„Audi“ pristatė galingą atsaką „Teslai“: visureigis „e-tron“ stebina įkrovimo galimybėmis

„Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis „Audi“ modelis. Gamybai parengtas elektrinis visureigis pasauliui pristatytas antradienį San Franciske (JAV) vykstančiame „Audi Summit“ renginyje.  

 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Gamintojo nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
 Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Sep 18, 2018, 10:58 AM, atnaujinta Sep 18, 2018, 11:03 AM

„Audi e-tron“ – 4901 mm ilgio, 1935 mm pločio ir 1616 mm aukščio. „Audi e-tron“ atstumas tarp ašių siekia 2928 mm, todėl čia laisvai tilps penki keleiviai, o bagažui skirtas krovinių skyrius talpina net iki 660 l, tad elektrinis SUV yra puikiai tinkamas tolimoms kelionėms. Pagal dydį jis panašus į naująjį „Audi Q8“, o didžiausias skirtumas yra aukštyje – „e-tron“ modelis 9 cm žemesnis.

Du elektros varikliai

Du elektros varikliai, gamintojo teigimu, užtikrina itin didelę, net 300 kW ir 664 Nm sukimo momentą siekiančią galią. Maksimalus sukimo momentas pasiekiamas vos prisilietus prie akceleratoriaus ir leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,7 sekundes. Maksimalus elektromobilio greitis yra elektronikos apribotas ties 200 km/val.

Abiem varančiosioms ašims perduodamas nepertraukiamas paskirstytas sukimo momentas, o maksimaliam energijos naudojimo efektyvumui SUV dažniausiai yra varomas galinius ratus sukančiu elektros varikliu. Kai tik prisireikia išnaudoti didesnę galią, elektra valdoma visų varančiųjų ratų sistema sukimo momentą akimirksniu perduoda priekinei ašiai. 

Sportiškumo visureigiui turi suteikti žemai sumontuota elektros įranga su plokščiai tarp ašių išdėstytais ir po keleivių sėdynėmis esančiais akumuliatoriais, dėl kurių „Audi e-tron“ svorio centras yra žemai kaip įprastame sedane, o priekinei ir galinei ašiai tenkantis svoris paskirstytas beveik 50:50 siekiančiu santykiu. 

„Audi drive select“ sistema vairuotojas gali pasirinkti vieną iš norimų „Audi e-tron“ važiavimo režimų, priklausomai nuo eismo sąlygų ir pageidavimų. Elektromobilio pakaba turi pneumatinę sistemą su kiekvienam ratui atskirai pritaikomu veikimo režimu, o prošvaisa gali būti keičiama iki 76 milimetrų siekiančiu diapazonu – blogame kelyje ją padidinat, o greitkelyje sumažinant.

Galingesnė įkrovimo sistema

Vienu įkrovimu „Audi e-tron“ gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų, matuojant WLTP metodika. Prie tokio didelio atstumo itin svariai prisideda ir pažangi energijos rekuperavimo sistema, užtikrinanti iki 30 proc. nuvažiuojamo atstumo. Elektra varomas SUV gali kaupti energiją dviem skirtingais būdais: riedėjimo metu, kai vairuotojas atleidžia akceleratorių, ir stabdant. 

Abiem atvejais elektros varikliai pradeda veikti kaip generatoriai ir kinetinę „Audi e-tron“ energiją paverčia elektros energija. Pavyzdžiui, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu, energija įkraunama maksimalia 300 Nm ir 220 kW galia, o tai yra daugiau kaip 70 proc. visos sistemos galios ir nei vieno kito serijinio modelio sistema nėra tokia efektyvi. 

Integruota elektrohidraulinė stabdžių kontrolės sistema automatiškai parenka kokiu būdu bus stabdomas elektromobilis – elektros varikliais, stabdžiais ar abiem kartu. 

Dar vienas itin svarbus „Audi e-tron“ elektromobilio efektyvumo elementas yra pažangi aerodinamika. Viena tokių efektyvumą didinančių įrangų – papildomai užsakomi virtualūs šoniniai veidrodėliai. 

Įprastų veidrodėlių vietoje sumontuotos mažos vaizdo kameros, iš kurių vaizdas perduodamas į salone esančius didelės raiškos OLED ekranus. Pasirinkus šią sistemą, „Audi e-tron“ aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažėja iki 0,27 ir tai yra geriausias rezultatas SUV segmente. Toks nedidelis pasipriešinimas, gamintojo teigimu, gali suteikti dar apie 40 papildomų nuvažiuojamų kilometrų, palyginus su įprastu šio segmento automobiliu.

„Audi e-tron“ gali būti įkraunamas greitojo įkrovimo stotelėse iki 150 kW siekiančia galia. Tai reiškia, kad atsiradus tokioms įkrovimo stotelėms elektromobiliui visiškai įkrauti užteks maždaug pusvalandžio ir bus galima tęsti tolimą kelionę. Elektrinis SUV gali būti įkraunamas ir iš įprasto kintamos srovės tinklo iki 11 kW siekiančia galia, taip pat papildomai galima pasirinkti 22 kW įkrovimo galimybę.   

„Audi“ siūlo skirtingas elektromobilio įkrovimo namuose galimybes. Standartinė įkrovimo sistema gali būti naudojama tiek su 220 voltų namų tinklu, tiek ir su 400 voltų trifaziu elektros tinklu. Papildomai galima užsisakyti „connect“ įkrovimo sistemą, kuri ne tik iki 22 kW padidina įkrovimo galią, bet ir drauge su namų energijos valdymo sistema leidžia pasirinkti norimą įkrovimo laiką (pavyzdžiui, kai energija yra pigesnė), taip pat, jei namuose yra sumontuoti saulės moduliai, įkrovimui naudoti sukauptą saulės energiją. 

Visus šiuos procesus, taip pat kaip ir elektromobilio pašildymą ir atvėsinimą prieš kelionę, galima valdyti išmaniuoju telefonu su įdiegta „myAudi“ programa.

Technologiniai patogumai

Salone sumontuoti į vairuotoją pasukti du dideli „MMI touch“ lietimui jautrūs ekranai, kurie pakeitė beveik visus įprastus mygtukus ir valdiklius, o daug funkcijų galima aktyvuoti balsu. Standartinėje įrangoje esančiame virtualiame „Audi“ prietaisų skydelyje galima pasirinkti du skirtingus atvaizdavimo būdus, o informacija pateikiama ryškiame didelės rezoliucijos ekrane. 

Pasirenkamame „Audi virtual cockpit plus“ skydelyje yra trečiasis ekranas, kuriame atvaizduojamas elektros sistemos darbas. 

Standartinėje įrangoje yra efektyvumo pagalbininkai. Ši pagalbinė sistema naudoja radarų jutiklius, vaizdo kamerų ir navigatoriaus duomenis, taip pat iš tinklo gaunamą informaciją apie maršrutą ir eismo sąlygas. Drauge su prisitaikančia greičio palaikymo sistema, efektyvumo pagalbininkas gali pristabdyti ar pagreitinti automobilį esant tinkamoms sąlygoms.

„Audi e-tron“ bus pirmasis gamintojo modelis, kurio pirkėjai jau nuo kitų metų vidurio galės internetu užsisakyti papildomas automobilio funkcijas, kai tik jų jiems prisireiks. Pavyzdžiui, LED priekiniams žibintams galima papildoma išmanioji „matrix LED“ sistema, valdanti tolimąsias šviesas. Taip pat bus galima užsisakyti papildomų pagalbinių ar pramoginių sistemų, tokių kaip skaitmeninis radijas ar „Audi“ mobilaus telefono sąsaja.

„Audi e-tron“ yra gaminamas Briuselio gamykloje Belgijoje, o pirmuosius pirkėjus Europoje elektromobilis pasieks 2019 m. pradžioje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.