Apmokestinti automobilių stovėjimą pasiūlė keli tarybos nariai, tarybos komitetai vieningos išvados neišreiškė.
Pagal projektą siūloma, kad valanda stovėjimo Alytaus centre kainuotų 30 centų.
Per metus būtų surinkta apie 138 tūkst. eurų. Mokamos aikštelės atsirastų 8 Alytaus vietose - Jotvingių, Seirijų, Ligoninės, S.Dariaus ir S.Girėno, Vilniaus, Savanorių gatvėse, Rotušės aikštėje, Pulko ir Alyvų take.
Pagrindinis argumentas – noras sumažinti transporto priemonių srautą centrinėje miesto dalyje ir tuo pačiu – užterštumą.
Specialistai suskaičiavo, kad parkavimo automatai kainuotų 182 tūkst. eurų. Kasmet jų priežiūrai ir administravimui prireiktų apie 68 tūkst. eurų, todėl investicijos atsipirktų per trejus metus.
Alytaus meras N.Cesiulis naujienų portalui lrytas.lt pranešė siūlysiantis, kad šis klausimas iš ketvirtadienį vyksiančio tarybos posėdžio būtų išbrauktas, nes klausimą reikėtų geriau išnagrinėti.
„Tiek gyventojai, tiek verslas tokiam pasiūlymui nepritarė. Ar žmonės tikrai mažiau naudosis asmeniniais automobiliais? Abejoju“, – kalbėjo meras. Naujiena apie bandymą apmokestinti automobilių stovėjimą Alytuje sukėlė tikrą alytiškių komentarų audrą.
N.Cesiulis tikino, kad Alytus neturi problemų dėl automobilių spūsčių, kaip Vilnius ar Kaunas, o žaliųjų plotų gausa turbūt neturi lygių visoje šalyje.
Jis taip pat išreiškė abejones, ar investicijos atsipirktų per trejus metus, mat per tiek laiko parkavimo automatai gali susidėvėti ir vėl reikės lėšų jų atnaujinimui.
Automobilių stovėjimas šiuo metu mokamas penkiuose didžiuosiuose šalies miestuose.
Prieš kelerius metus apie tokią galimybę buvo kalbama Marijampolės savivaldybės Saugaus eismo komisijoje. Tąsyk buvo atsisakyta minties apmokestinti kokią nors aikštelę, nes investicijos neatsipirktų, – žmonės ieškotų nemokamų vietų.