„Porsche“ rado sprendimą didžiausiai elektromobilių problemai: per 3 min. įkrovė elektros šimtui kilometrų

Automobilių gamintojai Europoje jau kuris laikas darbuojasi, siekdami sukurti bei išplėsti greitųjų elektromobilių baterijų įkroviklių tinklą. 

„Porsche“ pavyko pasiekti ypač greitą elektromobilio įkrovimą.<br>Gamintojo nuotr.
„Porsche“ pavyko pasiekti ypač greitą elektromobilio įkrovimą.<br>Gamintojo nuotr.
„Porsche“ pavyko pasiekti ypač greitą elektromobilio įkrovimą.<br>Gamintojo nuotr.
„Porsche“ pavyko pasiekti ypač greitą elektromobilio įkrovimą.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Darius Verbickas

Jan 3, 2019, 4:08 PM, atnaujinta Jan 3, 2019, 4:12 PM

Balandį Šveicarijos kompanija ABB pristatė 350 kW greitojo įkrovimo technologiją ir teigė, kad per 8 minutes elektromobilio bateriją įkrausime tiek, kad bus galima nuvažiuoti beveik 200 km. Dabar „Porsche“ paskelbė, kad vienas iš jų kuriamų elektromobilių galėjo pasinaudoti didesne nei 400 kW įkrovimo stotele, esančia Vokietijoje.

Vokietijos federalinė transporto ir skaitmeninės infrastruktūros ministerija taip pat remia projektą ir prie jo prisidėjo 7,8 mln. eurų dotaciją, kurios panaudojimą prižiūri Nacionalinė vandenilio ir kuro elementų technologijų organizacija NOW.

„Porsche“ teigė, kad jų tyrimai bus orientuoti į elektromobilių baterijų įkrovimo parametrų gerinimą, atsižvelgiant į jau Europoje egzistuojančią kombinuotąją įkrovimo sistemą (CCS), bet palaikant 900 voltus, 500 amperus ir pasiekiant 450 kW.

„Porsche“ jau ir taip yra lyderiaujanti elektromobilių baterijų įkrovimo sektoriuje. Ji skelbia, kad šiais metais pasirodysiantis „Taycan“ palaikys 350 kW įkrovimą. 

Tačiau „Porsche“ paskelbė, kad naujausioje prototipinėje ultra greito įkrovimo stotelėje, kuri pastatyta Jetingene-Šepache, visai netoli A8 greitkelio, jungiančio Ulmą ir Augsburgą, pasiekė 400 kW, nors šios stotelės pajėgumai gali pasiekti ir 450 kW įkrovimą.

BMW į šią stotelę taip pat atsigabeno savo „i3“ elektromobilį ir bandė su juo ištestuoti įkrovimo galimybes. Deja, bet jiems tokių aukštų įkrovimo rezultatų nepavyko pasiekti, bet „i3“ buvo geras pavyzdys, kaip ši įkrovimo stotelė gali „persijungti“ į 400 V.

„BMW i3“ elektromobilis, kuris turėjo 54 kWh talpos bateriją, nuo 10 iki 80 procentų buvo įkrautas per 15 minučių.

Štai ką apie naująją įkrovimo stotelę teigė „Porsche“, išplatintame naujausiame pranešime spaudai:

„Testuotose įkrovimo stotelėse naudoti įprasti ir jau išbandyti Europoje antrojo tipo CCS sistemų įkrovimo kištukai ir standartai. Įrodyta, kad toks įkrovimo standartas tinka daugeliui elektrinių transporto priemonių ir yra naudojamas daugelyje pasaulio šalių. 

Dvi Jetingeno įkrovimo stotelės šiuo metu yra nemokamai prieinamos visiems automobiliams, palaikantiems CCS standartus. Priklausomai nuo transporto priemonės modelio, nauja ir itin greita įkrovimo stotis gali būti naudojama su 400 voltų ir 800 voltų baterijų sistemomis. Kiekvienu atveju įkrovimo parametrai automatiškai nustatomi pagal leistiną elektrinės transporto priemonės įkrovimo pajėgumą.“

Jie išsamesnės informacijos apie „Porsche tyrimų automobilį“, kuris pasiekė 400 kW įkrovą, nepateikė, bet kompanija patvirtino, kad įrengta 90 kWh talpos baterija per 3 minutes buvo įkrauta tiek, kad galima nuvažiuoti beveik 100 km. Skamba išties puikiai.

Kompanija taip pat teigia, kad dėka „novatoriškų aušinimo sistemų sprendimų galima pasiekti tokius rezultatus. Baterijų sistemose yra užtikrinamas tolygus ir švelnus temperatūros valdymas“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.