Dėl milžiniškų eilių Lietuvos–Baltarusijos pasienyje vairuotojai žada išeiti iš darbo

Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą. Vežėjų teigime, dėl susidariusios padėties patiriami nuostoliai, kai kurie darbuotojai žada išeiti iš darbo vien dėl nenoro vežti prekes per Baltarusiją ir stovėti eilėse.

Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Feb 24, 2022, 5:00 PM, atnaujinta Feb 24, 2022, 5:01 PM

Jose įstrigę vairuotojai teigia, kad stovėti tenka nuo 12-os valandų iki 2 savaičių, pralaidumas priklauso ir nuo to, ar vežamas krovinys yra Baltarusijos valstybinės įmonės, ar privačios ir apskritai neturinčios sąsajų su Baltarusija.

Dėl šios priežasties Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacija (LMVVK) inicijavo susitikimą su Muitinės bei Pasienio pareigūnais, siekdami išsiaiškinti, kaip būtų galima padidinti pralaidumą pasienyje. LMVVK prezidentas Erlandas Mikėnas tikina, kad į susitikimą atvyko tam, kad būtų galima ieškoti sprendimų tiek institucijų darbuotojų, tiek vairuotojų darbo sąlygoms gerinti.

„Nėra normalu, kai mūsų darbuotojai, vairuotojai, ekspeditoriai stovi eilėse iš vienos pusės nuo 9 iki 14 parų, o iš Lietuvos taip pat yra nusidriekusios gana nemažos eilės. Išsėdėti nuo paros iki dviejų savaičių, kaip vairuotojai sakė, automobilyje nesiprausus, neturint galimybės bent jau užtikrinti paprasčiausių higieninių sąlygų yra blogai“, – ketvirtadienį žurnalistams teigė E. Mikėnas.

Jam pritarė ir transporto įmonės „UAB Tebiuras“ vadovas Gintaras Žukas. Pasak jo, Medininkuose situacija yra suprantama, dėl vykdomo kontrolės posto remonto, tačiau eilės susidaro ir ties kitais pasienio punktais, tad sprendimų reikėtų jau artimiausiu metu greitinant krovinių pralaidumą pasienyje.

„Aš manau, kad šiai situacijai susidarius, institucijų vadovai turėtų pagalvoti apie didesnius resursus ir taip padidinti pasienio punkto pralaidumo našumą. Vienas iš variantų būtų toks, dėl resursų padidinimo“, – aiškino G. Žukas.

Tuo tarpu Vilniaus pasienio rinktinės sienos kontrolės skyriaus viršininkas Giedrius Morkevičius aiškino, kad Medininkų posto pralaidumas pagal dvišalį Lietuvos ir Baltarusijos susitarimą turėtų būti tūkstantis krovininių transporto priemonių per parą, bet dėl vykdomų darbų jis yra sumažėjęs apie 50 proc.

„Problemos yra rimtos, gaila vairuotojų, krovininių transporto priemonių praleidžiamumo vidurkis būna apie 450-470 per parą. Tikimės, kad po trejų metų rekonstrukcija bus užbaigta ir punktas tikrai išsiplės, padaugės darbo vietų tiek Muitinės pareigūnų, tiek ir mūsų pareigūnų“, – tikino G. Morkevičius.

ELTA primena, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje dėl galimo Muitinės darbuotojų trūkumo ir stringančios tranzito kontrolės sistemos jau trečią savaitę formuojasi kilometrinės vilkikų eilės, o jose įstrigusiems vairuotojams laukti tenka daugiau nei savaitę. Verslas dėl prastovų patiria didžiulius nuostolius ir ragina Muitinės departamentą bei kitas atsakingas institucijas problemą spręsti iš esmės.

„Linavos“ atstovai šią savaitę pristatė savo pasiūlymus dėl greitesnės automobilių patikros efektyviau išnaudojant rentgeno galimybes, dalijosi mintimis, kaip pareigūnų tarnybą padaryti patrauklesnę ir į Muitinės departamentą pritraukti daugiau darbuotojų.

Sutarta jau artimiausiu metu sudaryti bendrą darbo grupę iš Muitinės departamento ir „Linavos“ atstovų, kuri spręstų aktualius eilių pasienyje klausimus.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.