Naudotų automobilių kainos išaugo iki 30 proc., pradėtos vertinti mašinos su didesne rida Prognozuoja, kiek Lietuvoje dar bus paklausūs dyzeliai

Pasaulyje dėl tam tikrų priežasčių pradėjo strigti naujų automobilių gamyba, tuo pat metu vyksta įvairūs pokyčiai, susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.

Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>D.Umbraso nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vyksta įvairūs pokyčiai susiję tiek su naujų, tiek su naudotų automobilių tiekimo ir prekybos galimybėmis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

Oct 10, 2021, 5:52 PM

Apie naujų ir naudotų automobilių rinką „Žinių radijo“ laidoje papasakojo įmonės „Inchcape Motors“ naudotų automobilių pardavimo skyriaus vadovas Edvardas Vasilevskis.

– Visi kalba apie tai, jog trūksta automobilių. Naujų automobilių pardavėjai apie tai jau sako viešai, o naudotų automobilių pardavėjai tvirtina, jog nėra naujų, todėl nėra ir naudotų transporto priemonių. Ar tai yra tiesa?

– Taip, tai tiesa. Ekonomikoje yra uždari ciklai. Visi žino, jog trūksta naujų automobilių. Jei nėra naujų automobilių, žmonės neparduoda senų. Todėl ir antrinėje rinkoje yra sumažėję naudotų transporto priemonių. Įmonės anksčiau pirkdavo automobilį 2–5 metams, o dabar nėra ką pirkti, todėl toliau sėkmingai važinėja su senesnėmis transporto priemonėmis. Šiuo metu antrinėje rinkoje pasiūla yra maža, o paklausa – didelė.

Anksčiau Vakarų Europos valstybės rašydavo laiškus, siūlydavo automobilius, nes turėdavo daug didesnius parkus, o dabar rašo ir klausia: ar mes turime ką nors parduoti? Net esame sulaukę svečių iš Vokietijos didelių kompanijų, kurie ieškojo tiekimo grandinių.

– Ar automobilių pardavimuose galima būtų kažką pasakyti apie kainų pokyčius? Juk nauji automobiliai brangsta, net ir nesant deficitui.

– Kai yra didelė paklausa, o pasiūla maža – kyla kainos. Nesvarbu, ar tai būtų mašina, ar kita prekė. Pirmiausia, kainos auga dėl to, nes nėra naujų automobilių, todėl žmonės labiau vertina savo senas transporto priemones. Parduodi tada, kai pasiūlai gerą kainą. Naudotų automobilių kainos rinkose išaugo net 30 proc. Šiuo metu 2–3 metų automobilis kainuoja tiek, kiek jis kainavo naujas.

Anksčiau, jei sena mašina turėdavo tam tikrų trūkumų, mes į ją net nežiūrėdavome, o dabar tokių yra mažai. Dabar pradėjome vertinti transporto priemones su didesne rida. Pavyzdžiui, anksčiau buvo populiariausia transporto priemonė turinti 100 tūkst. ridą, o dabar – 150 tūkst.

Žmonės iš neturėjimo, ką rinktis, dabar perka transporto priemones su didesnėmis ridomis, prastesnėmis istorijomis, nes nėra pasirinkimo. Man teko šią vasarą aplankyti šešias Europos šalis ir mačiau, jog automobilių parko aikštelės yra pustuštės.

– Kaip manote, kokia situacija toliau vyks su naudotų automobilių rinka?

– Viskas priklauso nuo naujų automobilių rinkos. Skirtingose rinkose nuo 60 iki 90 proc. krito pardavimai. Dabar kainos yra pakilusios. Ekspertai prognozuoja, jog tokia situacija dar vyraus nuo pusės iki metų, tačiau gali būti, jog viskas užsitęs ir iki dvejų metų. Abejoju, kad vėliau kainos stipriai kris. Gaminami lustai problemos neišspręs, nes brangsta žaliavos ir trūksta darbo jėgos.

Jeigu žmogus turi gerą ir tvarkingą automobilį, gali kažkiek palaukti, kol kažkas pasikeis. Automobilis nėra pirmos būtinybės prekė, bet greičiausiai ne viena šeima neįsivaizduoja gyvenimo be jo. Jeigu žmogui reikia automobilio, tai jis jį pirks už bet kokią kainą.

Tokia situacija yra šiuo metu su nekilnojamu turtu ar statybinėmis medžiagomis. Jeigu žmogus perka automobilį lizingu, tai galima atlikti pirkimą su likutine verte ir taip būsi įsitikinęs, kad jo kaina neišaugs dar labiau.

– Kaip prekeivio akimis dabar atrodo elektromobiliai ir ar jie yra paklausi prekė?

– Žmonės pradėjo daugiau domėtis hibridinėmis transporto priemonėmis, kas daugiau važinėja po miestą – po truputį domisi elektromobiliais. Aišku, tie elektromobiliai kol kas yra nepraktiški, nes baterijų talpa nėra tokia didelė, jog žmogus galėtų planuotis ilgesnes keliones.

Greičiausiai daug kam buvo nutikusi situacija, kai išsikrovė mobilusis telefonas ir teko bėgioti bei ieškoti, kur jį gali įsikrauti. Tačiau juk mobilųjį telefoną rasti, kur įkrauti yra daug lengviau nei transporto priemonę. Jei jos neįkrauni, tau ne tik būna sugadina diena, bet ir visa kelionė.

Viskas priklauso ir nuo žmonių požiūrio į pasaulį, nes yra tokių, kuriems labai rūpi ekologija, todėl perka elektromobilius. Prie pirkimo dar prisideda subsidijos mažiau taršiems automobiliams. Be abejo, reikėtų pripažinti, kad kol kas elektromobilio kaina yra kur kas didesnė nei naujo automobilio.

Didelę elektromobilio kainą sudaro akumuliatorius, kurio gamyba yra tarši. Vienas fizikas apskaičiavo, jog jei pusę Europos persodintume į elektromobilius reikėtų statyti 15–17 branduolinių jėgainių. Čia kyla didelis klausimas, iš ko vairuotojai įkraus elektromobilius, nes iškastinį kurą, anglis, dujas deginti yra labai brangu.

– Kokiais elektromobiliais domisi žmonės ir kokie yra jų lūkesčiai?

– Naudotų elektromobilių pas mus yra nedaug, naujų šiek tiek daugiau. Vos 5 proc. pirkėjų domisi elektromobiliais, nes kainos kol kas kandžiojasi.

– Statistiniuose duomenyse naudotų automobilių pardavime matome, jog apie 70 proc. rinkos sudaro dyzelinu varomos transporto priemonės. O kokia situacija yra pas jus?

– Dabar daugiausia domisi benzinu, SUV ir automatine pavarų dėže. Dyzelinėmis transporto priemonėmis pirkėjai irgi domisi bei perka.

– Ką pasakytumėte žmonėms, kurie nori pirkti dyzelinę transporto priemonę, bet tuo pačiu ir išgyvena, jog negalės jos parduoti po kelerių metų?

– Tendencijos yra tokios, kad Europos Sąjunga įveda griežtus reikalavimus ir naujų dyzelinių transporto priemonių rinkoje sumažėjo. Tokie gamintojai kaip „Honda“, „Mitsubishi“, „Mazda“ jau atsisakė dyzelinių automobilių. Lietuvoje dyzelis dar gyvuos, nes yra daug žmonių, kurie gyvena užmiestyje ir daug keliauja. Manau, kad kol kas jais galime važiuoti 3–5 metus ir bijoti nėra ko.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.