Kauno gatvėse artėja permainų metas – uždarys landą gudraujantiems vairuotojams

Karantinas sumažino automobilių srautą Kauno centre esančiose gatvėse, tačiau tik laikinai. Pavasarį jų skaičius gali drastiškai išaugti, todėl jau dabar reikėtų ruoštis tokiam scenarijui ir priimti sprendimus.

Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelerius pastaruosius metus Jonavos gatvėje vyko aktyvios biurų statybos, todėl smarkiai išaugo ir transporto priemonių srautas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Dec 24, 2020, 3:34 PM, atnaujinta Dec 28, 2020, 8:57 AM

Transporto specialistai neabejoja, kad automobiliai plūstelės į Kauno centrą, kai tik karantino sąlygos bus sušvelnintos.

Jų srautas gali būti net didesnis negu iki pandemijos pradžios, mat pastaraisiais mėnesiais kauniečiai gerokai rečiau naudojosi viešuoju transportu ir įprato dažniau naudotis asmeniniais automobiliais. Sugrąžinti juos į autobusus bei troleibusus reikės nemažai pastangų.

Didėjant automobilių srautui, atsiras ir daugiau su tuo susijusių problemų, todėl reikėtų priimti būtinus sprendimus.

Probleminės teritorijos

Daugiausia problemų dėl automobilių stovėjimo kyla Jonavos gatvėje ir netoli centro esančiame Žaliakalnio kvartale tarp Radastų, K.Petrausko gatvių ir Savanorių prospekto.

Visos šios gatvės išsiskiria itin dideliu automobilių skaičiumi, tačiau to priežastys – skirtingos.

Jonavos gatvėje pastaraisiais metais smarkiai padaugėjo verslo įstaigų, statomi nauji pastatai, todėl važiuoja tiek darbuotojai, tiek klientai. Ne visi naujakuriai pasirūpina žemės sklypų suformavimu ir įrengia aikšteles.

Žaliakalnyje darbo dienomis daug transporto priemonių palieka kauniečiai, kurie dirba arba studijuoja miesto centre ir nenori mokėti už jų stovėjimą tose vietose, kuriose jau seniai taikoma rinkliava. Tokie atvejai gali būti skaičiuojami šimtais.

Kaip vienas problemos sprendimo būdų yra viso kvartalo apmokestinimas. Rinkliavą nustačius tik keliose vietose gretimose gatvėse susidarytų dar prastesnė padėtis.

Pėsčiomis – tik 10 minučių

K.Donelaičio gatvėje įsikūrusiame biure dirbanti kaunietė Asta atskleidė, kad jau daugiau kaip metus naudojasi galimybe nemokamai statyti automobilį. Ji pasinaudojo patarimu kolegų, jau anksčiau pasitelkusių tokią gudrybę.

„Rytą atvažiuoju apie 7 valandą – tuomet rasti vietą automobiliui nėra jokių sunkumų“, – patirtimi dalijosi Asta. Pasak jos, visai kitoks vaizdas būna dieną, tada vietų nebelieka.

Kelionė pėsčiomis iki darbo vietos K.Donelaičio gatvėje kaunietei užtrunka vos apie 10 minučių.

„Žinoma, vakare po darbo kopti į viršų gerokai sunkiau“, – juokėsi Asta.

Anksčiau kaunietės kolegos buvo pamėgę visai dienai palikti automobilius prekybos ir pramogų centro „Akropolis“ daugiaaukštėje automobilių aikštelėje, tačiau neteko šios galimybės, kai centro šeimininkai apribojo galimybę nemokamai statyti automobilį – tai galima daryti tik ribotą laiką.

Rado išeitį prieš 3 metus

Kauniečio Giedriaus darbo vieta – taip pat K.Donelaičio gatvėje įsikūrusiame biure, o automobilį Radastų gatvėje jis stato jau daugiau kaip trejus metus.

„Statyti automobilį prie biuro būtų labai brangu“, – aiškino Giedrius.

Kai kaunietis atvyksta anksti rytą, automobilių Radastų gatvėje beveik nebūna, o išvykstant apie 16 valandą beveik nematyti laisvų vietų, kuriose būtų galima palikti transporto priemonę nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių.

Srautą padidino biurų gausa

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius paaiškino, kad Jonavos gatvėje didžiausias transporto eismas fiksuojamas ties sankirta su Šiaurės prospektu.

„Šioje vietoje kuriasi vis daugiau įmonių, o dėl vietų stygiaus vairuotojai nesilaiko kelio ženkluose nurodytų automobilių statymo būdų ir juos palieka net važiuojamojoje juostoje“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.

Pasak M.Matusevičiaus, tai sukelia didelių nepatogumų kitiems eismo dalyviams ir saugumo problemų, kai automobilis išvažiuoja atbuline eiga arba tiesiog pajuda iš vietos pirmojoje eismo juostoje.

„Galimybės kelio ženklais reguliuoti automobilių srautą jau išnaudotos ir neduoda norimo rezultato, todėl Jonavos gatvė turėtų atsidurti rinkliavos zonoje“, – svarstė M.Matusevičius.

Tai skatintų kauniečius rinktis kitus kelionės į darbą būdus ir atsirastų daugiau vietos žmonėms, kurie atvyksta tik trumpam laikui.

Naujovę numatyta pritaikyti visoje Jonavos gatvėje, neišskiriant atskirų jos atkarpų. Jau dabar matyti, kad Jonavos gatvėje upės pusėje aktyviai formuojami sklypai, numatoma statyba, todėl ten didės ir transporto srautas.

Gyventojai prašo ženklų

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus darbuotojai iš Žaliakalnio gyventojų nuolat gauna skundų, kad arti centro esančioje teritorijoje – Aušros, Radastų, Lietuvių gatvėse bei jų prieigose – visai dienai paliekami automobiliai, o vairuotojai pėsčiomis eina iki centro.

Blogiausia, kai transporto priemonės statomos netvarkingai ir trukdo kitiems eismo dalyviams.

„Šios gatvės pirmiausia skirtos vietos gyventojams ir sieksime, kad jose būtų kuo mažesni transporto srautai“, – žadėjo M.Matusevičius.

Jis vylėsi, kad dauguma gyventojų yra susiformavę žemės sklypus aplink savo namus ir automobilius stato kieme, – tai tikrai geriau negu palikti juos gatvėje, tad ir nekils nepatogumų net nustačius rinkliavą gatvėje.

M.Matusevičius patvirtino, kad skundų gaunama nuolat, žmonės prašo statyti kelio ženklus, draudžiančius automobiliams stovėti ar sustoti.

„Puikiai suvokiame, kad viešąja erdve negali naudotis tik keli žmonės, o transporto srautus galima sumažinti nustačius rinkliavą“, – kalbėjo skyriaus vadovas. Pasak jo, kelio ženklų šiame rajone jau dabar pristatyta pakankamai, tačiau ne visi žmonės laikosi jų reikalavimų.

Ženklas „Stovėti draudžiama“ išvis interpretuojamas labai savotiškai – dauguma vairuotojų mano, esą automobilis gali stovėti valandą ar ilgiau.

M.Matusevičius pastebėjo, kad įtraukus gatvę į rinkliavos zoną vairuotojai elgiasi gerokai drausmingiau, nes tuomet atsiranda papildoma kontrolė – gatvėse nuolat budi savivaldybės biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ kontrolieriai.

„Tiek kelių policijos pareigūnams, tiek Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojams gerokai sunkiau kontroliuoti, ar vairuotojai laikosi kelio ženklų reikalavimų“, – įsitikinęs M.Matusevičius.

Prie stadiono reikės pokyčių

Transporto specialistai prognozuoja, kad pokyčių netrukus teks imtis S.Dariaus ir S.Girėno stadiono prieigose.

Dabar – pats jo statybų įkarštis, tačiau baigus rekonstrukciją jame tilps net 15 tūkst. žiūrovų, o atvykstantieji asmeniniu automobiliu norės privažiuoti kuo arčiau vartų.

„Šioje teritorijoje reikės sprendimų, skatinančių rinktis kitokį kelionės būdą“, – svarstė M.Matusevičius. Vienas tokių – rinkliavos nustatymas.

Artimiausiuose miesto tarybos posėdžiuose dėl šios vietovės sprendimų nebus, tačiau jau pats laikas pradėti apie juos galvoti.

Nedelsti verčia aplinkybė, kad nustačius rinkliavą toliau esančiose Žaliakalnio gatvėse dalis vairuotojų gali persimesti ir parkavimo aikštele paversti stadiono prieigas, todėl poreikis imtis sprendimų iškils labai greitai.

Kauno savivaldybė tikisi, kad stadioną rekonstruojanti bendrovė „Autokausta“ darbus užbaigs 2022-ųjų pavasarį.

Patruliai gerai žino abi vietoves

Ramūnas Kemzūra

Kauno kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos viršininkas

„Žaliakalnio gyventojai dažniausiai skundžiasi dėl draudžiamose vietose paliktų automobilių, trukdančių įvažiuoti į kiemus.

Jonavos gatvėje, kuri pasižymi itin intensyviu eismu, pažeidimų spektras gerokai įvairesnis.

Ties sankirta su Šiaurės prospektu veikia daug įmonių, automobiliams trūksta vietos, todėl dalis vairuotojų nesilaiko nurodyto jų statymo būdo, kelio ženklų reikalavimų.

Gauname pranešimų dėl pernelyg arti pėsčiųjų perėjų paliekamų transporto priemonių, o tai kelia pavojų pėstiesiems.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.