Prasidėjo padangų keitimo sezonas: ryškėja naujos tendencijos, įtaką tam padarė ir praėjusi snieginga žiema

Žieminių padangų keitimas po truputį įsibėgėja. Vairuotojai jau pradėjo sukti į autoservisus pasikeisti padangas ir šiais metais joms esą tikrai netaupo. Ekonomistas pateikė kelias priežastis, kodėl taip pasikeitė pirkėjų įpročiai ir kodėl padangų kainos šiemet aukštesnės.

Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>lrytas.lt fotomontažas
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>T.Bauro nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>T.Bauro nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>kiti
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>kiti
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>D.Umbraso nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>D.Umbraso nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Vairuotojai vienas po kito plūsta pasikeisti padangų ir šiais metais tikrai joms netaupo.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Oct 26, 2021, 8:19 AM, atnaujinta Oct 26, 2021, 8:19 AM

Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad visi vairuotojai iki lapkričio 10 d. privalo vasarines automobilio padangas pakeisti į žiemines.

Padangoms netaupo

Vilniuje veikiančios įmonės „Egzotika“ padalinio vadovas Andžejus Machnevičius naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad žmonių, perkančių žiemines padangas, pradėjo daugėti, tačiau, jo nuomone, sudėtingiausia bus tiems, kurie turi elektromobilius: „Transporto priemonės yra naujos, o padangų kiekiai pirmaisiais metais nėra gaminami dideliais kiekiais. Pasirinkimas būna per siauras, o automobilių dažniausiai parduoda daugiau, nei pagamina padangų, todėl kai kuriems gali trūkti jų“.

Pasak pašnekovo, padangų kiekiui didelę įtaką padarė pandemija, nes stringa gamyba ir logistika, todėl kažkurių dydžių padangos gali tapti deficitinės.

„Jeigu padangos yra Lietuvoje, tai žmonėms tenka laukti padangų apie 1–2 dienas, o jei nėra – savaitę ar net dvi, nes gali vėluoti laivai arba strigti krovos darbai. Logistika yra stipriai išbrangusi, o padangų kainos pakilo nedaug“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė A.Machnevičius.

Pašnekovas nepastebėjo, kad šiais metais klientai taupytų padangoms. Jie renkasi arba brangesnes, arba vidutinės klasės padangas. Šiais metais tarp pirkėjų populiarios rytietiškos, korėjietiškos ir kiniškos padangos.

Palyginti su praeitais metais, šių metų lapkričio mėnesį daug daugiau žmonių atvyksta pasikeisti padangų.

„Greičiausiai visi susitaikė su koronavirusu, todėl ir išaugo žmonių kiekiai. Jie prie kaukių jau pripratę, o galimybių pasais pasirūpino“, – svarstė A.Machnevičius.

Kaune veikiančios įmonės „Transmila“ vadovas Tomas Milašius tvirtino, kad sezonas jau prasidėjo ir nėra didelių eilių. Klientui gyvoje eilėje tenka laukti apie 40 min.

„Šiais metais pastebėjome, jog žmonės anksčiau pradėjo keisti padangas. Anksčiau jie atvažiuodavo paskutinę minutę, nes tikėdavosi, jog dar gali važiuoti žiemą su vasarinėmis padangomis“, – pastebėjo T.Milašius.

„Transmila“ įmonėje irgi sulaukiama klientų, kurie atvyksta su elektromobiliais, tačiau tokių tikrai nėra daug – per dieną atvyksta 1–2 elektromobiliai.

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas teigė, kad nieko keisto, jog žmonės dabar renkasi brangesnes padangas. Lietuvos statistikos departamento apklausos rodo, kad Lietuvos gyventojai išlieka pozityvūs kalbant apie stambesnių ir brangesnių prekių pirkimą.

„Manau, kad šiais metais žmonės netaupys padangoms, nes Lietuvoje gyventojų indėliai išlieka rekordiškai aukštame lygyje. Dalis gyventojų gali toleruoti augančias kainas. Be to, auga atlyginimai ir atsigauna visa darbo rinka, todėl gyventojai linksta įsigyti brangesnes ir kokybiškesnes padangas“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo A.Izogorodinas.

Pigiausių variantų nerasite

Šiuo metu padangų kainos „Egzotika“ įmonėje yra padidėjusios apie 5 proc. Jei žmogus nori rinktis pigesnes padangas, gali imti praeitų metų gamybos, kurių yra mažesnė savikaina. Tačiau tie pirkėjai, kurie nori 2021 m. pagamintų padangų, – mokės daugiau.

Įmonėje kainos svyruoja nuo 30 iki 500 eurų, viskas priklauso nuo padangų dydžio ir automobilio.

A.Machnevičius pabrėžė ir tai, kad labiausiai infliacijos bijo vyresnio amžiaus žmonės.

T.Milašius irgi akcentavo, kad šiais metais yra pakilusios kiniškų padangų kainos, todėl žmonės renkasi kokybiškesnes padangas. Kiniškų padangų kaina išaugo net 15–20 proc., nes jų atvežimas pabrango keturis kartus.

„Šiuo metu kiniškų padangų kainos susilygino su europinėmis“, – pridūrė pašnekovas.

Įmonė taip pat susiduria ir su padangų trūkumu, todėl atlieka išankstinius užsakymus. Klientai, kurie nori sutaupyti, jau pavėlavo, nes neras pigiausių padangų. Šiuo metu jie turi pakrapštyti piniginę ir pirkti aukštesnės klasės padangas, kurios gerokai brangesnės.

„Transmila“ įmonėje šiuo metu montavimo kainos svyruoja nuo 25 iki 80 eurų.

Dėl Kinijos kyla kainos

Ekonomistas A.Izgorodinas tvirtino, kad pirma priežastis, dėl ko brangsta padangos, yra Kinijos laikymasis griežtos koronaviruso politikos. Pavyzdžiui, jei gamykloje užfiksuojamas koronaviruso atvejis, uždaro visą gamyklą. Kinijos pramonės gamybos augimas lėtėja, o Kinijos pramonės nuotaikos yra krizės teritorijoje.

Kita svarbi priežastis – energetinių išteklių krizė, kuri ištiko Kiniją. Dėl jos vyrauja didesnės gamybos išlaidos. Taip pat jaučiamas elektros trūkumas, nes anksčiau valdžia draudė elektros gamintojams deginti anglis.

„Kinijoje elektros trūkumas labiausiai paveikė provincijas, kurios generuoja trečdalį šalies BVP“, – dėstė A.Izgorodinas.

Trečia priežastis, dėl ko kyla kiniškų padangų kainos – transportavimo kaštai. Konteinerių transportavimo kaštai iš Šanchajaus į Roterdamą sparčiai auga dėl sutrikusių tiekimo grandinių.

„Mes turime ne tik augančią gamybos savikainą Kinijoje, bet ir augančius transportavimo įkainius“, – paaiškino ekonomistas.

Pasak pašnekovo, kiniškos padangų kainos pakilo keliolika ar net daugiau procentų.

„Gali būti, kad pirkėjai užsisakys kiniškas padangas, bet jos bus pristatytos tik kitais metais. Kol kas greitų sprendimų šioms problemoms nėra“, – naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė A.Izgorodinas.

Ruošiasi galingesnei žiemai

Vilniuje veikiančios įmonės „3G detailing“ vadovas Deividas Gubinskas pasakojo, kad klientai jau pradėjo plūsti ir prasidėjo padangų montavimo sezonas. Jis pastebėjo, kad žmonės šiais metais perka naujesnes padangas ir ruošiasi galingesnei žiemai.

„Praeitais metais greičiausiai niekas nesitikėjo tokių šalčių ir apledėjusio kelio, todėl šiais metais pradeda ruoštis anksčiau“, – pažymėjo D.Gubinskas.

Tačiau pašnekovas pastebėjo, kad žmonės tikrai neišlaidauja pirkdami padangas – jie renkasi vidutinės klasės padangas.

Šiuo metu įmonėje nėra nusidriekusios eilės bei yra priimami klientai, kurie užsiregistruoja iš anksto.

Įmonėje pilno komplekto montavimo kaina svyruoja nuo 20 iki 45 eurų. Šiais metais kainų įmonė nekėlė, nors ir padangų remonto svarelių kainos yra pakilusios apie 30 proc.

„Mes iš anksto viskuo pasirūpinome, todėl kol kas jokio trūkumo nėra ir tikimės, kad jo nebus“, – aiškino įmonės „3G detailing“ vadovas.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.