Automobilių rinkoje – rimtas iššūkis visureigiams

Vokietijos, Pietų Korėjos ar Japonijos gamintojų automobiliai pastaruosius keliolika metų buvo pripažinti geriausiais mūsų šalyje. Dabar atėjo laikas ir prancūzams.

„Peugeot“ metų automobilio rinkimuose iškovojo tik antrą titulą, šį kartą – su naujuoju 508 klasės modeliu.<br>T.Bauro nuotr.
„Peugeot“ metų automobilio rinkimuose iškovojo tik antrą titulą, šį kartą – su naujuoju 508 klasės modeliu.<br>T.Bauro nuotr.
„Audi A6“ buvo pripažintas geriausiu ir tautos, ir verslo klasės automobiliu.
„Audi A6“ buvo pripažintas geriausiu ir tautos, ir verslo klasės automobiliu.
Speciali komisija Šimtmečio automobiliu išrinko antrosios klasės „Golf“.
Speciali komisija Šimtmečio automobiliu išrinko antrosios klasės „Golf“.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 1, 2018, 9:11 PM

Po daugiau nei mėnesį trukusių išsamių automobilių bandymų gatvėse, miškuose bei su specialia įranga dešimties žurnalistų komisija paskelbė savo nuosprendį.

Daugiausia balų surinkęs „Metų automobiliu 2019“ tapo pavasarį Ženevos automobilių parodoje pristatytas prancūziškas modelis „Peugeot 508“. Jis gavo 49 komisijos balus.

Intriga rinkimuose išliko iki pat jų pabaigos, mat prancūzų mašina tiktai skelbiant paskutinius įvertinimus aplenkė antroje vietoje likusį kompaktišką hečbeką „Kia Ceed“ (43 balai).

Trečiąją vietą užėmė pastarojo tiesioginis konkurentas, taip pat kompaktinės klasės hečbekas „Ford Focus“, surinkęs vos vienu balu mažiau – 42.

Ketvirtas liko elektromobilis „Hyundai Kona EV“, penktas – „Mercedes-Benz“ A klasės modelis, šeštas – „Volkswagen Touareg“, o septintas – BMW X2.

Apie prancūziškus automobilius nuo seno Lietuvoje sklando daugybė stereotipų – buvo manoma, kad jie, nors ir gražaus dizaino, yra ne tokie patikimi. Bet laikai keičiasi, o „Peugeot“ įrodė padariusi didžiulę pažangą.

Gerokai „suvokiškėjusi“ technika ir ypač gausi papildoma įranga „Peugeot 508“ modelį pakėlė iki gerokai brangesnių konkurentų lygio.

Pastaruoju metu keliuose matyti vis daugiau įvairaus dydžio miesto visureigių, bet geriausiųjų trejetuką sudarė ketverių durų kupė ir du hečbekai.

Iš viso rinkimuose dalyvavo 33 modeliai, o daugiau negu pusė jų – net 17 – buvo didesnio pravažumo automobiliai.

Vis dėlto nemaža jų dalis buvo gana neįprasti modeliai – arba dideli ir labai prabangūs, arba itin kompaktiški ir visureigio kėbulą turintys labiau dėl grožio nei dėl praktiškumo.

Nors visureigių populiarumo pakilimas rinkoje itin jaučiamas, tradicinių formų automobiliai neprarado svarbos.

Jie dažnai yra praktiškesni dėl pigesnio eksploatavimo, o šiuo metu net ir paprastesnių modelių gamintojai nepagaili tokių technologijų, kokios visai neseniai buvo įmanomos tik prabangiuose.

Pavyzdžiui, „Peugeot 508“ gali būti aprūpintas naktinio matymo kamera ir masažuojančiomis sėdynėmis. Jau bazinės komplektacijos „Kia Ceed“ yra šildomos sėdynės bei vairas. O vairuojant „Ford Focus“ galima pasirinkti sportišką, dinamiškam važiavimui skirtą važiuoklę.

Per 22 metus trunkančią rinkimų istoriją „Peugeot“ vertingiausią titulą pelnė antrąkart – „Peugeot 307“ buvo tapęs Lietuvos metų automobiliu 2002-aisiais.

Antroje bei trečioje vietoje likusių „Kia Ceed“ ir „Ford Focus“ ankstesnių kartų modeliai jau yra pripažinti nugalėtojais: „Kia“ – 2008-ųjų, o „Ford“ – 1999-ųjų rinkimuose.

Atidavė duoklę ir senajam „Golf“

Rinkimų finale buvo paskelbti ir dešimties nominacijų nugalėtojai. Tautos automobiliu žiūrovai išrinko „Audi A6“, kuris dar gavo ir verslo klasės automobilio titulą.

Šeimos automobiliu pripažintas „Kia Ceed SW“ – kompaktinės klasės universalas, turintis net 625 litrų talpos dviejų lygių bagažinę, kurioje yra daugybė mažų įvairiems daiktams tinkamų dėtuvių.

Sportiškiausiu tapo „Suzuki Swift Sport“. Jis aplenkė komisijos narius valdymo ypatumais gerokai nustebinusius BMW X2 bei „Ford Focus“ modelius.

Metų inovacijos titulas atiteko „Tesla“ konkurentui – prabangiam elektromobiliui „Jaguar I-Pace“. Geriausiu visureigiu pripažintas „Suzuki Jimny“ – itin lengvas ir kompaktiškas rėminės konstrukcijos modelis.

O geriausiai stabdančio automobilio nominacijos laimėtojas buvo renkamas su Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkais. Visi 33 rinkimų dalyviai atliko stabdymo nuo 100 km/val. iki visiško sustojimo testą, o specialia įranga buvo matuojamas jų stabdymo efektyvumas. Geriausią rezultatą kiek netikėtai pademonstravo lengvas ir paprastas visureigis „Dacia Duster“, aplenkęs prabangų BMW X5 bei lengvą „Suzuki Swift Sport“.

Šiais metais kartu vyko Lietuvos šimtmečio automobilio rinkimai, kuriuose savo nuomonę pareiškė komisija, publika bei istorinių automobilių ekspertai – kolekcininkas Alfredas Eitutis, restauratorius Arvydas Šapoka ir istorikas Ričardas Žičkus. Po ilgų diskusijų tokiu automobiliu buvo išrinktas „Volkswagen Golf II“.

„Metų vairo“ titulą šįmet laimėjo Rokas Baciuška, tapęs Europos ralio kroso S1600 klasės čempionu. Šioje kategorijoje taip pat buvo nominuoti Dakaro ralio pasiekimais garsūs Antanas Juknevičius bei Vaidotas Žala.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.