„Kas gali sau leisti pirkti elektra varomą mašiną, kai tokios kainos? Valstybės teikiama iki kelių tūkstančių eurų kompensacija – gana juokinga, o procedūros jai gauti – painios.
Ir net pritaikius kompensacijas, vis tiek ne elektra varomos transporto priemonės daug daug pigesnės“, – paaiškina projektą su frakcijos kolegomis užregistravęs socialdemokratas Julius Sabatauskas.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje 2021 m. sausio 1 d. buvo registruotos vos 3685 elektra varomos transporto priemonės. Tuo metu dyzelinių transporto priemonių – virš 1,2 mln.
Anot J. Sabatausko, ledai sparčiai pajudėtų, jei įstatymų leidėjai nepabijotų kaip reikiant sumažinti PVM tarifą: „Aplinkai draugiškesnių transporto priemonių kaina galutiniam vartotojui nukristų tiek, kad pasirinkimas „benzinas ar elektra“ nebebūtų toks skausmingas. Nesunku paskaičiuoti, kad kaina sumažėtų 16 procentų“, – numato parlamentaras.
Jis pateikia pavyzdį: SUV klasei priskiriamos „KIA e-Niro“ bazinio varianto kaina sumažėtų nuo 35 900 iki 30 156 eurų. Žymiai sumažėtų ir motorolerių kaina: „Piaggio e-smart“ atpigtų maždaug 527 eurais.
Šiuo metu tokių transporto priemonių įsigijimui yra taikomas standartinis 21 proc. PVM tarifas.
Europos Sąjungos valstybėse taikomos įvairios mokestinės lengvatos elektra varomų automobilių pirkėjams ir savininkams – kai kur galioja 0 proc. siekiantis PVM tarifas elektra varomiems elektromobiliams.
„Ir nereikia jokių papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų tokiam įstatymui įgyvendinti“, – pabrėžia socialdemokratas J. Sabatauskas.