gali atbaidyti pirkėją.

Be to, kadangi didžiąją dalį komercinio modelio sudaro kėbulas, vietų, prie kurių gali prisiliesti dizaineriai, ne tiek ir daug.

„Jei kalbėtume apie išorę, dizaineriai dirba su žibintais, grotelėmis, įvairiais elementais automobilio priekinėje ir užpakalinėje dalyje. Viduje dėmesys skiriamas įvairių detalių dizainui.   

Norima sukurti tokį automobilį, į kurį iš gero lengvojo automobilio įsėdęs pirkėjas nejaustų kardinalaus skirtumo“, – tendencijas nusako V. Milius.

Ypač daug pastangų dedama stengianti sukurti kuo patogesnę vairuotojo darbo vietą.

Daugybė komercinių automobilių kasdien važiuoja didelius atstumus, manevruoja ankštose vietose ir pan. Šitai darant negailima investicijų į technologijas.

„Daug dėmesio skiriama įvairiems asistentams, pagalbos sistemoms ir pan. Turint išteklių, galima susikomplektuoti komercinį automobilį, kuris pranoks lengvąjį“, – tikina komisijos narys.

Jis pabrėžia, kad visgi tokių – ypač modernių ir šiuolaikiškų – komercinių automobilių parduodama mažoji dalis.

Dažniausiai ypatingai modernų komercinį transportą gali sau leisti tie verslai, kurie perka vieną ar du automobilius. Perkantys daugiau – renkasi kitaip.

„Modernus, prabangiai įrengtas komercinis automobilis nėra pigus.

Tad tie, kurie perka keliolika ar kelias dešimtis naujų automobilių, gero dizaino poreikį turi susiderinti su tuo, ką rodo skaičiuotuvas“, – apibendrina žinovas.

Padangos taip pat gali visiškai pakeisti automobilio veidą. Geromis padangomis apautas komercinis automobilis važiuos tyliau ir ekonomiškiau nei toks pat modelis, su nekokybiškomis.

Todėl tokiuose rinkimuose paprastai akcentuojamas visų dalyvių lygiavertiškumas – kuo mažiau subjektyvių kintamųjų jie turi, tuo komisijai paprasčiau patekti teisingą įvertinimą.   

Pavyzdžiui, todėl „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ rinkimų dalyvių ratai su vieno gamintojo – „Continental“ – padangomis, o jų bakai pildomi vieno tipo „Neste“ degalais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.