Mieste užsibuvusiems vilniečiams – bėda grįžti namo: per karantiną dingusi galimybė neatsiranda iki šiol

Švelnėjant karantino ribojimams ilgėja kavinių ir restoranų darbo laikas. Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.

Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>V.Skaraičio nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>V.Skaraičio nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>M.Patašiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>M.Patašiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Sostinės gyventojai pastebėjo, kad ilgiau užsibūti su kolegomis ar draugais bare nepavyksta, nes viešojo transporto vairuotojai baigia darbą anksčiau.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Jun 29, 2021, 7:52 PM

Į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi vilnietė Inga, kuri pastebėjo, kad nebeliko naktinių reisų, todėl sėdėdama bare turi vis žvilgčioti į laikrodį, kad netyčia nepraleistų autobuso. Antraip teks naudotis pažvežėjimo paslaugomis.

„Susiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė minėjo, kad dėl to, kada į gatves grįš naktiniai autobusai, įmonė spręs stebėdama epidemiologinę situaciją ir keleivių srautus. Šiuo metu matyti, kad jau nuo 20 val. ir savaitgaliais keleivių sumažėja. Palyginimui – keleivių savaitgalių vakarais apie 50 proc. mažiau nei piko valandomis darbo dieną.

Įprastai naktiniai maršrutai populiariausi rudenį, atėjus naujiems mokslo metams, taip pat naktinių renginių mieste metu.

M.Bielinytė pažymėjo, kad vasarą naktiniai autobusais važiuojama rečiau, kas yra natūralu, nes žmonės atostogauja, savaitgalius dažnai leidžia ne mieste. Lyginant ankstesnių metų tendencijas, vasarą keleivių naktinių maršrutų autobusuose apie 40 proc. mažiau nei rudenį.

Viešojo transporto darbo laikas Vilniuje prasideda nuo 4 val. 45 min., kai pirmosios viešojo transporto priemonės išvažiuoja iš parkų, o jų grįžimas į parką numatytas iki 00 val. 15 min. Iš galinių punktų į miestą pirmaisiais reisais viešojo transporto priemonės išvyksta nuo 5 val. 15 min. Paskutiniais reisais iš galinių punktų pro centrą važiuojančios transporto priemonės išvyksta 23 val.–23 val. 30 min.

Keleivių srautas auga

„Susiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad, švelnėjant ribojimams ir gyvenimui grįžtant į įprastesnį ritmą, keleivių srautas viešajame transporte Vilniuje palaipsniui auga.

Įmonė tikina stebinti populiarius viešojo transporto maršrutus, greituosius autobusus, kurių tiek kursavimo laiką, tiek talpą pritaiko pagal poreikį. Tai reiškia, kad tie maršrutai, kuriuose keleivių vakare daugiausia tiek pagal ankstesnių metų tendencijas, tiek remiantis būtent šios vasaros situacija, esant poreikiui kursuos ilgiau.

Judančių viešuoju transportu sostinėje vis daugiau. Naujausiais duomenimis, kelionių autobusais ir troleibusais birželį maždaug 34 proc. mažiau nei iki karantino, tačiau balandį šis skaičius siekė virš 60 proc., o intensyviausiu pandemijos laikotarpiu – ir virš 80 proc.

Pasak pašnekovės, daugiausia keleivių fiksuoja rytinio ir vakarinio piko metu, miestiečiams judant į darbą, mokymo įstaigas – tai įprasta tendencija, kuri nesikeitė ir karantino laikotarpiu.

Pavežėjimo kainos išaugo

Bolt“ pavėžėjimo paslaugų operacijų vadovas Lietuvoje Nerijus Ravinis pabrėžė, kad intensyvų klientų judėjimą jaučia jau kelis mėnesius. Laisvinant karantiną gegužę viršytas priešpandeminis kelionių lygis, birželį taip pat fiksuota didelė kelionių paklausa. Gali būti, kad bus pasiektas įmonės mėnesio kelionių rekordas Lietuvoje. Lyginant su praėjusiu birželiu, pavežėjų iškvietimų skaičius augo apie 27 proc.

„Kelionių kainodara yra dinaminė, todėl kainos svyravimai priklauso nuo to, kiek žmonių vienoje vietoje tuo pačiu metu kviečia pavežėją. Išaugęs gyventojų mobilumas lėmė tai, jog vidutinė kelionės kaina birželį buvo apie 37 proc. didesnė nei kovo mėnesį“, – naujienų portalui lrytas.lt minėjo N.Ravinis.

Didžiausi keleivių srautai įmonėje fiksuojami ryto ir vakaro piko valandomis.

„Vis dėlto pastaraisiais mėnesiais stebime, kad ypač didžiuosiuose šalies miestuose kelionių poreikis išauga naktį nuo 1 iki 4 valandos ryto ir tai jau nėra savaitgalio tendencija. Piko valandomis pavežėjų paklausa Vilniuje išauga apie 50 proc., o šeštadienio naktį gali pašokti 3–4 kartus“, – akcentavo pavežėjimo paslaugų operacijų vadovas Lietuvoje.

Anot pašnekovo, pavežėjimo paslaugų paklausa didėja antroje metų pusėje. Kaip intensyviai gyventojai naudojasi pavežėjimo paslaugomis, lemia staigūs orų pasikeitimai, įvairios šventės ar daug visuomenės dėmesio sulaukiantys įvykiai.

Taksi paslaugas užsako vis daugiau žmonių

Taksi įmonės „Etransport“, geriau žinomos pavadinimu „Taxi 1424“, personalo skyriaus atstovas Edgaras Latiškevičius pabrėžė, kad geras oras ir karantino atlaisvinimai stipriai paveikė taksi rinką – užsakymų kiekis šiuo metu yra padidėjęs ir žmonės aktyviai naudojasi mūsų paslaugomis. Lyginant su praeita vasara, užsakymų kiekis išaugo apie 50 proc.

„Žmonės, siekdami apsisaugoti nuo didesnės užsikrėtimo COVID-19 rizikos, renkasi taksi, nes važiuojant autobusu kontaktuojama su didesniu žmonių kiekiu“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo E.Latiškevičius.

Pasak pašnekovo, „Etransport“ tarifai nekinta priklausomai nuo apkrovos, kaip kad populiaru pavežėjų platformose: „Mūsų įkainiai būna tokie patys visu paros metu ir visomis savaitės dienomis. Todėl ir kainos nesiskiria nuo kovo ar balandžio mėnesių kainų, kai keleivių kiekis buvo mažesnis“.

E.Latiškevičius tvirtino, kad didžiausias užsakymų skaičius būna penktadienio ir šeštadienio vakarais apie vidurnaktį – žmonės vyksta iš barų į namus.

Įmonės „eTaksi“, dirbančios ir su taksi vairuotojais, ir su pavežėjais, rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė taip pat pabrėžė, kad užsakymų skaičius, lyginant su praėjusų metų vasara, išaugo staiga ir labai stipriai. 

„Kadangi šiuo metu automobilių paklausa padidėjusi, didžiają paros dalį vairuotojai susiduria su kainų svyravimais, tačiau taip buvo ir anksčiau, baziniai tarifai nesikeitė. Tačiau dėl išaugusios paklausos bendrai paslaugų kaina galėjo pakilti apie 15-20 proc.“, – naujienų portalui lrytas.lt aiškino E.Norkaitienė.

Šiuo metu įmonėje gerokai padidėję keleivių srautai stebimi beveik visą parą, mažiau naktimis. Atsidarius kavinėms, restoranams ir atlaisvėjus apribojimams, didžiausi srautai būna savaitgalių vakarais.

Anot pašnekovės, taksi užsakymų srautai labiausiai pradeda augti (30–40 proc.) rudenį visiems grįžus iš atostogų, atvykus naujiems studentams, subjurus orams.

Įvairūs saugumo reikalavimai

Nuo pat pandemijos pradžios, tiek pirmojo ir antrojo karantino metu, viešajame transporte galiojo įvairūs saugumo reikalavimai.

Pagrindiniai jų: apsauginių kaukių dėvėjimas, rankų dezinfekcija, tam tikrais pandemijos laikotarpiais galiojo ir atstumų laikymosi taisyklė, reikalavimas sėdėti per atstumą, kuris vėliau tapo rekomendacija.

„Susiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė M.Bielinytė pabrėžė, kad šiuo metu pagal galiojančias karantino taisykles keleiviams viešajame transporte privaloma dėvėti kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną. Taip pat būtina dezinfekuoti rankas.

Autobusai ir troleibusai dezinfekuojami du kartus per dieną – po rytinio piko ir viešojo transporto parkuose, po darbo dienos. Pagal galiojančius reikalavimus tai daryti privaloma bent kartą per dieną.

Kruopščiai dezinfekuojami ir valomi turėklai, durų rankenos, porankiai, sėdynių atlošų rankenos ir kiti keleivių liečiami paviršiai. Taip pat valomos grindys, autobusų ir troleibusų išorė. Galutinėse stotelėse autobusai, troleibusai kaskart išvėdinami.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.