Aplinkos ministras rado būdą, kaip spręsti taršos mokesčio klausimą – reikia sėsti į viešąjį transportą

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis, tačiau elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ vadovas turi kitą sprendimo būdą.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Simonas Gentvilas<br>T.Bauro nuotr.
Simonas Gentvilas<br>T.Bauro nuotr.
Simonas Gentvilas<br>T.Bauro nuotr.
Simonas Gentvilas<br>T.Bauro nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas aiškina, kokia logika vadovaujantis turėtų būti konstruojamas automobilio taršos mokestis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

May 20, 2021, 4:04 PM

Aplinkos ministras „Žinių radijo“ laidoje minėjo, kad siekia, jog 2027 m. Lietuvoje visas viešasis transportas didmiesčiuose būtų ekologiškas: „Kaip iki to ateiti? Tai reikia ieškoti būdų, kaip viešąjį transportą finansuoti, plėsti, kad žmonės nebūtų priversti sėsti į automobilius, nes dabar mes priversti platinti gatves. Viešasis transportas turi išspręsti didžiąją dalį problemų“.

Pasak pašnekovo, norėtųsi kalbėti, kad su visomis Lietuvos savivaldybėmis pradedama kurti viešojo transporto sistema, kuri tenkina poreikius – jaunimo bei senjorų, kurie nevažinėja automobiliais. S.Gentvilas atskleidė, kad darbingiems gyventojams, kuriems būtinas automobilis – jis bus prieinamas.

„Remiantis šia logika, reikia konstruoti automobilio taršos mokestį. Kalbant iš aplinkos ministro perspektyvos, per 15 metų Lietuvoje transporto tarša padidėjo 50 proc.“ – skaičiavo S.Gentvilas.

Pašnekovas pastebėjo, kad dabar automobilių yra 1 mln. 600 tūkst., o dirbančiųjų skaičius yra mažesnis: „Vadinasi, automobilių yra daugiau nei dirbančių Lietuvos gyventojų“.

Elektromobiliais prekiaujančios bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius savo feisbuko paskyroje pasidalijo įrašu, kuriame teigė, kad, nepatvirtintais duomenimis, Vyriausybė suprato, kad dabar egzistuojantis taršos ar registracijos mokestis – neveiksmingas.

„Po debatų plojimai ilgai netrūko. Nepatvirtintais duomenimis, mūsų laukia naujas, logiškas „taršos“ mokestis, kuris tikrai „padės“ pasiekti Europos Sąjungos išsikeltų tikslų iki 2030 metų ir „tikrai“ padės mums išvengti gresiančių milijoninių baudų. 

Gerbiamieji valdžios atstovai. Visų pirma, Simonai Gentvilai, mums jau teko bendrauti, žinau, kad tikrai mokate skaičiuoti ir tikrai gerai vadovaujatės logika. Taršos mokestis yra veiksmingas tik tada, kai jis yra pastovus – kasmetis“, – teigė L.Boguševičius.

Pasak pašnekovo, jeigu taršos mokestis bus skaičiuojamas tik vieną kartą bei ne pagal CO2 – mes niekada neatnaujinsime automobilių parko: „Jis niekada nebus mažiau taršus, nes žmonės vairuoja senesnius ir labiau taršius automobilius ne todėl, kad nori, bet todėl, jog negali sau leisti geresnių automobilių.

Jeigu iš tiesų norite įvykdyti Europos Sąjungos iškeltus tikslus CO2 vidurkiui – neišradinėkite dviračio ir pasikonsultuokite su kolegomis: Italijoje, Didžiojoje Britanijoje, Novergijoje, Olandijoje“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.