Taip norima pagreitinti perėjimą prie ekologiškesnių transporto priemonių ir tuo pačiu sumažinti įprastais degalais varomų transporto priemonių neigiamą poveikį aplinkai.
Palikti nuošalyje
Vokietijos elektromobilių skatinimo programa skiriasi nuo kitų ir tuo iki šiol buvo nepatenkinta „Tesla“ kompanija.
Kai pirmą kartą Vokietija pristatė naują elektromobilių skatinimo planą, kuriame buvo numatyta 4 tūkst. eurų subsidija perkant naują elektromobilį „Tesla“ pareiškė, kad jie sąmoningai buvo neįtraukti į šią programą, nes jų elektromobilių kaina viršija viršutinę maksimalią ribą – 60 tūkst. eurų.
Ir taip nutiko dėl to, kad Vokietijos vyriausybė vedė derybas su šalies automobilių pramone.
Visgi, jau susitarta dėl naujos tvarkos ir sąlygų, kurios pradės galioti 2020-ųjų metų pabaigoje ir tęsis iki 2025 metų pabaigos.
Padidino subsidijas
Kaip skelbia DW, pagal naujas taisykles elektromobiliams, kainuojantiems daugiau nei 60 tūkst. eurų, vis dar nebus taikoma lengvatų, tačiau padidinami lengvatų dydžiai elektromobiliams, kainuojantiems mažiau nei 40 000 eurų:
„Remiantis šiuo susitarimu elektromobilių pigesnių nei 40 tūkst. eurų subsidijos pirkėjams padidės nuo 4 iki 6 tūkst. eurų.
Tokiame pačiame kainų diapazone esantiems įkraunamiems hibridams subsidija padidėja nuo 3 iki 4,5 tūkst. eurų.“
Automobiliams kainuojantiems 40–60 tūkst. eurų subsidijos dydis padidėjo iki 5 tūkst. eurų.
Orientuota į pigesnius
Toks Vokietijos skatinimo planas atrodo labai logiškas ir orientuotas į pirkėją.
Didesnę paskatą gaus tie, kurie pirks pigesnį elektromobilį.
Turint galvoje, kad rinkoje vis daugėja santykinai pigių elektromobilių, įskaitant ir tą patį „Volkswagen ID.3“, kurio kaina Vokietijoje turėtų prasidėti nuo 24 tūkst. eurų, pritaikius 6 tūkst. eurų subsidiją toks elektromobilis atrodys ypatingai patraukliu pasiūlymu.
DW praneša, kad Vokietijos vyriausybė yra pasirengusi investuoti 3,5 mlrd. eurų į elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrą ir siekiama iki 2022-ųjų metų turėti 50 tūkst. viešai prieinamų įkrovimo stotelių tinklą.
Šiandien Vokietija jau turi 21 000 tokią stotelę.
Neliks nuskriausti
Skaičius atrodo įspūdingas, bet tai visai nedaug lyginant su galutiniu kanclerės Angelos Merkel tikslu – milijonu įkrovimo stotelių visoje šalyje 2030-aisiais.
„Volkswagen“ taip pat paskelbė, kad jau pradėjo masinę ID.3 elektromobilio gamybą ir nuo 2021-ųjų planuojama Cvikau gamykloje gaminti vien tik elektromobilius – po 300 tūkst. vienetų kasmet.
Tokiu planu jau turėtų būti patenkinta ir „Tesla“ kompanija.
Jų elektromobiliai per šiuos metus taip pat atpigo ir jau oficialiai teigiama, kad šiuo metu galima gauti 4 tūkst. eurų subsidiją. Nuo 2020-ųjų pabaigos ji padidės ir iki 5 tūkst. eurų.