Pradiniame plane numatytos 500 mln. eurų investicijos penkerių metų projektui įgyvendinti, tačiau bendrovės tikisi pritraukti papildomų partnerių ir gauti viešąjį finansavimą, kad galėtų pastatyti papildomų įkrovimo stotelių tolimųjų reisų sunkvežimiams ir autobusams, naudojantiems baterijų energiją.
Didelio našumo įkrovimo stotelėse bus naudojama iš atsinaujinančių šaltinių gaunama elektra, o pačios stotelės bus įrengtos arti greitkelių, taip pat logistikos ir pristatymo centruose. Jose bus galima įkrauti visų markių komercines transporto priemones.
Projektą valdys bendra įmonė, kuri veiklą turėtų pradėti kitais metais.
Pasak bendrovių, projektas „veiks kaip katalizatorius, įgalinantis įgyvendinti Europos Sąjungos žaliąjį susitarimą dėl anglies dioksido išmetimo atžvilgiu neutralaus krovinių gabenimo iki 2050 metų – tiek užtikrinant reikiamą infrastruktūrą, tiek kuriant ekologiją skatinančius įkrovimo punktuose“.
Bendrovės atkreipė dėmesį į naujausią pramonės organizacijos pranešimą, kuriame raginama iki 2025 metų Europoje įrengti 15 tūkst. didelės galios įkrovimo stotelių, kad vežėjos galėtų pradėti perėjimą prie elektrinių transporto priemonių.
„Volkswagen“ sunkvežimių padalinio „Traton“ vadovas Matthiasas Gruendleris (Matijasas Gruendleris) pareiškime pažymėjo: „Akivaizdu, jog transporto ateitis yra elektrinė“.
Pasak jo, iniciatyva taps pirmuoju žingsniu siekiant paspartinti tolimųjų reisų sektoriaus perėjimą prie ateities be iškastinio kuro.
„Antrasis žingsnis turėtų būti tvirtas ES įsipareigojimas visapusiškai išplėsti įkrovimo stotelių tinklą visoje Europoje“, – pridūrė jis.
Tai nėra pirmas toks sunkvežimių ir autobusų gamintojų bendradarbiavimas Europoje.
„Daimler“ ir „Volvo“ kovą paskelbė apie bendrą vandenilio kuro elementų sunkvežimiams kūrimo projektą.