Nuo spūsčių dūstantiems Maskvos vairuotojams rado viliojančią išeitį

Trumpalaikė automobilių nuoma įprasta daugelyje pasaulio valstybių, taip pat ir Lietuvoje. O Rusijos sostinei toks modelis – bene geriausia išeitis išvengti nuolatinių spūsčių.

Nuo milžiniškų spūsčių dūstančios Maskvos valdžia kaip išeitį regi dalijimąsi automobiliais ir trumpalaikę jų nuomą.<br>„Scanpix“ nuotr.
Nuo milžiniškų spūsčių dūstančios Maskvos valdžia kaip išeitį regi dalijimąsi automobiliais ir trumpalaikę jų nuomą.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Specialiai LR, Maskva

2018-09-08 21:04

Neseniai mano sūnus sukdavo ratus po Maskvą didžiuodamasis savo naujos kartos automobiliu „Nissan Tiida“ – patogi pakaba, mažos degalų sąnaudos. Tačiau vasaros pradžioje jį pardavė.

„Atsibodo nuolat sukti galvą, kur jį statyti, kur laikyti žiemines padangas, jei neturi garažo. O ir šiaip, kai yra dalijimosi automobiliais paslauga, turėti nuosavą – jau praeitis“, – paaiškino man Denisas.

Jau pirmauja Europoje

Darbą sūnus gali pasiekti autobusu, stotelė – kitapus gatvės.

Metro – kiek toliau, reikia septynias minutes pėdinti, tačiau Maskvoje tai labai gerai.

Išsikviesti taksi paprasta, automobilis atvyksta per 5–7 minutes, o kaina palanki.

Rusijos sostinės meras Sergejus Sobianinas tvirtino, kad, pagerėjus taksi darbui ir sumažėjus įkainiams, privačių automobilių Maskvos gatvėse sumažėjo apie 10 procentų.

Vietos valdžia dabar nusprendė skatinti gyventojus dalytis automobiliais ir naudotis trumpalaike jų nuoma. Taip jų skaičių gatvėse tikimasi sumažinti dar bent 10–15 procentų. Mat vienas automobilis, kuriuo naudojasi keli vairuotojai, atstoja septynis, vairuojamus tiek pat žmonių.

Jau dabar Maskvoje dalijamasi apie 10 tūkst. mašinų – pagal šį rodiklį Rusijos sostinė užima pirmąją vietą Europoje.

Kitąmet S.Sobianinas tikisi šį skaičių padidinti iki 15 tūkst. – tuomet iš gatvių išnyktų dar 70–90 tūkst. automobilių.

Kaina – pagal pageidavimą

Tokie užmojai gali būti įgyvendinti. Mat pernai trumpalaikės automobilių nuomos paslaugomis Maskvoje naudojosi daugiau nei milijonas vairuotojų, jie keliavo 5,6 mln. kartų. Šįmet skaičiai padvigubėjo.

Centrinėje sostinės dalyje automobilių, kuriais prireikus galima pasinaudoti, jau apstu ir rasti nesudėtinga bet kuriuo paros metu. Aišku, atokesnėse vietose kol kas jų reta.

Tačiau šis verslas taip įsibėgėjo, kad klientai jau pradėti juos rinktis pagal piniginės storį. Reikia biudžetinio automobilio – imk ir mokėk 5 rublius (6 euro centus) už minutę.

Minutė prie verslo klasės automobilio vairo atsieis 16 rublių (20 centų). O jei nori, kad specialiai tau į norimą vietą būtų atvairuotas „Porsche“ be jokių nuomos kompanijos reklamos ženklų, reikės pakloti nuo 20 rublių (25 centų) už minutę.

Kaip ir visame pasaulyje, nuomojantis nereikia sukti galvos nei dėl sąnaudų, nei dėl draudimo. Be to, Maskvoje tokie automobiliai gali visur stovėti nemokamai, o tai – irgi nemenkas privalumas.

Siūlo dalintis visiems

Atrodytų, nieko ypatingo, nes panašios paslaugos teikiamos jau ir Lietuvos didmiesčiuose.

Tačiau Maskvos meras S.Sobianinas nusiteikęs trumpalaikę automobilių nuomą padaryti visuotinę – kad kiekvienas savininkas galėtų pasiūlyti savo mašiną kitam gyventojui.

„Dabar atvykstate į darbą, jūsų automobilis stovi mokamoje aikštelėje ir tiesiog valgo pinigus. Bet jei nurodytumėte, kuriame rajone ir kuriuo metu juo galėtų pasinaudoti kiti, dar ir uždirbtumėte“, – aiškino Maskvos vadovas.

Brangiausia važinėti taksi

Tačiau ar toks modelis naudingas eiliniams Maskvos gyventojams? Viena mano kolegė tris mėnesius aiškinosi, kiek kainuoja transportas Rusijos sostinėje.

Vieną mėnesį ji į darbą važinėjo trumpalaikės nuomos įmonės automobiliu. Tiesa, rytais ir vakarais laisvo tekdavo sistemoje palaukti bent 15 minučių. Išlaidos siekė 12 tūkst. rublių (152 eurus).

Kitą mėnesį moteris važinėjo taksi. Tuomet ji turėdavo daugiau laiko įvairiems darbams atlikti net automobilyje. O kaina siekė 17 246 rublius (218,5 euro).

Vėliau kolegė įkalbėjo tėvus paskolinti jai „Toyota Avensis“. Apskaičiavo, kad įvertinus įsigijimo ir techninės priežiūros išlaidas mėnuo kainuoja ne mažiau kaip 13 tūkst. rublių (165 eurus) – pigiau nei nuoma, bet brangiau nei taksi.

Ne visuomet patogu

Eksperimentą atlikusi moteris vis dėlto nusprendė įsigyti savo automobilį. Buvo numačiusi tam 1,1 mln. rublių (14 tūkst. eurų), bet visos sumos neišleido.

Už 350 tūkst. rublių (4,43 tūkst. eurų) kolegė nusipirko penkerių metų „Opel Corsa“, o likusius pinigus padėjo į banką. Palūkanos turėtų siekti 129 tūkst. rublių (1,63 tūkst. eurų) per metus.

„Apskaičiavau, kad to man užteks automobilio priežiūrai ir dar liks apie 50 tūkst. rublių (633 eurai). Man tai daug geriau, nei pakloti 200 tūkst. rublių (2,53 tūkst. eurų) kasmet už taksi, ir patogiau, nei naudotis automobilių nuoma, nes sutaupau laiko“, – aiškino maskvietė.

Tuo metu mano sūnus vis dar įsitikinęs, kad nuoma arba dalijimasis yra geriausia. Tik kai prireikė nuvežti nemažą krovinį į Kazanę, tokiomis paslaugomis pasinaudoti negalėjo – teko mašiną nemokamai pasiskolinti iš tėvo.

Gamintojai Vokietijoje nesnaudžia

Automobilių gamintojai jau patys pradėjo kurti automobilių dalijimosi tinklus.

Antai „Volkswagen“ paskelbė planuojantis iki 2025 metų į šią sritį investuoti net 3,5 mlrd. eurų.

„Volkswagen“ ketina pristatyti paslaugą „We Share“ („Mes dalijamės“), kuria siūloma dalytis elektrinėmis transporto priemonėmis. Veiklos pradžia numatoma Berlyne antrąjį 2019 metų ketvirtį.

Toks verslas bus plėtojamas ir kituose didesniuose Vokietijos miestuose, Europos rinkose ir Jungtinių Amerikos Valstijų bei Kanados miestuose nuo 2020 metų. (ELTA)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.