Mirė „Ferrari“ vadovas Sergio Marchionne

Trečiadienį automobilių pasaulį sukrėtė netikėta žinia – mirė „Ferrari“ bei „Fiat Chrysler“ koncerno buvęs vadovas Sergio Marchionne.

 Sergio Marchionne.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> AFP/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Sergio Marchionne.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 25, 2018, 1:45 PM, atnaujinta Jul 25, 2018, 3:34 PM

Vienas iš garsiausių automobilių verslo vadovų pasaulyje buvo vos 66-erių metų amžiaus.

Žinias apie jo mirtį patvirtino „Exor NV“ holdingas, priklausantis „Fiat“ įkūrėjų Agnelli šeimai. 

Sirgo vėžiu

S.Marchionne buvo itin aktyvus vadovas, nevengęs aštrių pasisakymų ir aktyviai dalyvavęs koncerno bei „Ferrari“ įmonės dalyvavime, todėl jo mirtis nustebino daugelį. Vyro sveikata staigiai suprastėjo po peties operacijos komplikacijų.

Dėl tos priežasties šeštadienį buvo paskelbta, kad S.Marchionne pasitraukia iš „Fiat Chrysler“ vadovo pozicijos. Naujuoju koncerno vadovu paskirtas „Jeep“ markės vadovas Mike'as Manley, o jo pozicija „Ferrari“ bus perleista buvusiam tabako įmonės „Philip Morris International“ vadovui bei „Ferrari“ tarybos nariui Louisui Camilleri.

Vis tik po žinios apie S.Marchionne mirtį paaiškėjo, kad birželio pabaigoje Šveicarijoje jam atlikta peties operacija nebuvo tokia nekalta – jos metu gydytojai mėgino pašalinti petyje susidariusį piktybinį auglį.

„Lettera43“ duomenimis, verslininkas kurį laiką kentėjo peties skausmus, dėl kurių jam buvo sunku judinti ranką, o atlikus tyrimus paaiškėjo, kad jis serga vėžiu.

Ciuricho universitetinėje ligoninėje atlikus operaciją S.Marchionne patyrė smegenų emboliją, kuri negrįžtamai pažeidė vyro smegenis. Italų portalo duomenimis, S.Marchionne taip ir nebepabudo iš komos.

Verslo legenda

S.Marchionne tapo „Fiat“ vadovu 2004-ųjų birželį ir praktiškai ištraukė itališkų automobilių gamintoją iš bankroto.

Jis atėjo į vidinio chaoso draskomą įmonę, kur per dvejus metus pasikeitė net penki vadovai, ir per 10 metų taip stipriai išaugino „Fiat“, kad galiausiai italų įmonė įsigijo legendinį JAV automobilių gamintoją „Chrysler“.

Šis S.Marchionne sandoris jau įėjęs į verslo istoriją, kaip vienas reikšmingiausių, nes tuomet keli JAV prezidento administracijos nariai aktyviai siūlė uždaryti iš krizės niekaip neišsikapstantį „Chrysler“. Tačiau italas įtikino juos leisti „Fiat“ koncernui nupirkti merdėjančią Detroito legendą ir taip išsaugojo dešimtis tūkstančių darbo vietų. 

Nupirkęs „Chrysler“ S.Marchionne susitelkė į stiprybes ir ėmė aktyviai vystyti sėkmingiausias amerikietiško koncerno markes „Jeep“ ir „Ram“.

Atkreipęs dėmesį į visureigių ir pikapų populiarumo augimą jis pasiekė, kad „Fiat Chrysler“ koncerno pardavimai JAV, palyginus su 2009 metais, išaugtų daugiau nei dvigubai.

Jis stipriai išaugino ir „Ferrari“ vertę. Prieš beveik trejus metus atvedęs prabangiųjų automobilių gamintoją į akcijų biržą jis pasiekė, kad „Ferrari“ vertė išaugtų trigubai.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.