Metų automobilio rinkimuose – tikrų visureigių kovos

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo modeliai skaičiumi lenkia įprastus automobilius. Šiemet jų net 22 iš 38 pretendentų. Tačiau tik du gali vadintis tikrais bekelės monstrais – tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“. 

 „Ford Ranger Raptor“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Ford Ranger Raptor“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Ford Ranger Raptor“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Ford Ranger Raptor“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Jeep Wrangler“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Jeep Wrangler“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Jeep Wrangler“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
 „Jeep Wrangler“.<br> Vytauto Pilkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 11, 2019, 3:33 PM

Pretenduos tik tikri visureigiai

Vis populiarėjant miesto visureigiams „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose esanti nominacija „Metų visureigis“ pradėjo kelti labai aštrias diskusijas. 

Tikrų visureigių rinkoje per metus pasirodo vos vienas kitas, nes didžiajai daliai pirkėjų pravažumo savybės nelabai įdomios. 

Jie tenori aukščiau sėdėti ir stilingai atrodyti. 

Suradus kompromisą ir skyrus nominaciją tiesiog aukštesnę prošvaisą turinčiam ir visais ratais varomam modeliui nebūtų pasiektas tikslas, „Metų visureigio“ vardą tada nešiotų ne visai visureigis. 

Šių metų „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose didesnio pravažumo automobiliai bus atskirti nuo tikrų visureigių ir kovos dėl dviejų nominacijų: „Metų miesto visureigio“ ir „Metų visureigio“. 

Dėl titulo užvirs rimta kova, mat čia kovos saujelė itin rimtų modelių, kuriuos atrinkti padės rinkimų konsultantas, Lietuvos ralio reido 2019 metų čempionas Merkys Saukevičius. 

Tačiau ir be jo verdikto galima numanyti mažiausiai du pretendentus į šį titulą – vienus rimčiausių bekelei sukurtų automobilių pasaulyje, „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“. 

Automobilis, kilęs ir Antrojo pasaulinio karo

„Jeep Wrangler“ nereikia pristatinėti net automobiliais nesidomintiems asmenims. 

Visureigius žmonės džipais vadina ne be reikalo, o vaikas, piešiantis visureigį, tikriausiai atkartos „Wrangler“ formas. 

Ir nors modelis debiutavo tik 1986 metais, jį iš tiesų galima vadinti pačiu pirmuoju visureigiu, menančiu dar antrą pasaulinį karą. 

„Willys Jeep“: visiškai paprastos konstrukcijos, lengvas, patikimas ir nuvežti bet kur galintis visais ratais varomas modelis debiutavo 1941 metais kaip sąjungininkų kariuomenės transportas. 

1944 metais karui einant į pabaigą ir sąjungininkams jaučiant, kad jis jau laimėtas, „Willys“ kompanija suprato, jog užsakymai šių modelių gamybai iš kariuomenės greitai baigsis, tad sukūrė versiją civiliams – CJ („Civilian Jeep“). 

Modelis bėgant metams tobulėjo, keitėsi gamintojo savininkai, susikūrė atskira „Jeep“ markė, atsirado „Wrangler“ vardas ir štai šiemet prieš Lietuvos žurnalistų autoklubo narių teismą stojo jau ketvirtosios kartos modelis. 

Šis modelis techniškai neturi nieko bendro su pirmuoju džipu. 

Tai modernus automobilis su moderniomis saugumo ir komforto sistemomis, 7 colių liečiamu ekranu, nuožulnesniu, mažesnį oro pasipriešinimą sukuriančiu priekiniu stiklu, gera garso izoliacija. 

Tačiau jis išlaikė pamatines savybes ir prigimtinę orientaciją į bekelę. 

Tai tikras rėminis visureigis, parduodamas tik su visų varančiųjų ratų sistema. Jis turi blokuojamus tiek priekinį, tiek galinį diferencialus, tvirtas „Dana 44“ ašis. 

Net baziniai modeliai turi 25 centimetrų prošvaisą ir gali įveikti 76 centimetrų gylio brastą. 

Automobilis, galintis atlaikyti ir Dakarą

Tuo metu „Ford Ranger Raptor“ – visiškai naujas vardas Europos rinkoje. 

„Raptor“, ne „Ranger“. „Ranger“ pikapus „Ford“ čia pardavinėja ilgą laiką, o „Raptor“ debiutavo tik šiais metais. Jo istorija toli gražu ne tokia ilga kaip džipo, tačiau ne mažiau turininga. 

Kol kiti gamintojai iš savo modelių šalino bekelei skirtas sistemas ir visureigius po truputį pavertė krosoveriais, „Ford“ 2009 metais Šiaurės Amerikos rinkoje atliko eksperimentą ir į F150 pikapą sumontavo itin tvirtą sportinę bekelės lenktynėms pritaikytą važiuoklę bei beprotiškai galingą variklį. 

Rezultatas viršijo lūkesčius, bekelės entuziastai tiesiog pamišo dėl šių modelių ir jie tapo tokie populiarūs, kad „Raptor“ versijos dabar gaminamos masiškai. 

Šie pikapai sukurti ekstremaliam važiavimui ir yra tokie tvirti, kad jų nereikia perdarinėti lenktynėms. 

„Youtube“ platforma pilna vaizdo įrašų, kaip standartiniai „F150 Raptor“ dideliu greičiu važiuoja per dykumas, bekelės trasas ir šokinėja į orą. 

Dabar „Raptor“ vardas pasiekė ir Europos rinką. 

Tiesa, su kiek mažesniu, bet mūsų kontinento standartais vis dar dideliu „Ranger“ pikapu. 

Europoje jis pardavinėjamas su „Ford Performance“ patobulintu 2 litrų dviejų turbinų „EcoBlue“ dyzeliniu varikliu, kuris čia pasiekia 213 AG ir 500 Nm, galią visiems varantiesiems ratams siunčia per 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę. 

Galingas variklis – tik mažmožis palyginti su tuo, ką inžinieriai padarė „Raptor“ važiuoklei. 

Ji turi 15 centimetrais platesnę provėžą nei įprastas „Ranger“ ir 5,1 centimetrais aukštesnę prošvaisą. 

Sumontuoti sportiniai FOX amortizatoriai su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu leis nekreipti dėmesio į ant kelio gulinčius akmenis, duobes ar šiaip dangos ypatybes ir važiuoti bet kokiu paviršiumi dideliu greičiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: nusipelniusių Lietuvos medikų apdovanojimai 2024