Gyventojai jaučiasi negirdimi: šis pavojingas posūkis bus tvarkomas tik tuomet, kai nukentės žinomas žmogus?

Užkliuvo už varčios – ir vėl iš pradžios: kai atrodė, kad vietoj pavojingo posūkio magistralėje Vilnius–Panevėžys, esančio sostinės pašonėje, prasidės viaduko statybos darbai, juos sustabdė teismas.

Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2021-09-28 07:20

„Kiek pavojingų situacijų dar kils magistralėje, ypač dabar, kai anksčiau temsta, darganoti orai? Ar viaduko statybos darbai prasidės tik tada, kai toje vietoje nukentės žinomas žmogus?“ – tokius klausimus audringose diskusijose po nuvylusio teismo sprendimo kelia Tarandės gyventojai.

Prieš kelias dienas paaiškėjo, kad viaduko ties posūkiu į Tarandę statybos konkursas ir toliau lieka sustabdytas, kol teismas galutinai išnagrinės tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ pretenzijas konkurso organizatorei Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD).

Lietuvos apeliacinis teismas atmetė LAKD prašymą panaikinti laikinąsias apsaugos priemones ir paliko galioti rugpjūtį Vilniaus apygardos teismo priimtą direkcijai nepalankų sprendimą.

Žmonių balso niekas negirdi

LAKD atstovas Saulius Jansonas nieko paguodžiančio pasakyti negalėjo: „Šiuo metu Tarandės viaduko statybos pirkimo konkursas sustabdytas, yra pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės. Pirkimo procedūros nebus pratęstos tol, kol nesibaigs teisminės procedūros.“

Kada jos baigsis, S.Jansonas prognozuoti nedrįso. O Tarandės bendruomenės nariai gūžčiojo pečiais skaitydami teismo nutartį, kurioje rašoma: „LAKD nepateikė byloje jokių įrodymų, kad egzistuoja neatidėliotinas visuomenės poreikis, kuris galėtų būti užtikrintas tik skubiai įvykdžius darbus.“

Tai papiktino Tarandės bendruomenės pirmininkę Renatą Gelažauskienę: „Visuomenės poreikis buvo išreikštas garsiai ir ne vieną kartą.“

Kiekvienais metais ties posūkiu į Tarandę magistralėje Vilnius–Panevėžys įvyksta kelios avarijos, nuolat kalbama, kad ši vieta labai nesaugi, nes judrioje vietoje automobiliams reikia apsisukti, kirsti eismo juostą.

Apskundė konkurso sąlygas

Techninio darbo projektas parengtas dar 2017 metais. Kelių direkcija tikina, jog esama grėsmės, kad laikinai sustabdžius konkursą viadukas nebus užbaigtas laiku.

„Tilsta“ nusprendė skųsti konkurso sąlygas, kad visi jo dalyviai galėtų pateikti aiškius ir tikslius pasiūlymus.

Bendrovė teigė, kad dėl brėžinių neatitikimų techniniame darbo projekte tiekėjai negali įvertinti darbų kainos ir apimties.

Tuo metu LAKD aiškino, jog bendrovė siekia ne nutraukti konkursą, o užsitikrinti, kad sutarties vykdymo metu gautų apmokėjimą už papildomus darbus, jei paaiškėtų techninio darbo projekto klaidos.

Susidaro didelės spūstys

Tunelinio viaduko ir kelio trečiosios eismo juostos statybos konkursą LAKD paskelbė 2020 metų pabaigoje.

Apie 5 tūkstančius gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus Vakarinį aplinkkelį. Magistralėje ties posūkiu į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys.

Abi savivaldybės bei Lietuvos automobilių kelių direkcija dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po magistrale ir gretima gatvele prie magistralės.

Pateikė apie 30 pasiūlymų

R.Gelažauskienė prisipažino, kad toks teismo sprendimas sukėlė nerimą: „Skambina gyventojai, klausia, kaip bus toliau. Nieko paguodžiančio jiems negaliu pasakyti.“

R.Gelažauskienė, paklausta, ar bendruomenė LAKD buvo pateikusi siūlymą dėl šviesoforo, sakė, kad įvairiausių siūlymų buvo apie trisdešimt, tarp jų – ir šviesoforo.

Tarandės gyventojai siūlė, kad šviesoforai atvykstantiems nuo Ukmergės pusės veiktų tik tam tikromis valandomis, kai didžiausias judėjimas.

Taip pat buvo pasiūlyta įrengti stacionarius greičio matuoklius, ties įvažiavimu į Tarandę greitį sumažinant iki 50 kilometrų per valandą.

Pernai bendruomenė surengė akciją „Važiuojame už saugią Tarandę“, į kurią susirinko daugiau kaip 100 automobilių iš Vilniaus, Kauno, Alytaus bei Trakų.

Nė vienas pasiūlymas nebuvo įgyvendintas, bet ar bent viena idėja buvo sutikta palankiai?

R.Gelažauskienė prisiminė, jog vietoj to išgirdo grasinimus, kad posūkis į Tarandę iš viso bus panaikintas, nes jis nesaugus.

Šviesoforo tikrai nebus

S.Jansonas sakė, kad LAKD pavojingoje vietoje bent laikinai neketina įrengti šviesoforo: „Valstybinės reikšmės keliuose turi būti užtikrintas atitinkamas eismo kokybės lygis pagal kelio kategoriją.“

Tarandės posūkis yra magistralės 9,46 kilometre, čia per parą važiuoja daugiau kaip 40 tūkst. automobilių.

S.Jansono žodžiais, tokio intensyvumo keliuose būtina užtikrinti nepertraukiamo saugaus eismo sąlygas, o įrengus šviesoforą bus stabdomas visas iš magistralės ir aplinkinių gyvenviečių atvažiuojančių automobilių srautas, tai esą gali lemti dideles transporto spūstis.

„Spūsčių formavimasis magistralėje gali turėti neigiamos įtakos eismo saugai dėl susidariusių greičių skirtumų tarp staigiai stabdančių ir dideliu greičiu atvažiuojančių automobilių“, – tikino LAKD atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.