Automobilių gamintojai imasi elektrinių paspirtukų: „Tesla“ to nedarys dėl esminės priežasties

„Seat“, „Ford“ ir dar keletas automobilių gamintojų imasi kurti ir pardavinėti elektrinius paspirtukus. Sulankstyti jie telpa automobilių bagažinėse, o miestuose lengvai manevruoja šaligatviais. 

 „Seat“ savo paspirtuko gamybą patikėjo partneriams iš „Segway“.<br> Gamintojo nuotr.
 „Seat“ savo paspirtuko gamybą patikėjo partneriams iš „Segway“.<br> Gamintojo nuotr.
 „Tesla“ ir „SpaceX“ kompanijų vadovas Elonas Muskas.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 „Tesla“ ir „SpaceX“ kompanijų vadovas Elonas Muskas.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 30, 2018, 11:11 AM, atnaujinta Dec 30, 2018, 12:09 PM

Tačiau „Tesla“ apie elektrinius paspirtukus net negalvoja – jie nepatinka Elonui Muskui.

Patogi transporto priemonė

Automobilių gamintojai į paspirtukus žiūri tikrai ne be reikalo. 

Net jei ateitis priklauso elektromobiliams, jie negalės atvykti iki kelionės tikslo – visuomet lieka keli šimtai metrų ar keletas kilometrų, kuriuos tenka įveikti pėsčiomis. 

Automobilio statymas miesto centre yra brangus malonumas, o dyzeliniai ten greitai gali būti ir neįleidžiami. 

Atvykę iki patogios stovėjimo aikštelės savo kelionę galėtumėte baigti elekriniu paspirtuku – tai pigus, patogus ir greitas būdas nukeliauti paskutinį kilometrą.

„Seat“ savo paspirtuko gamybą patikėjo partneriams iš „Segway“, „Ford“ įsigijo elektriniais paspirtukais besiverčiančią kompaniją. 

Gali būti, kad ateityje automobilių bagažinėse atsiras ir specialus skyrelis, kur tokią transporto priemonę bus galima patalpinti. 

Jei tai bus elektromobilis, galbūt paspirtukas ten ir bus įkraunamas. 

Galbūt ir netaps standartinės įrangos dalimi, bet toks kelionės būdas turėtų būti populiarus. Ypač tarp elektromobilių gamintojų.

Nusiteikęs kategoriškai prieš

Tačiau „Tesla“ elektrinių paspirtukų negamins ir nepardavinės. Skamba kiek keistai – kam atsisakyti tokios galimybės? Kita vertus, tam yra priežasčių.

Visų pirma, „Tesla“ negamina miesto automobilių. Elektromobiliai puikiai tinka miestų gyventojams, tačiau tai nėra griežtai miesto automobiliai, todėl paskutinis kilometras jiems nėra tokia aktuali problema. 

Be to, daug kur elektromobiliai statomi nemokamai, o ir dyzelinių automobilių draudimai jiems nėra svarbūs.

Antra, E. Muskas yra kategoriškai nusiteikęs prieš elektrinius paspirtukus – jis mano, kad jie atima orumą. 

Interviu su „Recode“ verslininkas užsiminė, kad kai kurie „Tesla“ darbuotojai norėjo sukuri elektrinį paspirtuką ir jis atsakė neigiamai, nes žmonės ant jų atrodo nekaip.

Redaktorė Kara Swisher nesutiko: „Manau, kad atrodau fantastiškai“. 

Ji patikino, kad elektriniu paspirtuku važinėja nuolat ir atrodo puikiai, tačiau E. Muskas šaltakraujiškai nesutiko. Anot jo, tai tik iliuzija.

Gatvėse kelia sumaištį

Elektriniai paspirtukai per pastaruosius metus susilaukė didžiulio populiarumo, tačiau kartu – ir kritikos.   Kai kuriems žmonėms nepatinka, kad jie dideliu greičiu nardo tarp pėsčiųjų, o ir incidentų jau yra buvę.

Įstatymų leidėjai taip pat nėra užtikrinti, kokio reglamentavimo paspirtukams gali reikėti.

Gal jų vairuotojams reikėtų užsidėti šalmus? Gal neleisti važinėti šaligatviais? Koks turėtų būti amžiaus apribojimas? Dėl to kol kas nesutariama. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.