Europos Parlamentas nusprendė: įprasti automobiliai jau greitai išnyks

Europos Parlamentas (EP) iš esmės sugriežtino naujų Europoje parduodamų automobilių taršos ribas.

Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau netrukus vaizdas keliuose turės kardinaliai pasikeisti.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 28, 2019, 2:09 PM, atnaujinta Mar 28, 2019, 3:33 PM

Dėl to per artimiausius 6-11 metų iš pasiūlos visiškai išnyks vien benzinu ar dyzelinu varomi automobiliai.

Davė neįmanomą užduotį

Kaip skelbiama EP pranešime spaudai, trečiadienį nutarta, kad vėliausiai 2030 m. naujų automobilių į aplinką išmetamas anglies dvideginio kiekis turės sumažėti 37,5 proc., palyginti su 2021 m. lygiu.

Tai gerokai daugiau nei 30 proc. sumažėjimas, kurį iš pradžių siūlė įteisinti Europos Komisija (EK). Naujų furgonų anglies dvideginio tarša iki 2030 m. turės sumažėti 31 proc.

EP taip pat pritarė vidutinio laikotarpio tikslui iki 2025 m. sumažinti naujų automobilių bei furgonų išmetamą anglies dvideginio kiekį 15 proc. palyginti su 2021 m.

Automobilių gamintojai neslepia, kad jau 2021-aisiais reikalaujamas taršos lygis yra sunkiai įmanomas tradiciniams vidaus degimo varikliams.

Jis nuo esamo 118,5 g CO2/100 km turės sumažėti iki vidutiniškai 95 g CO2/100 km, o tai reiškia, kad visi gamintojo automobiliai 100 km turės vidutiniškai suvartoti ne daugiau nei 4,1 l benzino arba 3,6 l dyzelino.

Dėl to jau dabar vis daugiau modelių gaminami su hibridinėmis jėgainėmis ar bent papildomi švelnaus hibrido sistemomis.

Šias sąnaudas sumažinti dar 37,5 proc. be elektros variklių ir įkraunamų baterijų yra praktiškai neįmanoma.

Nors EP tiesiogiai neuždraudė įprastų vien benzinu ir dyzelinu varomų automobilių, dėl itin griežtų reikalavimų jie 2025-2030 metais privalės išnykti.

Gresia baudos

Remiantis pranešimu, parlamentas patvirtino nuostatą, pagal kurią automobilių gamintojai, pažeidę šias taisykles, bus baudžiami. Iki 2023 m. EK turės įvertinti, ar verta iš šių surinktų lėšų sukurti atskirą fondą, skirtą netaršiam transportui skatinti bei automobilių sektoriaus darbuotojams perkvalifikuoti.

Gamintojai, kurie iki 2025 m. gerokai viršys netaršių automobilių gamybos tikslus, būtų apdovanoti papildomais anglies dvideginio kreditais.

„Mes, parlamentas, stipriai kovojome, kad būtų išsaugotas pasiūlymo aplinkosauginis vientisumas ir suteikiama reali sveikatos, vartojimo ir inovacijų nauda Europos piliečiams.

Mes patvirtinome šį teisės aktą, nors tam prieštaravo automobilių pramonė ir kai kurios ES valstybės narės, kurios atsisakė pripažinti atsiradusias galimybes siekti ambicingesnio tikslo“, - sakė EP pranešėja iš Maltos Miriama Dalli.

EK įpareigota vykdyti naujų automobilių anglies dvideginio ribų atitikimo stebėseną, taip pat iki 2023 m. įvertinti būtinybę sukurti europinę naujų automobilių testavimo kelyje procedūrą, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui nustatant teršalų kiekį.

ES siekia iki 2030 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį mažiausiai 40 proc., palyginti su 1990 m. lygiu. Automobiliai yra tarp didžiausių taršos šaltinių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.