„Dvire“ iniciatyva skatins krovinių vežėjus persėsti į metanu ir biometanu varomas transporto priemones

Lūžio taško Lietuvos vidaus rinkoje sieks siūlydami įsigyti sunkvežimius su mažesniais bendrosios nuosavybės kaštais (angl. TCO – „Total Cost of Ownership“) nei dyzelinių analogų.

„Pagrindinis „Dvire“ iniciatyvos tikslas ir pavadinime užkoduota reikšmė – užvesti Lietuvos vidaus transporto rinkos dalyvius važiuoti kitaip, nei iki šiol.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Pagrindinis „Dvire“ iniciatyvos tikslas ir pavadinime užkoduota reikšmė – užvesti Lietuvos vidaus transporto rinkos dalyvius važiuoti kitaip, nei iki šiol.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 21, 2020, 4:09 PM

Alternatyviųjų atsinaujinančių degalų skatinimo startuolis „Dvire“ kartu su krovininių transporto priemonių gamintojais bei pildymo infrastruktūros įmonėmis skatins vežėjus dar šiemet peržiūrėti įsigyjamų transporto priemonių planus ir įsigyti metanui ir biometanui pritaikytus sunkvežimius, kurių bendrieji nuosavybės (įsigijimo ir eksploatavimo) kaštai bus lygūs arba geresni nei dyzelinių tokio paties modelio analogų.

Iniciatyvą remia ir palaiko pagrindiniai rinkos dalyviai – tarptautinių transporto priemonių gamintojai „Iveco“ ir „Scania Lietuva“, suslėgtų dujų pildymo infrastruktūros įmonės „SG dujos“ ir „Panevėžio autobusų parkas“.

„Pagrindinis „Dvire“ iniciatyvos tikslas ir pavadinime užkoduota reikšmė – užvesti Lietuvos vidaus transporto rinkos dalyvius važiuoti kitaip, nei iki šiol.

Skatinsime metanu varomo transporto naudojimą, kad sukurtume būtinus pagrindus netolimoje ateityje kartu su metanu Lietuvos keliuose naudoti ir biometaną, vandenilį ir elektrą, išgaunamus iš saulės, vėjo ir perdirbtų atliekų.

Taip siekiame Lietuvoje kuo greičiau sukurti tvaraus transporto parką, leidžiantį reikšmingai mažinti CO2 emisijas“, – sako Marius Čižas, startuolio „Dvire“ vadovas.

Pagal CO2 mažinimo rodiklius transporto sektoriuje Lietuva – paskutiniame ES traukinio vagone

Pasak M. Čižo, Europos Sąjungoje šiuo metu dedamos didelės pastangos iki 2050 m. pasiekti klimatui neutralią ekonomiką, skatinti alternatyviųjų atsinaujinančių degalų – biometano, vandenilio ir elektros panaudojimą kiekvienoje šalyje narėje, tačiau pagal pasiekimus Lietuva, deja, yra traukinio gale.

„Akivaizdu, kad nepaisant pastaruoju metu matomų valstybės bandymų katalizuoti rinką, Lietuva smarkiai vėluoja ir atsilieka nuo ES užsibrėžtų tikslų reikšmingai sumažinti CO2 emisijas.

Tikimės, kad pokyčiai paspartės, kai tik Lietuvoje bus priimtas Alternatyviųjų degalų įstatymas, kuris jau pasiekė Seimą ir galbūt bus priimtas dar šioje Seimo kadencijoje.

Vis dėlto nusprendėme nieko nebelaukti ir veikti, įtraukdami daugumą suinteresuotų šalių. Tikimės, kad mums pavyks jau šiemet atkreipti vietinių vežėjų dėmesį, kurie įprastai rudenį renkasi įsigyti naujas transporto priemones.

Ateityje tikimės aiškaus valstybės palaikymo – brandžiose Europos rinkose vežėjai yra skatinami aiškiai suprantamomis finansinėmis paskatomis.

Jomis jau šiandien naudojasi tarptautinėje rinkoje dirbantys Lietuvos vežėjai, tačiau jų vilkikai važiuoja Vakarų Europos, o ne Lietuvos keliais“, – sako M.Čižas.

„Tikimės, kad mūsų bendra iniciatyva skatins proveržį rinkoje ir jau greitai pamatysime pirmuosius dujinius automobilius Lietuvos keliuose.

„Iveco“ dujinės technologijos vystymo lyderis transporte jau dabar gali pateikti plačiausią automobilių gamą, panaudojant visose komercinio transporto rūšyse penkis skirtingos galios dujinius variklius, nuo lengvojo komercinio „Iveco Daily“ su triju litrų iki sunkiasvorio bekele važiuojančio „X-WAY“ su 13 litrų 460AJ dujiniu varikliu ir betono maišykle, galinčia naudoti suslėgtą arba suskystintą metaną ir biometaną.

„Iveco“ dujinių automobilių kasmet vis daugiau įsigyja Europos transporto kompanijos dėl daugelio šio produkto pranašumų, tačiau Lietuvoje dėl nepakankamų paskatų, Lietuvos rinka vis dar nulinėje pozicijoje, atmetus miestų autobusų parkus ar pavienius metano dujų entuziastus.

Nors Lietuvos vežėjai noriai išbando metanu varomas transporto priemones ir mato šio produkto perspektyvius TCO pranašumus bei norėtų jas įsigyti, tačiau dėl kol kas siauros dujų pildymo infrastruktūros ir nepakankamos finansinės paskatos rizikuoti iki šiol atsisakydavo.

Tikimės, kad mūsų naujoji iniciatyva išjudins rinką, o kai atsiras pirmieji automobiliai, jie suteiks papildomą paskatą ir motyvaciją plėsti ir metano pildymo stočių infrastruktūrą“, – sakė Ernestas Jakubonis, „Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas.

Šioje perėjimo prie tvaraus transporto iniciatyvoje „Scania“ prisidės itin ekonomiškais ir efektyviais sprendimais – specialiomis kainomis dujiniams sunkvežimiams įsigyti ir jų techninei priežiūrai atlikti, taip pat finansavimo suteikimu labai patraukliomis sąlygomis.

„Jau dabar Baltijos šalyse dujinius sunkvežimius aktyviai renkasi vis daugiau „Scania“ klientų. Lietuvoje dujines „Scania“ technologijas įsigijo ar išbandė dešimtys transporto įmonių.

Jos, kaip ir mūsų servisų tinklas, sukaupė daug patirties eksploatuojant ir prižiūrint tokius automobilius. Dėka „Scania“ modulinės sistemos, dujiniai sprendimai pritaikomi visiems sunkiojo transporto segmentams, pradedant vietiniame regione dirbančiais prekių išvežiojimo sunkvežimiais, šiukšliavežiais, savivarčiais, betonvežiais, pienovežiais, miškovežiais, baigiant tolimųjų pervežimų vilkikais.

Taigi jau šiandien galima Lietuvoje efektyviai naudoti metanu ir biometanu varomus „Scania“ sunkvežimius atliekant įvairias transporto užduotis ir gauti akivaizdžią ekonominę naudą“, – sakė Darius Snieška, „Scania Lietuva“ regiono vadovas.

„Plėtojame metano pildymo infrastruktūrą, įrengėme viešo ir uždaro pildymo stočių tinklą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, esame pasirengę pildyti transporto priemones ir biometanu, kai tik šis kuras bus išgaunamas Lietuvos rinkoje, jau šiandien kartu su metanu trijų miestų autobusus pildome vandeniliu praturtintu metanu.

Esame pasirengę proveržiui, siūlydami patrauklią gamtinių dujų kainą kad rinkoje atsirastų daugiau metanu varomo transporto.

Palaikome iniciatyvą ir tikimės, kad prisijungus visiems pagrindiniams rinkos dalyviams tikrai išjudinsime rinką ir paskatinsime vežėjus rimtai apsvarstyti metanu ir biometanu varomus automobilių įsigijimą čia ir dabar“, – sakė Virginijus Korsakas.

„Prisidedame prie iniciatyvos suteikdami transporto priemonėmis galimybę naudotis vienintele metano pildymo stotimi Panevėžio mieste ir pilnai įsijungti į bendrą metano dujų infrastruktūros sistemą pildydami ne tik mūsų autobusų parko transportą, tačiau suteikdami atvirą prieigą visam metano dujomis varomam transportui“, – sakė Arnoldas Gražys, „Panevėžio autobusų parko“ direktorius.

Metano dujų technologijos, be to, kad sumažina CO2 emisijas, azoto oksidus (NOx) eliminuoja iki minimumo, o variklio skleidžiamą triukšmą apriboja perpus, yra pasiekusios aukštą efektyvumo lygį, prilygstantį dyzeliniams analogams. Ypač didmiesčiuose, kuriuose tyla yra prabanga, šios savybės atveria naujas galimybes transporto operacijoms atlikti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.