„Smart“ markei ateina galas? „Daimler“ nori jos atsikratyti

„Smart“ markė buvo pristatyta 1994 metais, o jau 1998-aisiais parodytas pirmasis automobilis. Tai – itin kompaktiškų miesto modelių gamintojas, įsikūręs Bėblingene. Tai yra puikūs automobiliai – juos mėgsta miestiečiai ir automobilių nuomos kompanijos. 

 „Smart“ galėjo virsti mažų elektromobilių prekės ženklus, tačiau „Daimler“ koncerno vertinimu, tai nepadėtų išgelbėti šio prekės ženklo.<br> Gamintojo nuotr.
 „Smart“ galėjo virsti mažų elektromobilių prekės ženklus, tačiau „Daimler“ koncerno vertinimu, tai nepadėtų išgelbėti šio prekės ženklo.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 28, 2019, 4:24 PM

Tačiau dabar „Daimler“ galvoja, ką daryti su „Smart“. Gali tekti mažųjų automobilių markės tiesiog visiškai atsisakyti.

Pasikeitė vartotojų poreikiai

Pasaulis juda tolyn tuo to, ką simbolizuoja „Smart“ markė. Ir tai nėra tik „Smart“ kaltė. „ForTwo“ ir „ForFour“ yra pakankamai geri automobiliai. 

Jie yra manevringi, praktiški ir ekonomiški. „ForTwo“ ilgis nedaug skiriasi nuo įprasto automobilio pločio, todėl surasti tinkamą vietą šios mašinos stovėjimui yra labai paprasta. 

Tačiau pastaraisiais metais populiarėja padidinto pravažumo automobiliai, pikapai ir kartais visureigiais vadinami pakelti hečbekai.

„Daimler“ jaučia, kad „Smart“ yra protingas pasirinkimas. Žmonės vis gausiau kraustosi į miestus, o daugelis Europos didmiesčių turi problemų su parkavimo vietomis. 

„Smart“ automobiliai nepaisant miniatiūrinio dydžio yra labai saugūs. 

Taip pat jie stebėtinai praktiški – inžinieriai daug laiko praleido galvodami, kaip maksimaliai išnaudoti juose esančią ribotą erdvę. 

Tačiau žmonėms tokių automobilių nebereikia.

Neša vien tik nuostolius

Ekspertai skaičiuoja, kad „Daimler“ koncernui „Smart“ kasmet atneša 500–700 milijonų eurų nuostolį. Ir šie skaičia tik didės. 

„Daimler“ stengėsi pakeisti „Smart“ įvaizdį. Greitai ši markė žymės tik elektromobilius. Tačiau ir to neužtenka. Greitai ateis laikas priimti sunkius sprendimus.

„Smart“ ateina galas. „Renault“ ketina trauktis iš susitarimo, pagal kurį buvo sukurtas ir dabartinis „ForTwo“, ir „Twingo“. Jei taip įvyks, „Smart“ ateityje nebeliks jokio aiškumo. 

Anksčiau buvo teigiama, kad toks sprendimas gali pasirodyti per ateinančius kelerius metus, tačiau dabar aišku, kad „Smart“ markės istorija gali baigtis dar šiemet.

Įdomu tai, kad „Daimler“ tai gali padaryti itin drastiškai. 

Imsis drastiškų priemonių

„Smart“ neturi didelio gerbėjų rato, o ir markės istorija yra labai trumpa. Protestuojančių dėl tokio sprendimo turbūt nebus. 

Naujasis „Daimler“ vadovas Ola Källeniusas taip pat neturi jokių ryšių su „Smart“. 

Kokia prasmė dabar toliau investuoti pinigus į „Smart“, jei padėtis nesikeis? „Daimler“ tikrai suras, kur geriau panaudoti tuos kelis šimtus milijonų eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.